Deset naključnih (ali pa tudi ne) neznancev (ali pa tudi ne) smo povprašali: na kaj pomislite ob omembi črke A in številke 4? In rezultat? Eden je odgovoril, da na italijansko avtocesto A4 od Trsta do Torina, štirje, da na format papirja A4, največ, pet, pa jih je odvrnilo, da na avtomobil audi A4. A naj bo tako ali drugače, med vsemi odgovori je mogoče najti zanimivo povezavo – tako kot je format papirja A4 najbolj standarden ter najpogosteje uporabljan, je audi A4 najbolj standarden, v najširšem pomenu besede, avtomobil te znamke. Pa avtocesta A4? Po njej, v okolici Benetk, smo nabirali prve kilometre z novo, peto generacijo audija A4 in z vsakim prevoženim krepili potrditev, da ima Audi nov močan adut.

Čeprav bi mu kdo znal očitati, da je oblikovno preveč podoben predhodniku, je to, da se oblikovalci niso odločili za revolucionarne prijeme, pričakovano. V dolžino je v primerjavi s predhodnikom A4 zrasel za tri (zdaj 4,73 metra), v medosje pa za dober centimeter (zdaj 2,82 metra), a kljub temu, ob enako velikem prtljažniku (480 litrov), izgubil 120 kilogramov. In čeprav zunanje mere tega ne pokažejo, je avto zdaj v notranjosti občutno prostornejši – predvsem na zadnji klopi je razlika v primerjavi s predhodnikom velika, korak spredaj pa je A4 zdaj tudi v primerjavi z najtesnejšimi tekmeci. Pri čemer ga nekateri manj prestižni še vedno prekašajo, a Audi je pač premijska znamka, ki stavi na druge adute. Ti pa so kakovost izdelave, prestiž, občutek med vožnjo, močni in varčni motorji ter sodobne tehnologije. In pri vseh teh novi A4 blesti.

Na novo zasnovana armaturna plošča namreč z dvema velikima digitalnima zaslonoma na sredini in predvsem z 12,3-palčnim za volanom postavlja nove mejnike, pri čemer slednjo poznamo že iz modelov TT in Q7. Ob udobnih sedežih in natančni izdelavi vse skupaj dejansko pričara občutek prestiža, ki bi ga lahko primerjali z avtomobili višjih razredov. Po moči trije bencinski motorji TFSI, 1,4-litrski s 150 konji (110 kilovati) in dvolitrska s 190 in 252 KM (140 in 185 kW), ter štirje dizelski TDI, 2-litrska s 150 in 190 KM (110 in 140 kW) ter 3-litrska z 218 in 272 KM (160 in 200 kW), nudijo zdaj do 25 odstotkov več moči in so do 21 odstotkov varčnejši in posledično okolju prijaznejši, če seveda številke o izpustih držijo in so držale ter pri njih ni bilo manipuliranja. Pri čemer smo sami po naključju (ali pa tudi ne) preizkusili najšibkejšega bencinca in najmočnejšega dizla. Z obema je vožnja v užitek, seveda pa je stopnja slednjega z najmočnejšo dizelsko različico ustrezno višja. Predvsem pa novi A4 navduši z nekaterimi naprednimi tehnologijami, kot je na primer v kombinaciji z radarskim tempomatom tako imenovana funkcija stop&go, s pomočjo katere lahko avto v gneči samodejno ustavlja in na željo voznika tudi speljuje, ali tista, s pomočjo katere zna A4 v sodelovanju z radarskim tempomatom, navigacijo in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov samodejno uravnavati hitrost glede na pogoje na cesti (ovinki, omejitev hitrosti, konfiguracija,…). Skratka, vse skupaj so koraki v smer samostojne vožnje Audijevih avtomobilov.

Novi A4 bo na slovenske ceste zapeljal novembra, cene pa še niso znane. V Nemčiji je najnižja 30.650 evrov.