Človeška lenoba ne pozna meja, problem je le, da je za iznajdbo rešitev, ki nam na dolgi rok precej olajšajo delo, treba predhodno vložiti veliko miselnega in fizičnega napora. Še dobro, da obstajajo ljudje, ki razumejo naše želje in izumljajo namesto nas. Eno bolj priljubljenih področji je vsekakor prevoz. Ladje, kolesa, avtomobili, motorji in letala so zgolj nekateri izumi, ki so nam v preteklosti skrajšali potrebni napor za potovanje. Eden večjih problemov z vsemi pa ostaja shranjevanje po opravljeni vožnji oziroma plovbi. Večino nas moti predvsem parkiranje avtomobila v prenatrpanih mestih in neprijeten občutek puščanja priklenjenega kolesa na prostem po sončnem zahodu.

Nepraktična prevozna sredstva

Iskanje rešitve naštetih težav ima že dolgo brado, najpogosteje se ga poskuša lotiti z izumom novega, kompaktnejšega prevoznega sredstva. Pred leti je izbruhnil preporod starih priljubljenih skirojev, izdelanih iz lažjih materialov, danes pa lahko na ulicah vidimo vse več podaljšanih rolk oziroma longboardov. Precej priljubljeni ostajajo tudi rolerji.

Čeprav omenjena prevozna sredstva ne potrebujejo verig ali parkirnih prostorov, še naprej ostajajo relativno nepraktična. Če smo na rolerjih, moramo s seboj prinesti čevlje, da se lahko preobujemo ob prihodu na cilj, vse pa moramo nato tudi nositi s seboj. Rešitve problema so se pred časom domislili naši rojaki, ki so združili nahrbtnik in skiro, a rešitev deluje le, če ste tako in tako želeli s seboj vzeti nahrbtnik. Tudi sicer ne gre spregledati, da so omenjeni pripomočki pravzaprav športni rekviziti, ki zgolj v omejenem obsegu zmanjšajo fizične napore pri potovanju od točke A do točke B.

V zanimivo smer so v začetku tisočletja začeli razmišljati Američani z izumom tipično ameriškega prevoznega sredstva, ki je velik in idealen za vse, ki se radi pohvalijo z lenobo. Gre za vse bolj nadležne segwaye – dvokolesne ploščadi z velikimi črnimi gumami in štrlečim krmilnim izrastkom, ki se s ploščadi dviguje vse tja do naših dlani v višini popka. Ker napravo poganja elektrika in je v resnici precej tiha, jo mnogi uporabljajo tudi znotraj zgradb, alternativno aplikacijo pa so odkrili tudi snemalci športnih dogodkov. Najodmevnejši primer se je pripetil na minulem atletskem svetovnem prvenstvu, ko je kitajski snemalec ponesreči zapeljal na dvignjeni tir ob stezi, izgubil nadzor nad napravo in pokosil najslavnejšega atleta na svetu Jamajčana Useina Bolta. Pripetljaj se je zgodil med Boltovo proslavo ob že četrti zaporedni svetovni lovoriki v teku na 200 metrov in skoraj poskrbel, da do pete ne bi prišlo.

Majhna ploščad na kolesih

Želite seagway? Hvala, a ne, hvala! Imate kaj manjšega, bolj kompaktnega in manj nevarnega? Imamo, pravi 26-letni japonski inženir Kuniako Saito. Ta je izdelal majhno ploščad na kolesih, ki deluje podobno kot segway, le da namesto velikih gum in vpadljivega videza stavi na japonski minimalizem.

Ploščad walkcar oziroma sprehajalni avto je velikosti prenosnega računalnika in tehta tri kilograme. Sposobna je prevažati do 125 kilogramov do 12 kilometrov daleč, nato pa potrebuje kar tri ure polnjenja. Zaradi majhnih kolesc boste ob tem precej manj nevarni za svetovne prvake v teku, če se vam kaj podobnega vseeno pripeti, pa le sestopite z naprave, jo poberite in pobegnite na nogah. Zaradi najvišji hitrosti 10 kilometrov na uro imate na lasten pogon precej boljše možnosti, da jo popihate pred zasledovalci.