Dilemo smo hitro rešili. Motoristi namreč za vse te odseke še kako dobro vedo. Dokaz najdemo na številnih spletnih forumih, da posnetkov na portalu youtube sploh ne omenjam. Informacija je tako bolj kot motoristom namenjena drugim udeležencem v prometu. Pa ne zato, da bi se tem odsekom – med njimi je nekaj krasnih, čudovitih panoramskih cest – izogibali, pač pa da bi bili na njih še toliko bolj pozorni na motoriste. Pa da ne bi kdo napak razumel, ni naš namen kriminalizirati motoristov in jih označiti za divjake, ki zavoljo polnjenja ega kršijo vse mogoče prometne predpise in spravljajo sebe in druge v smrtno nevarnost. Enostavno potrebujejo več naše pozornosti.

V Sloveniji je bilo namreč še pred 15 leti registriranih zgolj dobrih deset tisoč motorjev, konec lanskega leta se je ta številka povzpela že na 54.600. Med 50.000 ljubitelji motorjev jih je velika večina takšnih, ki so pravi uživači, a se hkrati zavedajo svojih omejitev in omejitev stroja, na katerem sedijo. In vozijo varno. Centri varne vožnje, motoristična društva, ne nazadnje medijske objave zagotovo pripomorejo k temu, da je dojemanje vožnje z motorjem izrazito drugačno kot še pred nekaj leti, ko je bilo, kot zapisano, tudi motorjev in motoristov nekajkrat manj. A kot prav povsod so tudi med motoristi črne ovce. In teh, ki mečejo slabo luč na vse druge, je glede na žalostno in tragično letošnjo statistiko med motoristi očitno kar precej.

Ob logičnem, legitimnem in navsezadnje tudi upravičenem kazanju s prstom na voznike avtomobilov, češ da so premalo pozorni na vse večje število motorjev na naših cestah in da bi se tudi vozniki avtomobilov morali bolje izobraziti in pripraviti na motoriste ter posebnosti vožnje z motorjem (kratka zavorna pot, hitro pospeševanje, nezmožnost hitrih reakcij, velika izpostavljenost), bi bilo smiselno, da se motoristi (še bolj) ozrejo tudi v svoje vrste. Prav bi bilo, da so »pametni« motoristi na neumneže, da ne rečemo škodljivce, v lastnih vrstah bolj pozorni in čisto preprosto – jezni. Naj govorijo številke. Na slovenskih cestah je letos usahnilo že 92 življenj, kar je že samo po sebi žalostna številka, saj je lani v vsem letu umrlo 108 ljudi. A motoristična statistika je še bolj srhljiva. Četrtina vseh mrtvih na naših cestah do današnjega dne je motoristov! Že res, da je glavna motoristična sezona za nami in da močno upamo, da se bo morija nehala in se bo statistika »popravila«, a velja, da je vsako izgubljeno življenje eno življenje preveč. Da so motorji nevarne zverine, v dokaz še ena številka. Od skoraj 1,4 milijona vozil v državi je le 3,8 odstotka motorjev. In 25 odstotkov mrtvih.

Včeraj so medvoški policisti poročali o najstniku, ki je drvel z navadnim mopedom (dovoljena hitrost 25 kilometrov na uro), ki bi, ker je bil seveda predelan, lahko potegnil do 90 na uro. Istega dne so koprski policisti ustavili najstnika, ki je imel moped navit tako, da bi lahko drvel 110 kilometrov na uro. Tu je treba začeti.