Ne, Peugeot je za tem, ko je sprva terensko naravnano karavansko različico svojega najbolj luksuznega vozila resda ponujal zgolj v hibridni različici (trenutno je pri nas sploh ni na ceniku), pred časom trgu pod enakim imenom ponudil še dizelsko. Ki se od hibridne med drugim razlikuje po tem, da njen 2-litrski dizelski motor s 180 konji moči (133 kilovati) skrbi izključno za pogon prednjega kolesnega para, nima pa dodatnega elektromotorja, ki pri hibridni različici skrbi izključno za pogon zadnjih koles. To torej pomeni, da je zgolj z dizelskim motorjem gnani 508 RXH še malce manj terensko naravnan od hibridnega oziroma nanj spominja zgolj njegova robustna pojava in malenkost višja oddaljenost od tal, saj ponuja zgolj pogon na prednji kolesi. A tudi to bo zadovoljilo veliko večino kupcev, saj se po neurejenih cestah in makadamu testni 508 RXH vozi več kot zadovoljivo in predvsem udobno, medtem ko za tiste prave terenske preizkušnje tudi hibridni ni bil ravno pravi naslov.

Ima pa zato izostanek hibridnega pogona tudi nekaj prednosti. Avtomobil je namreč lažji (za dobrih 200 kilogramov) in na cesti deluje bolj lahkotno, kljub ne ravno najbolj dinamično naravnanemu podvozju pa je vožnja z njim v pravi užitek tudi na ovinkastih cestah. 508 RXH pač stavi predvsem na udobje, ob tem pa je z zelo solidnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom precej živahen in odziven, o čemer priča tudi pospešek do stotice, ki znaša desetinko manj od devetih sekund. Druga dobra stran pa je, da ima ta 4,83 metra dolg karavan, ki ponuja obilo udobja tudi na zadnji klopi, ob izostanku hibridnega sklopa tudi večji prtljažnik, ki že v osnovi pogoltne 550 litrov.

Morda je primerjav s hibridom že dovolj, a mimo še ene ne moremo. Vezana pa je na porabo: dizelski RXH nam je namreč na 100 kilometrov porabil 7,3 litra goriva, kar je le dva decilitra več kot pred tremi leti hibridni. Skratka, priznati moramo, da nas je tale dizelski peugeot 508 RXH kar prepričal. Stane sicer vse prej kot nizkih 37.953 evrov, a za to vsoto kupec dobi tudi tako bogato opremo, kot je med serijsko praktično še nismo zasledili – od ESP, sistema za zaviranje v sili, zračnih blazin in zaves do povezave bluetooth, navigacijskega sistema, tempomata, električno pomičnih in ogrevanih prednjih sedežev, samodejne 2-področne klimatske naprave, parkirnih senzorjev in kamere.

Več fotografij na www.dnevnik.si