Nova filmska sezona je že po solidnem septembrskem ogrevanju dokončno preklopila v polni tek. Pogled na kinosporede nedvomno zbudi skomine, saj si je le težko predstavljati bolj raznoliko in bogato ponudbo, kot smo je deležni v teh dneh.

Šest premier v enem dnevu

Kolosej se je tokrat res izprsil, saj je predvčerajšnjim ponudil kar šest premier. Hollywoodske megauspešnice s polno akcije, čustev in norih podvigov, kot je hoja po žici med newyorškima dvojčkoma, zastopa Pot do slave. Zgodba je bila sicer že ekranizirana v dokumentarcu Mož na žici, a dopolnitve v dih jemajoči 3D-tehnologiji, ki je idealna za vratolomni podvig vrvohodca Phillippa Petita, ne gre odpisati, sploh ob dejstvu, da je režijsko palico vihtel Robert Zemeckis (Forrest Gump, Brodolom, Let, Nazaj v prihodnost), glavno vlogo pa prevzel trenutno eden od najbolj izstopajočih igralskih obrazov mlajše generacije Joseph Gordon - Levitt. Seveda bo ob pogledu na dvojčka Američanom v trenutni situaciji teroristične histerije zaigralo srce, a za našo nostalgično dušo sta zanimivejša naslednja naslova.

Kojo kot Tito in grozljivost podeželske idile

Svež filmski spisek se nadaljuje z novo eksjugoslovansko komedijo Hiljadarka, ki ponuja zvrhano mero tudi pri nas izredno priljubljenega balkanskega humorja in nekaj, kar je gotovo treba videti – Nikolo Koja v vlogi Tita. Mednarodno druščino dopolnjuje Popoln dan, ki se ponaša z zavidljivo zvezdniško zasedbo (Benicio Del Toro, Tim Robbins, Olga Kurylenko), a bo zanimivo videti, koliko španskega dotika sta dodala režiser Fernando León de Aranoa in njegova scenaristična ekipa. Vse skupaj bosta začinila še filma za ljubitelje živali: kitajska pustolovščina Volčji totem, za najmlajše pa švedski Medvedek Bamsi in mesto tatov.

Šesterico novosti dopolnjuje Idila, prva slovenska grozljivka po dolgem času, ki si je v Portorožu septembra prislužila vesno za najboljši slovenski film leta. Lahko bi se pošalili, da gre za slovenski Teksaški pokol z motorko, le da Teksas zamenjuje idila slovenskega hribovskega podeželja, motorko pa za mestne razvajence nabrušena sekira. S tem se film Tomaža Gorkiča na humoren in grozljiv način dotakne tudi značilnega razkola slovenske družbe, ki želi biti mestno svetovljanska, a je ob pozabi na svoje podeželske korenine vedno bolj izgubljeno zadrta.

Današnji in nekdanji mojstri

Idila se vrti tudi v Kinu Bežigrad. Ta pa ob tem znova zapolnjuje ljubljansko kinovrzel, saj na platna od predvčerajšnjim kot edini prinaša intrigantnega Marsovca. Ridley Scott, mojster znanstvenofantastičnega žanra (Osmi potnik, Iztrebljevalec, Prometej...), se je lotil ekranizacije istoimenske knjižne uspešnice Andyja Weira, in to ravno v času, ko Mars zaradi vedno bolj intenzivnega raziskovanja in raznih teorij, kaj je Nasa tam našla (od rakovice do puščavske ženske), znova postaja najzanimivejši in najskrivnostnejši planet. Izjemni posnetki, izdelana zgodba in odlični Matt Damon so mu že prislužili številne dobre kritike, ki omenjajo vrnitev »starega dobrega« Scotta, s čimer si je pripravil tudi dober teren za nadaljevanje kritiziranega Prometeja.

Kino Bežigrad ob tem ponuja še kar tri mednarodne animirane filme: francoskega Muna: Varuha lune, novega in vedno zabavnega stripovskega junaka Asteriksa, ob njiju pa še nemškega Zmajčka Kokosa. Cineplexx medtem združuje programa Koloseja in Bežigrada, za filmofilsko piko na i pa lahko dodamo še odličen program Slovenske kinoteke. Danes se bo tam vrtel Miyazakijev Čarovnik Howl in Stonov Wall Street, jutri Lucasovi Ameriški grafiti, prihodnji teden pa med drugimi Fellinijev Amarcord, Pogačnikovi Grajski biki, kultni Peklenski asfalt, Chaplinove Luči velemesta in Warholov Empire.