Tokrat bo vse ostalo v družini, četudi priženjeni. Renault in Nissan sodelujeta že od leta 1999, v zakonu pa se je rodilo tudi nekaj otrok. Dva med njimi sta testna primerka nissan qashqai in renault kadjar. Prvi je na svetu od leta 2006, toda v prenovljeni različici je na ceste zapeljal lani. Letos se mu je pridružil še kadjar, ki ima enako podvozje in enak pogon, ima pa tudi nekaj enakih motorjev. A vendar med njima obstajajo razlike, enako kot obstajajo razlike med vsakim bratom ali sestro, četudi gre za dvojčke.

Ker sta si precej podobna, drug drugemu jemljeta posel na trgu, toda na drugi strani je enačba povsem jasna. Renault tovrstnega vozila ni imel, zato so njegovi potencialni kupci odhajali k celotni konkurenci, ne le k družinskemu Nissanu. Zdaj se bodo tisti, ki jim je Renault pri srcu, spet vrnili, če bo kdo prišel iz Nissana, pa tudi ne bo nobenih težav. Dobiček bo v vsakem primeru ostal pod isto streho.

In zdi se, da kdor bo izbiral med testnima različicama nissana qashqaija in renaulta kadjara, ne bo veliko zgrešil, saj bo v vsakem primeru dobil (skoraj) enak avtomobil. Pod pokrovom imata oba enak motor. Gre za 1,6-litrski dizelski štirivaljnik, ki iz sebe spravi 130 konjskih moči (96 kW), kar se pri obeh razporeja prek ročnega šeststopenjskega menjalnika. Temu primerno so identični tudi drugi podatki. Oba do stotice poženeta v 10,5 sekunde, končna hitrost se ustavi pri 190 kilometrih na uro. Vožnja je torej s tehničnega vidika enaka. Avtomobila sta stabilna tudi pri višjih hitrostih, kajti voznik hitro zaide iz dovoljenega območja, če ni izrazito pozoren na premikanje merilnikov hitrosti. Skozi ovinke ni nobenega nadležnega nagibanja, kar velja tako za 4,38 metra dolgega qashqaija kot 4,45 metra dolgega kadjara. Edina razlika je pri pogonu, saj ga ima testni qashqai na dve kolesi, kadjar pa na vse štiri.

Bistveno bolj sta si različna pri oblikovnih prijemih. Ni dvoma, več pogledov občudovanja je deležen kadjar, saj se je med testnimi vožnjami za njim ozrlo nemalo ljudi. Morda tudi zato, ker je qashqai vendarle bolj domač na cestah in se je že vtisnil v ljudsko podzavest. Kljub temu ima kadjar več futurističnih in bolj unikatnih linij. Denimo pri zunanjosti je opazna stopnička za vstop v prvo in drugo vrsto sedežev. Prave uporabne vrednosti ta stopnička nima, a vendar pripomore k bolj terenskemu in mogočnemu videzu. Enako velja za ročico pri sredinski konzoli, za katero lahko poprijema le sovoznik. Ponovno gre za dodatek, ki nikakor ni nujen, toda za lepši videz je dobrodošel.

Pri udobnosti in uporabnosti bodo potniki v obeh avtomobilih deležni skoraj enakega standarda. Kanček bolj moderno deluje kadjar, toda tudi v qashqaiju ni nič nazadnjaškega. Prostora je dovolj, tudi večji in obilnejši se ne pritožujejo. Enako velja za prostornost prtljažnika, kjer qashqai vase spravi 430 litrov, kadjar pa 472 litrov. Drugače je ob podrti drugi klopi, ko ima več prostora qashqai s 1513 litri, medtem ko je pri kadjaru zapolnjen prostor s 1478 litri. Pri prostoru za gorivo je prostornejši kadjar, ki sprejme 65 litrov, qashqai pa 55 litrov, toda štiripogonska različica ima prav tako prostora za 65 litrov. Na testu je nissan qashqai kuril 6,8 litra na sto prevoženih kilometrov, renault kadjar pa 7,4 litra.

V notranjosti imata oba zadovoljivo opremo (zračne blazine, klimatsko napravo, električno pomična stekla, LED-luči, navigacijski sistem…), a pri testni različici kadjara je treba izpostaviti izjemno nadležno hreščanje radia in počasno odzivnost ekrana, ki je občutljiv za dotik. Pri tako novem avtomobilu bi moral zabavno-spremljevalni program nedvomno delovati bolje. Bolj odziven ekran bi lahko imel tudi qashqai, toda kljub temu ni tako počasen, da bi šel na živce. In cena? Nissan qashqai 1,6 dCi 360 2WD stane 27.820 evrov, renaultkadjar bose edition energy dCi 130 4WD pa 28.900 evrov. Če ima tudi qashqai štirikolesni pogon, stane 30.020 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si