Naj si drugače misleči še tako želijo ljudi prepričati o svojem prav, a dejstvo je, da definicija družine danes ni nujno tako enoznačna, kot je bila pred časom in kot bi jo omenjeni radi zacementirali za vse čase. Še mnogo širša pa je dandanes definicija družinskega vozila. Meril posameznika je namreč veliko, pri čemer sploh ni treba več sklepati kompromisov, saj je na trgu toliko družinskih avtomobilov, da se zagotovo najde nekaj takšnih, ki ustrezajo še tako zahtevnemu kupcu. Še več, svojega kandidata vsak lahko najde že v okviru večine znamk.

Ena takšnih je tudi Citroën, pri čemer pri njegovih družinskih avtomobilih, za razliko od nekaterih drugih znamk in tudi za razliko od nekaterih drugih avtomobilov te znamke, še vedno velja, da so tipično francoski. V smislu, da ponujajo veliko udobja ter občutek prostornosti in mehkobe. O tem smo se znova prepričali v dvodnevni karavani njihovih družinskih vozil, v okviru katere smo prevozili lep del države vzhodno od metropole. Citroëni cactus, C3 picasso, C4 picasso in grand C4 picasso ter berlingo so bili naši sopotniki (oziroma smo bili mi njihovi) in pravzaprav smo med družinskimi avtomobili pogrešali le enega – karavana. Kar je razumljivo, saj je C5 že kar v letih, vsi omenjeni pa so še mladostni, zato veteran v to druščino niti ne bi spadal. A tudi brez karavana je omenjena karavana pokazala, da imajo družine pri Citroënu kaj izbirati.

No, po našem mnenju v to druščino ne spada niti cactus, ki ima za družinski avto nekaj pomanjkljivosti, kot je nezmožnost pomikanja in delitve zadnje klopi, zato je prej posebnež za posameznika ali par. A pri Citroënu pravijo, da tudi zanj med družinami vlada zanimanje, predvsem zaradi višjega položaja za volanom in ugodne cene, poudarili pa so tudi, da bo že z naslednjo serijo imel tudi možnost deljivega zadnjega naslona. Je pa cactus zagotovo družinsko udoben in prostoren, čeprav je skoraj decimeter krajši C3 picasso še občutno bolj. In pri njem ob tem ni dvoma – je pravi, kleni mali družinski enoprostorec, takšen, za katerega bi rekli, da je znotraj večji kot zunaj, in to tako v potniški kabini kot v prtljažniku, katerega že osnovna prostornina se s premikom zadnjih sedežev lahko poveča do 500 litrov. Pri čemer avto kljub letom deluje oblikovno sveže ter se vozi dobro. No, cactus ga tu prekaša, leta pač naredijo svoje, a na področju »družinskosti« dvoma o zmagovalcu ni.

Je pa zato tovrstnih dvomov več pri C4 picassu in grand C4 picassu. Razlika v cenah teh enoprostorcev namreč ni tolikšna, a pri slednjem dobite več prostora na zadnji klopi, večji prtljažnik in možnost sedmih sedežev, po drugi strani pa se prvi vozi bolje, agilnejše, z manj nihanja in nagibanja, ob tem pa je tudi vprašanje, ali ves dodatni prostor potrebujete, saj je tudi »osnovni« C4 picasso zelo prostoren avto. Oba pa sta tudi udobna, tako za potnike kot voznika, pri čemer je to udobje na ustrezno višji ravni od manjših C3 in cactusa. Vmes med vsemi pa je še berlingo, preprostejši in oblikovno manj privlačen, a zato nič manj zanimiv avto. Prvak po prodaji v svojem razredu, ki ga opiše besedna zveza potniški dostavnik, bo namreč zadovoljil, kar se tiče prostornosti, pa tudi močno presegel pričakovanja sleherne družine. Poleg tega se pelje zadovoljivo in udobno, pa čeprav ne ravno na ravni prej opisanih vozil. Tudi notranjost služi svojemu namenu, je pa daleč od kakega dizajnerskega presežka. Skratka, berlingo je avto, katerega tri glavne vrline so: uporabnost, uporabnost in uporabnost. Kar je za večino družin tudi najpomembneje.

In končna sodba: vsi so zanimivi, vsak za del kupcev, in imajo tudi paleto motorjev, pri kateri lahko vsak najde pravega. A najmanj družinski avto karavane je cactus, največ za svojo ceno ponuja berlingo, v celoti najboljši in najpopolnejši avtomobil pa je C4 picasso.