Pariz je sicer eno najbolj prometnih mest na svetu, zastoji pa so bolj del vsakdana kot izjema. Ravno zaradi tega se v francoski prestolnici borijo z veliko količino izpušnih plinov in posledično veliko onesnaženostjo zraka. Da bi mestu ljubezni vsaj za en dan pustili zadihati s polnimi pljuči, so mestne oblasti v nedeljo med 11. in 18. uro v okolici največjih znamenitosti in v štirih okrožjih prepovedale vožnjo vseh motornih vozil z izjemo reševalnih in taksijev. Prazne ulice so tako zavzeli pešci, tekači in kolesarji, ki so užili dan pod (bolj) modrim nebom.

Okolica Eifflovega stolpa prej in potem:

»Prej« in »potem«

Nad projektom je navdušen tudi fotograf in filmski ustvarjalec Oliver Pascaud, ki je s svojimi posnetki ljudem po svetu pokazal razliko med glasnimi, z avtomobili nabitimi ulicami, in tistimi, »očiščenimi« prometa, ki ljudem predstavljajo sprehajališče in nedeljsko igrišče. Pascaud je v objektiv ujel stanje »prej« in »potem« petih pariških lokacij: Eifflovega stolpa, Elizejskih poljan, trdnjave Bastilje, operne hiše Palais Garnier in okolice muzeja Louvre, ki vsakodnevno privabi na tisoče turistov.

»Nekateri so se izjemno zabavali, ostale pa so – tako kot mene – motili taksiji,« se je jezil Pascaud. »Prebivalcem so prepovedali vožnjo, taksije pa so pustili na ulicah,« ni bil vesel. Svoje nestrinjanje s premalo odločnim posegom mestnih oblasti v promet so prebivalci delili na facebook strani okoljevarstvenih aktivistov Paris Sans Voiture (Pariz brez avtomobilov), ki so dan brez prometa predlagali že avgusta lani. »Želeli smo si širše obsegajoč projekt, pa tudi brezplačen javni promet,« je za francoski Liberation v soboto potarnala predstavnica aktivistov Delphine Grinberg.

Elizejske poljane prej in potem:

Občutno boljši zrak

Organizacija Airparif, ki nadzoruje kakovost zraka v Franciji, je po ukrepu sporočila, da je bilo v nedeljo v zraku od 20 do 40 odstotkov manj dušikovega oksida kot sicer. Dodali so še, da je bilo v okolici Elizejskih poljan za skoraj tretjino manj izpustov toplogrednih plinov. Pascaud je prepričan, da se bo Pariz v prihajajočih letih uvrstil na seznam najboljših mest na osnovi trajnostne mobilnosti.

Okolica Louvra:

V zadnjih letih je onesnaženje zraka v francoski prestolnici vse hujše. Marca lani je bilo na primer tako hudo, da je bil Eifflov stolp ovit v smog in se ga z določene razdalje sploh ni videlo. Čeprav se mestne oblasti trudijo spodbuditi prebivalce, da se namesto z avtomobilom v službo odpravijo na kolesu ali z javnim prevozom, pa težave onesnaževanja ostajajo. Županja Anne Hidalgo je tako že večkrat vzpostavila začasno prepoved polovice vozil (glede na lihe in sode številke na registrski tablici). Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) na svetu zaradi onesnaženosti zraka vsako leto umre okoli 7 milijonov ljudi.