Mercedes je tekmecem na VN Japonske v Suzuki ponovno pokazal, da je bila dirka v Singapurju bolj spodrsljaj na račun pnevmatik kot nenaden padec forme. Oba njihova dirkača sta bila namreč na dirki več kot očitno hitrejša, čeravno povsem brez težav ni šlo.

Malce zaradi pregrevanja dirkalnika in malce zaradi vibracij zaradi pnevmatik, ki pa so bile posledica malce preagresivnega zaviranja Lewisa Hamiltona. A Britanec je stvari postavil na njihovo mesto dejansko že na startu. Speljal je bolje kot Rosberg, in čeprav je bil Nemec prepričan, da ga lahko užene po zunanji strani ovinka, se Hamilton s tem ni strinjal. Gladko mu je zaprl ovinek, kot se to na dirkah počne. S tem manevrom si je privozil prvo mesto in s tem precej brezskrbnejše nadaljevanje dirke do končne zmage, v kateri je povečal prednost pred Rosbergom na 48 točk. Po dirki je povedal: »Zelo sem vesel te zmage. Bila je potrebna za našo samozavest, po dirki v Singapurju nam ni bilo povsem jasno, kaj se dogaja. Na start sem se posebej pripravil, saj je bilo jasno, da sva z Nicom zelo blizu in da je to najboljši način, kako ga prehiteti. Zato ta zmaga res veliko pomeni, zlasti ker mi je uspela na stezi, na kateri sem kot otrok gledal Ayrtona Senno. Enostavno zdaj vse dojemam kot nekaj neresničnega.«

S to zmago je namreč Lewis Hamilton slavil 41. zmago in se postavil ob bok Ayrotnu Senni, dodal pa je, da je bil Ayrton njegov najbolj priljubljeni dirkač in da si je kot otrok želel, da bi zmagoval tam, kjer je zmagoval Senna. »Nekoč sem že lahko preskusil enega od njegovih dirkalnikov. Zdaj imam toliko zmag kot on. Občutek je neverjeten, še vedno pa se počutim, da mu ne bom nikoli segel niti do kolen.«

Po dirki so bila mnenja, kaj je in česa ni storil Britanec v prvih dveh ovinkih, različna, to pot pa je večina strokovnjakov na Hamiltonovi strani. »Tukaj smo, da dirkamo. Formula 1 ni partija šaha. Poskušal sem Nicu narediti toliko prostora, da ne bi trčila, a ko si na zunanji strani ovinka, enkrat zmanjka prostora, če ne spustiš plina. Trdo je bilo, toda pri vsem tem nisem naredil nič nevarnega ali nešportnega. Moj cilj pa je bil zmaga, to je menda povsem logično.«

Enako menijo številni drugi strokovnjaki in nekdanji dirkači, pritoževanje Nica Rosberga, da je moral skorajda zapeljati s steze in zavirati, da nista trčila, pa ni naletelo na kakšno posebno odobravanje.

»Vse skupaj pelje v napačno smer. To pot bi moral zmagati jaz, a žal se ni izteklo po mojih načrtih. Seveda sem razočaran, saj sem startal z najboljšega položaja, v dvoboju z Lewisom pa sem moral precej zavirati, da nisva trčila. Izgubil sem nekaj mest, a sem jih nato lahko nadoknadil, za kaj več kot drugo mesto pa je bilo potem v nadaljevanju dirke že prepozno.«

Navsezadnje se to dogaja tako rekoč na vseh dirkah, počasi pa tudi postaja jasno, na katerega dirkača bodo pri Mercedesu stavili letos, da osvoji naslov prvaka. Podobno se dogaja pri Ferrariju, le da je Kimi Raikkonen že javno povedal, da bo pomagal Sebastianu Vettlu do boljših rezultatov, če mu bo le mogel. Po dirki je pri Mercedesu nekaj grenkih besed na račun Bernija Ecclestona letelo tudi zaradi pojavljanja na televiziji. Kljub dvojni zmagi so gledalci pred malimi zasloni po mnenju Mercedesa srebrna dirkača videli bore malo. Niki Lauda, siva eminenca Mercedesa, je že napovedal resen pogovor z Ecclestonom na to temo.

Sebastian Vettel je po dirki povedal: »To pot nismo bili tako hitri kot Mercedes, ki je še vedno prva moč v formuli 1. A naš napredek je neverjeten, odlično delujemo in smo vse hitrejši ter jim ne bomo dovolili, da se bodo mirno sprehodili do naslova prvaka, to je zagotovo.«

Prav nič mirno pa ni bilo pri McLarnu. Na Hondinem domačem dirkališču so ponovno ostali brez točk, med dirko pa si je Fernando Alonso privoščil nekaj iskrenih, a za Hondo ne prav prijetnih izjav. Dejal je, da ko ga na ravnini prehitevajo dirkači, se je nemogoče boriti poti tekmecem, če tvoj dirkalnik poganja motor, ki je po moči primerljiv motorjem v prvenstvu GP2. Po dirki je nekoliko omili izjave in zagotovil, da ne zapušča ekipe, da pa je precej težko, ko drugi dirkači v ovinkih delajo ogromne napake, a ga potem brez težav prehitijo na ravnih delih steze.

Zdaj se karavana formule 1 odpravlja v Rusijo, v Soči, kjer bo 11. oktobra na sporedu naslednja dirka.