Spominjam se, kot da bi ga slišali včeraj, pa mineva že dobrih 20 let: »Če bi bil še bolj luštkan, bi bil že kičast.« Prijatelj, ki se mu danes leta že močno poznajo, je bil s svojim videzom v mladosti že kar pretirano obremenjen, čeprav je res, da so si ga dekleta kar podajala, tako zelo so si želela njegove bližine. Ko lepotičk ni bilo ob njem, je bil precej bolj sproščen, brez želeja v laseh in z neurejeno brado.

Breme lepotca zna biti težko in če kdo, se tega zavedajo oblikovalci avtomobilov. Ni skrivnost, da ljudje vse bolj kupujejo z očmi in čustvi, razum pa prevlada šele takrat, ko cena odločno preskoči predvideni proračun. Breme zna biti težje še toliko bolj, ko je treba zrisati novo generacijo, ki naj bi bila še lepša kot odhajajoča. Kot bi na primer danes skušali najti fotomodel, ki je še lepši, kot je bila pred časom Cindy Crawford. Toda breme znajo nekateri oblikovalci neverjetno lahkotno nositi na svojih plečih. Vsaj pri Peugeotu je tako. Druga generacija modela 308, ki se na cestah vozi dve leti, je dokaz, da je lepo lahko še lepše.

Toda različica, ki smo jo testirali tokrat, je imela dodano vrednost in zdelo se je, kot da je na steroidih. Ne zgolj zato, ker je že na zunaj kazala mišice – športna sta bila prednji in zadnji odbijač, lita platišča 18-palčna, zajetni izpušni cevi pa kromirani – temveč je z oznako GT nakazovala, da si želi, da bi za volanskim obročem sedel nekdo, ki bi znal ceniti, kaj vse lahko ponuja. In ponuja lahko veliko. Z nekaj domišljije v tristoosmici zlahka prepoznamo leva. A brez strahu, ljudi ne grize. Še več, prav nič nima proti, če je v njegovi bližini pet človeških bitij, kolikor jih lahko prevaža (petvratni) športni GT. Ljudje se nimajo nad čemer pritoževati, saj so sedeži odeti v kombinacijo usnja in alkantare, je pa res, da znajo na zadnji klopi nadpovprečno raščenim hitro zmanjkati potrebni centimetri za kolena. A bistvo se vendarle skriva spredaj, kjer je vozniku namenjen malce bolj školjkasti sedež, ki pride prav, ko po ovinkasti cesti stopalko za plin, ki je odeta v aluminij, pohodi nekoliko bolj odločno. Tedaj lev začne rjoveti, 1,6-litrski bencinski motor pa poskrbi, da vseh 205 konjičkov požene v dir. Povprečen voznik bo od zadovoljstva gotovo predel, sami pa smo imeli to težavo, da smo le nekaj dni prej sedeli za volanom štirikolesnika, ki je imel še dodatnih 370 konjev in bili impresionirani nad njegovimi zmogljivostmi. Toda tudi 308 GT je nadpovprečno hiter (235 km/h, 7,5 s do stotice), z zgledno lego na cesti, predvsem pa enostaven za vožnjo, pri čemer bi si zaželeli le nekoliko hitrejši 6-stopenjski ročni menjalnik. Čeprav ga boste gnali, vas ne bo kaznoval, saj je bila povprečna poraba goriva neverjetno ugodnih 7,9 litra. Če si želite še več adrenalina, morate počakati na različico GTi z 250 ali 270 konji, ki pa v Sloveniji še ni naprodaj.

Seveda tudi GT, ki ga cenijo na 24.960 evrov, nudi vse pritikline običajne tristoosmice. 470-litrski prtljažnik zlahka pogoltne štiri letalske kovčke, k voznemu udobju pa odločno prispevajo tempomat, parkirni senzorji, ki jim pomaga še parkirna kamera in pa pametni ključ.

Več fotografij na www.dnevnik.si