Največji trn v peti evropskih indeksov je bila v minulih tednih avtomobilska industrija, v ospredju pa seveda koncern Volkswagen, znotraj katerega so tudi družbe Audi, Škoda, Seat... Zdaj že vsem znana afera s prirejanjem podatkov o izpustu škodljivih plinov je dodobra zatresla delniški trg. Delnice Volkswagna so padle s 170 evrov na najnižjo raven pri dobrih 95 evrih, v času pisanja članka se je cena delnic gibala pri dobrih 100 evrih. Padec je še toliko bolj boleč, ker je delnica Volkswagna že pred afero Dieselgate ob šibkem Daxu padla za dobrih 38 odstotkov. Skupaj je tako Volkswagen od vrha v marcu pri 262 evrih izgubil neverjetnih 62 odstotkov vrednosti. Zadnji podatki neodvisnih časopisov, ki so v javnost pricurljali v četrtek, so potrdili domneve trgovalcev, da so v vodstvu podjetja že v letu 2011 vedeli za goljufanje pri podatkih o izpustih. Še huje pa je, da so za jasno prirejanje podatkov vedeli tudi pri Volkswagnovih dobaviteljih ter celo pri regulatorju trga. Vse to priča o tem, kako pomemben je avtomobilski sektor za Nemčijo, kot seveda tudi za vso Evropo, saj je v njem zaposlen vsak sedmi Evropejec. Edina stvar, ki je jasna, je ta, da se evropska strategija nižanja porabe izpustov CO2 ni izkazala za najboljšo. Množica avtomobilov s popularnimi majhnimi turbomotorji poleg CO2 zaradi visokih temperatur delovanja namreč oddaja cel kup izredno škodljivih plinov, ki pa evropskim politikom v igri številk seveda niso bili zares pomembni.

Zanimivo lekcijo je verjetno popolnoma po naključju »dizelski« Evropi ta teden servirala ameriška družba Tesla Motors, pri kateri so predstavili popolnoma nov model avtomobila tesla X. V osnovi gre za križanca med enoprostorcem in športnim terencem. Avtomobil krasi popolnoma električno delovanje z dosegom 400 kilometrov z enim polnjenjem, izrednim 3,2-sekundnim pospeškom do 100 kilometrov na uro ter sedmimi sedeži. Pri zunanjosti avtomobila oko najbolj privabi zanimiv zadnji par vrat, ki se v nasprotju z običajnimi odpira navzgor in s tem posnema veliko bolj športne avtomobile. Očitno je tudi, da so se zaposleni v oddelku marketinga pri Tesli veliko naučili od družbe Apple, kjer so že dolgo časa mojstri marketinga. Nov model tesla X so namreč opremili s pompozno poimenovanim sistemom za zaščito pred napadi z biološkimi orožji (Bioweapon Defense Mode). Po besedah direktorja Tesle Elona Muska ima nov avto napreden sistem hepa filtrov, ki očisti zrak na raven tistega, ki ga najdemo zgolj v bolnišnicah. Po velikosti naj bi bil filter okoli desetkrat večji od običajnih filtrov, v nasprotju z njimi pa naj bi bil 300-krat učinkovitejši pri odstranjevanju bakterij, 500-krat učinkovitejši pri ustavljanju alergenov, 700-krat pri filtriranju smoga in 800-krat pri filtraciji virusov. Nov model za zdaj ni prepričal vlagateljev, samim bo vsaj v prvih nekaj mesecih pri Tesli uspelo izdelati precej majhno število novih avtomobilov.