Seveda smo se čutili dolžne z obema štirikolesno gnanima avtomobiloma zapeljati tudi na take, ne pa ravno v neznano, saj prava terenca to vendarle nista. Sta namreč bolj moderna, cestna športna terenca, ki sta namenjena predvsem udobni vožnji na cestah. Ki so lahko tudi zelo dolge, saj utrujenosti v njiju zlepa ne boste čutili. Sedeži so namreč izjemno udobni, kot bi sedeli v domačem naslonjaču višjega cenovnega razreda. Malce drugačna je le zgodba na zadnji klopi, na kateri bi v 4,64 dolgem XC60 pričakovali več prostora za noge, ki ga, če si spredaj sedeča sedeža pomakneta bolj nazaj, precej hitro zmanjka, v 4,67 metra dolgem BMW pa je tega presenetljivo veliko, a ga hitreje zmanjka za glavo. Kar je seveda pričakovano, saj je X4 predstavnik najnovejše avtomobilske »rase« kupejevskih športnih terencev, kar pomeni, da je po eni strani oblikovno atraktivnejši, po drugi pa zaradi bolj položno spuščajočega se zadka prostorsko zadaj manj razkošen. A zaradi tega si X4 kritike ne zasluži, kdor rabi več prostora, bo pač izbral drugače oblikovanega enako velikega X3. Pri čemer moramo priznati, da smo glede na izkušnje z večjim X6 pričakovali še manj prostora, namesto tega pa presenečeni ugotovili, da zadaj udobno lahko sedijo vsi do nekje 180 centimetrov telesne višine. In tudi prtljažni prostor ne trpi, saj je lahko dostopen, vase pa spravi za 500 litrov prtljage, kar je celo malenkost več od 495 pri XC60.

Ko smo omenili obliko, je treba dodati, da gre pri testnih avtomobilih za dve skrajnosti. Na eni strani je atraktivni, celo agresivni in nastopaški X4, na drugi pa precej zadržani, celo konservativni in neizstopajoči XC60. Pri čemer ni nujno, da so takšni tudi lastniki in vozniki enega ali drugega, sta pa zagotovo takšna avtomobila. BMW X4 se ob tem pozna, da je nov avtomobil (predstavili so ga lani), volvu XC60 pa niti ne pretirano, da je že v letih (na cesto je zapeljal leta 2008, predlani je doživel kozmetično prenovo), saj mu zaradi precej brezčasne oblike zob časa skoraj ne pride do živega. A da je starejši, je vendarle vidno – tudi v notranjosti, v kateri oba navdušita z vrhunsko kakovostjo materialov, volvo pa si dodatno pohvalo zasluži za velik odlagalni prostor za centralno konzolo.

Podobne občutke, ki smo jih omenili pri opisovanju zunanjosti, voznik občuti tudi med vožnjo. Čeprav je Volvov 2,4-litrski petvaljnik za 30 konjskih moči (220:190 KM oziroma 162:140 kilovatov) močnejši od 2-litrskega dizelskega BMW-jevega štirivaljnika, je hkrati vseeno malenkost manj dinamičen in odziven. Morda k temu pripomore dejstvo, da je njegov 6-stopenjski samodejni menjalnik malce počasnejši od 8-stopenjskega pri bavarcu, in morda je vse skupaj pripomoglo tudi k temu, da nam je šved porabil malenkost več goriva (8,2:7,9 na 100 kilometrov). A kakor koli obrnemo, je dejstvo, da se je X4 izkazal za malce bolj dinamičen avtomobil, ki ne nazadnje tudi do hitrosti 100 km/h pospeši malenkost hitreje (8:8,2 sekunde). Pa to še zdaleč ne pomeni, da je XC60 kakšen neodziven ali počasen avto – ne, prav zabaven in hiter zna biti, a ga X4 tu pač malce prekaša. Kot slednjega XC60 prekaša pri udobju na slabših cestah, saj luknje in druge nepravilnosti blaži z veliko lahkoto, medtem ko je X4 bolj športno trd, zato vožnja z njim na primer po makadamu ni ravno vrhunski užitek.

Kot pri vsem pa sta si testneža blizu tudi pri ceni – 48.972 evrov stane volvo XC60 D5 in 49.600 evrov BMW X4 xDrive20d. A te številke še ne povedo vsega – resda sta oba opremljena precej dobro, predvsem z varnostnega vidika, a volvo z opremo summum še malenkost bolje, ob tem pa je pri testnem X4 treba doplačati še dodatni poltretji tisočak za samodejni menjalnik. Realna razlika je tako hitro višja...

Več fotografij na www.dnevnik.si