Če smo po letošnjem avtomobilskem salonu v Ženevi ugotavljali, da so bila v ospredju športna vozila, je zdaj v Frankfurtu, kjer bo salon odprt do naslednje nedelje, 27. septembra, večina proizvajalcev na plano privlekla »težko topništvo« v smislu avtomobilov, ki so bodisi zanimivi za široke množice bodisi predstavljajo vse, kar določena znamka zmore pokazati na področju tehnike in naprednih tehnologij. Že 66. izvedba salona, ki ga Frankfurt gosti vsako drugo leto, bo tako poskrbela za več kot 200 svetovnih premier, od »velikih igralcev« manjka samo Volvo, najpomembnejše novosti pa vam predstavljamo v naslednjih vrsticah.

ALFA ROMEO: Limuzina z imenom giulia je končno tu in je le prva med osmimi napovedanimi Alfinimi novostmi, ki naj bi do leta 2018 pomagale preporoditi spečega velikana. Giulia bo v dolžino merila okrog 4,7 metra, v notranjosti pa bo med drugim navduševal velik zaslon na sredini armaturne plošče. Bencinski motorji bodo imeli moč od 105 do 240 konjev (77–176 kilovatov), dizelski od 105 do 200 KM (77–147 kW), češnja na smetani pa bo različica quadrifoglio verde s kar 510 KM (375 kW) in pospeškom do stotice vsega 3,9 sekunde.

AUDI: Novega A4 smo že peljali na mednarodni predstavitvi, zato ga bomo podrobneje predstavili prihodnji teden. Že tako močnima modeloma SQ5 TDI in S8 so namenili še močnejši in oblikovno športnejši različici plus, ki premoreta 340 KM (250 kW) v 6-valjnem dizelskem motorju in 605 KM (445 kW) v 8-valjnem bencinskem, vpogled v prihodnost pa predstavlja koncept e-tron quattro. Gre za atraktiven kupejevski športni terenec, ki se po dolžini (4,88 metra, prostornina prtljažnika 615 litrov) uvršča med Q5 in Q7, poganjali ga bodo trije elektromotorji z največjo močjo kar 503 KM (370 kW), njegov doseg bo znašal več kot 500 kilometrov, v proizvodnji pa bo od leta 2018.

BENTLEY: Bentayga je prvi znamkin športni terenec, ki v dolžino meri kar 5,14 metra, ima tri metre dolgo medosno razdaljo in tehta poltretjo tono. Poganjal ga bo 6-litrski motor W12 s 608 KM (447 kW), ki bodo tega velikana do stotice pognali v 4,1 sekunde in do končne hitrosti prek 300 km/h.

BMW: Serija 7 je z novo generacijo zrasla in zdaj v dolžino meri 5,1 metra, v podaljšani različici pa kar 5,24 metra, s čimer je to najdaljši serijski BMW doslej. Prtljažnik ima prostornino 515 litrov, motorji bodo imeli na začetku od 265 do 450 KM (195–330 kW) moči, na voljo pa bo tudi kot priklopni hibrid s skupno močjo 326 KM (240 kW). Seveda je odveč poudarjati, da je serija 7 na voljo z vsem, kar avtomobilska industrija ponuja, med drugim je funkcije mogoče upravljati zgolj s kretnjami rok. Nova generacija športnega terenca X1 je od predhodnika celo za poldrugi centimeter krajša (4,42 metra), a ima vseeno več prostora tako v potniški kabini kot v prtljažniku, ki se je povečal za 85 litrov in ima zdaj osnovnih 505 litrov prostornine, medtem ko bo moč motorjev na začetku segala od 150 KM (110 kW) do 231 KM (170 kW).

BUGATTI: Koncept vision gran tourismo bržčas napoveduje naslednika veyrona.

CITROËN: Glavni zvezdi sta konceptni vozili cactus M in aircross. Prvi je posebna izpeljanka cactusa »zgoraj brez«, ki jo je navdihnil legendarni model mehari in ki jo poganja 1,2-litrski turbobencinec, drugi pa 4,58 metra dolg športni terenec, ki ga poganja kombinacija 1,6-litrskega bencinskega motorja z 218 KM (160 kW) in elektromotorja s 95 KM (70 kW), ki naj bi bil sam sposoben vozilo prepeljati do 50 kilometrov daleč.

DACIA: Uspešen športni terenec duster je bil deležen rahle oblikovne osvežitve in nekaterih novosti pri opremi, prvič na primer tudi kamere za pomoč pri parkiranju.

DS: Model DS4 je prenovljen in se je med drugim znebil značilnega Citroënovega znaka, saj se zdaj predstavlja pod samostojno znamko DS, kar pomeni, da je največja oblikovna sprememba vidna na prednji maski. Na voljo bo s po tremi bencinskimi in dizelskimi motorji z največ 210 KM (154 kW), naprodaj pa od novembra. Na ogled je tudi športno-terenska različica omenjenega modela z imenom DS4 crossback, ki je v primerjavi z običajno različico od tal oddaljen za dodatne tri centimetre.

FERRARI: Model 488 spider je privlačen kabriolet, katerega streha se odpre ali zapre v 14 sekundah, njegov 3,9-litrski osemvaljnik s 660 KM (485 kW) pa avtomobil do stotice pospeši v treh in do 200 km/h v 8,7 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 325 km/h.

FIAT: Zvezda je prenovljen malček 500.

FORD: V glavni vlogi so športni terenec edge, ki v Evropo prihaja v malce prilagojeni izvedenki, novi pick-up ranger ter prenovljena kuga in ecosport. Tudi sicer znamka veliko stavi na športne terence, saj na začetku prihodnjega leta načrtuje pet novih ali prenovljenih modelov.

HONDA: Project 2&4 je ime konceptu, ki so ga označili za športni avto s svobodo motocikla. Tehta vsega 400 kilogramov, poganja pa ga litrski motor iz Hondinega motocikla iz serije moto GP, ki zmore 215 KM (158 kW).

HYUNDAI: Družina i20 bo bogatejša za malce robustnejšo različico active, ki je od tal v primerjavi z običajno oddaljena za dodatna centimetra, manjše oblikovne osvežitve pa je bil deležen športni terenec santa fe.

JAGUAR: Modelno ofenzivo nadaljuje novi prostorni športni terenec F-pace, ki je v veliki meri sestavljen iz aluminija, v dolžino meri 4,73 metra, ima 2,87 metra medosne razdalje in prtljažnik s prostornino 650 litrov. Na voljo bo z dvema dizelskima motorjema, 2-litrskim s 180 KM (132 kW) in 3-litrskim V6 s 300 KM (220 kW), 3-litrski 6-valjni bencinec pa bo zmogel 340 KM (250 kW) in v močnejši različici S celo 380 KM (279 kW). Najšibkejši F-pace bo na voljo tudi s pogonom na zadnji kolesi, vsi ostali pa imajo štirikolesnega. Najcenejši bo v Nemčiji naprodaj za dobrih 42.000 evrov.

KIA: Športni terenec sportage, najbolj prodajan Kiin avtomobil v Evropi, je na ogled v obliki četrte generacije. V primerjavi s predhodnikom je v dolžino zrasel za štiri centimetre (zdaj 4,48 metra), medosna razdalja pa je z 2,67 metra zrasla za tri centimetre. Notranjost se spogleduje z večjim sorentom, od katerega povzema tudi cel kup varnostnih pripomočkov, motorna paleta pa bo obsegala 1,6-litrska bencinska motorja s 132 in 177 KM (97 in 130 kW) ter tri dizelske: 1,7-litrski bo imel 115 KM (84 kW), 2-litrski pa bodisi 136 KM (100 kW) bodisi 184 KM (135 kW). Na ceste bo novi sportage, ki bo na voljo tudi v bolj dinamični podobi s paketom GT line, zapeljal na začetku prihodnjega leta, že prej pa lahko pričakujemo novo optimo, ki ji želijo pri Kii tudi na evropskih tleh dodeliti pomembnejšo vlogo. O tem priča tudi dejstvo, da bo pozneje na voljo tudi v karavanski različici.

LAMBORGHINI: Huracan LP 610-spyder je kabrioletska različica huracana, ki premore, kot je razvidno že iz imena, 610 KM (448 kW) in 4-kolesni pogon, do stotice pospeši v 3,4 sekunde in doseže najvišjo hitrost 323 km/h.

LAND ROVER: Discovery sport je dobil privlačno različico dynamic.

LEXUS: Nova generacija športnega terenca RX, najbolj prodajanega Lexusovega avtomobila, bo atraktivnejša in polna naprednih tehnologij. Na voljo bo kot hibrid in zgolj z dvolitrskim bencinarjem z 238 KM (175 kW).

MAZDA: Koeru je ime konceptnega 4,6 metra dolgega atraktivnega kupejevskega športnega terenca z 2,7 metra dolgo medosno razdaljo.

MERCEDES-BENZ: Razred A je doživel manjšo prenovo, ki se je oblike komajda dotaknila, zato pa ima prenovljeno in razširjeno paleto motorjev na čelu z najmočnejšim v modelu A45 AMG, ki premore kar 381 KM (280 kW) in ima pospešek do stotice le 4,2 sekunde. Razred C se predstavlja v oblikovno atraktivnejši kupejevski različici, še precej atraktivnejša pa je nova kabrioletska različica razreda S. Gre za prvi Mercedesov štirisedežni kabriolet luksuznega segmenta po letu 1971, narejen pa je na osnovi dvovratnega kupeja. Njegova platnena streha se odpre ali zapre v 20 sekundah, proces pa je mogoče sprožiti tudi med vožnjo, in sicer do hitrosti 65 kilometrov na uro. Na voljo bo s številnimi motorji, med drugim v različici S 63 AMG tudi s 5,5-litrskim V8 s 585 KM (430 kW), cene v Nemčiji pa se začnejo pri 122.154 evrov. Vloga najatraktivnejšega mercedesa je pripadla konceptu IAA, katerega največja posebnost je, da pri višjih hitrostih vklopi aerodinamičen način vožnje, s katerim se avtomobil podaljša za 40 centimetrov!

MINI: Petvratni mini še ni pomenil, da so se odpovedali modelu clubman, ki je zadržal značilna, krilno odpirajoča prtljažna vrata, zadnji par bočnih vrat pa se zdaj odpira klasično. V dolžino meri 4,25 metra, kar je 27 centimetrov več kot doslej, s čimer je to najdaljši serijski mini. Njegov prtljažnik bo imel osnovno prostornino 360 litrov, na voljo bo z znanimi motorji.

NISSAN: Gripz, ki bržčas napoveduje novega juka, je 4,1 metra dolg koncept hibridnega štirivratnega in štirisedežnega mestnega kupejevskega športnega terenca brez B-stebrička, kar omogoča lažje vstopanje na zadnjo klop. Električnemu leafu so za 26 odstotkov podaljšali doseg, tako da je zdaj zmožen prevoziti do 250 kilometrov.

OPEL: Nova astra je ena glavnih zvezd salona, ki pa jo bomo že v kratkem preizkusili na mednarodni predstavitvi, zato samo nekaj dejstev: s 4,37 metra dolžine je kombilimuzinska astra za pet centimetrov krajša od predhodnice, karavanska različica sports tourer pa je s 4,7 metra ostala enako dolga, a imata obe kljub temu zaradi nove oblike sedežev več prostora za potnike na zadnji klopi, pri čemer je osnovni prtljažnik kombilimuzine s 370 litri ostal enak, pri karavanu pa je v osnovi pridobil 80 litrov in ima zdaj prostornino 580 litrov, medtem ko se ob podrtih sedežih poveča do 1630 litrov. Težo so ob tem obema znižali za do 200 kilogramov, sleherna nova astra pa je opremljena z novim motorjem. Motorji se lahko pohvali z močmi od 95 KM (70 kW) do 200 KM (147 kW). Astra bo ob tem polna varnostnih in udobnostnih pripomočkov in popolnoma povezljiva z vašim pametnim telefonom.

PEUGEOT: Novi 308 GTi se lahko pohvali z 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem s kar 272 KM (200 kW), ki avtomobil do stotice požene v šestih sekundah. Na ogled je tudi dvosedežni kabriolet fractal, ki ga poganja električni motor z močjo 204 KM (150 kW) in dosegom kar 450 kilometrov.

PORSCHE: Prenovljeni 911 carrera se ponaša z oblikovnimi izboljšavami, predvsem pa s turbinskim motorjem z močjo 370 KM (272 kW) v izvedenki carrera in s 420 KM (309 kW) v različici carrera S, kar pomeni, da se je obema moč povečala za 20 KM (15 kW). Predstavlja se tudi študija štirisedežnega električnega avtomobila mission E, ki obljublja doseg 500 kilometrov, njegovih 600 KM (441 kW) pa avto do stotice pospeši v 3,5 sekunde.

RENAULT: Nova generacija megana je v primerjavi s prejšnjo daljša za slabih 7 centimetrov (4,36 metra), ob tem pa je 2,5 centimetra nižja in ima z 2,67 metra za 3 centimetre daljšo medosno razdaljo, kar ga vse skupaj naredi bolj dinamičnega. Prtljažnik ima v osnovi prostornino 384 litrov, sredino armaturne plošče pa krasi velik 8,7-palčni zaslon na dotik, ki ga poznamo že iz espaca. Motorna paleta bo obsegala številne bencinske in dizelske motorje z močmi med 90 KM (66 kW) in 205 KM (151 kW), pri čemer bo slednji na voljo v različici GT, ki bo med drugim opremljena tudi s štirikolesnim volanom 4control. Prihaja pa tudi karavanska različica modela talisman, ki ima enake zunanje mere kot limuzina in meri v dolžino 4,86 metra, njegov prtljažnik pa ima osnovno prostornino 572 litrov.

ROLLS-ROYCE: Za 5,3 metra dolgi model dawn pravijo, da je najbolj luksuzen kabriolet, kar jih je mogoče dobiti. Njegova platnena streha se zloži v 22 sekundah, operacijo pa je mogoče izvesti tudi med vožnjo, do hitrosti 50 kilometrov na uro. 6,6-litrski 12-valjnik razvije kar 570 konjev (419 kW), njegova cena pa bo okoli 300.000 evrov.

SEAT: Študija leon cross sport je mešanica leonov cupre in x-perience, ki svojo športnost kaže s poudarjeno kupejevsko obliko s tremi vrati. Od tal je ob tem oddaljena za dodatnih 41 milimetrov, njen dvolitrski motor razvije okroglih 300 KM (220 kW), za pospešek do 100 kilometrov na uro pa potrebuje le 4,9 sekunde.

SMART: Nova generacija modela fortwo prihaja v kabrioletski različici.

SSANGYONG: Na ogled sta dve študiji – XLV-air napoveduje sedemsedežnega malega športnega terenca tivolija, XAV-adventure pa naslednika koranda, ki je dolg 4,19 metra.

SUBARU: Levorg je 4,69 metra dolg karavan s 522-litrskim prtljažnikom, ki bo na voljo z 1,6-litrskim bencinarjem s 70 KM (125 kW) in bo stal nekaj manj kot 30.000 evrov.

SUZUKI: Po letu 2001 se vrača baleno, ki bo v dolžino meril 3,99 metra, ob tem pa bo imel precej velik 355-litrski prtljažnik. Za njegov pogon bo skrbel litrski turbobencinski trivaljnik s 111 KM (82 kW), na ceste bo zapeljal spomladi prihodnje leto, pozneje pa naj bi bil na voljo tudi s hibridnim pogonom.

ŠKODA: Superb combi je na voljo v različici sportline, ki ima številne športne dodatke, medtem ko superb greenline z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 120 KM (88 KW) obljublja porabo vsega 3,7 litra na 100 kilometrov. Rapid spaceback je na ogled v različici scoutline, rapid pa v športnejši različici monte carlo. Vse omenjene pa prekaša octavia RS 230, pri čemer omenjena številka pove, koliko konjski moči premore njen dvolitrski bencinski motor (169 kW). Njen pospešek do stotice znaša 6,9 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro, s čimer je to najhitrejša serijska octavia vseh časov.

TOYOTA: Hibridni pionir prius se predstavlja v obliki četrte generacije, zanj pa pravijo, da bo za vožnjo precej bolj zabaven od predhodnika. V primerjavi z njim je v dolžino pridobil 6 centimetrov in bo dolg malo prek 4,5 metra, ob tem pa je izgubil 50 kilogramov teže. Ponudil bo kup varnostnih pripomočkov v okviru sistema toyota safety sense, za pogon pa bo skrbel hibridni pogon, ki ga sestavljata 1,8-litrski štirivaljni bencinski motor s 105 KM (77 kW) in elektromotor, ki poganja zadnji kolesni par in naj bi imel moč 90 KM (66 kW). Zelo nizki bodo tudi izpusti CO2, ki naj bi znašali le 70 g/km.

VOLKSWAGEN: Športni terenec tiguan je po izjemno uspešni prvi generaciji z drugo zrasel v dolžino za 6 centimetrov (zdaj 4,49 metra), v medosje pa za slabih 8 (zdaj 2,68 metra), zaradi česa je precej prostornejši, ima pa tudi občutno večji prtljažnik, ki ima zdaj že v osnovi prostornino 615 litrov. Ob tem je izgubil 50 kilogramov teže, na voljo pa bo z osmimi motorji z razponom moči od 115 KM (85 kW) do 240 KM (176 kW), ki so v primerjavi s predhodnikom do 24 odstotkov varčnejši. Na ogled je tudi študija priklopnega hibrida, ki nosi ime tiguan GTE in ima skupno moč 218 KM (160 kW). Ob 40. obletnici modela golf GTI se ob tem predstavlja GTI club sport, katerega dvolitrski bencinski motor TFSI premore 265 KM (195 kW). Pospešek do stotice znaša v kombinaciji s samodejnim menjalnikom DSG 5,9 sekunde, najvišja hitrost pa 250 kilometrov na uro.