Policisti so čez zgolj nekaj dni ustavili voznika, ki je za isto društvo prevažal otroke na enako nedopusten način. Kazen je znašala 1290 evrov, postopek o prekršku so uvedli tudi proti društvu. Zakon za društvo določa globo v višini več tisoč evrov.

V Sloveniji smo v zvezi s prevozi otrok dobili strožje predpise po hudi nesreči januarja 1998, ko je v kombiju, polnem mladih smučarskih skakalcev, pri Naklem umrlo šest oseb, med njimi tudi tedanji direktor Petrola. Pa se je teh pravil res tako težko držati?

Strogi predpisi za opremo kombijev in voznike

Ker je z začetkom novega šolskega leta pričakovati še večje število skupinskih prevozov otrok, precej dejavna bodo poleg šol še razna športna društva, je prav, da opozorimo, kakšne pogoje morajo prevozniki izpolnjevati, da se ne bodo znašli na drugi strani zakona, predvsem pa, da ne bodo ogrožali varnosti otrok.

Kot so nam pojasnili na direktoratu za promet ministrstva za infrastrukturo, skupina otrok pomeni že vsaj pet predšolskih ali osnovnošolskih otrok, ki sestavljajo večino potnikov v motornem vozilu. To mora poleg sistema, ki med zaviranjem preprečuje blokado koles, ter servovolana vsebovati še varnostne pasove na vseh sedežih z ustreznim zadrževalnim sistemom za otroke, manjše od 150 centimetrov, naslonjala za glavo na vseh sedežih ter tahograf, vozilo pa mora biti označeno še z znakom, ki druge udeležence v prometu opozarja, da prevaža otroke.

Strožja pravila veljajo tudi za voznike kombijev. Ti morajo imeti vozniško dovoljenje kategorije B najmanj tri leta, strožja pravila veljajo tudi za voznike avtobusov za prevoze otrok. Voznik v delovnem dnevu, v katerem prevaža skupino otrok, ne sme opravljati del, ki bi lahko vplivala na njegovo zmožnost varnega upravljanja motornega vozila.

Za vse je odgovoren voznik

Mateja Markl z Agencije za varnost prometa staršem svetuje, naj preverijo način prevoza svojega otroka ter se dodatno pozanimajo pri organizatorju, kako ima urejene prevoze.

Na vprašanje, na kaj mora biti voznik kombija najpozornejši, nam je Stjepan Kolić iz Brežic, ki se s prevozi otrok za šole in društva ukvarja že več kot deset let, odgovoril, da na vstope in izstope iz vozila, pri čemer se mora osebno prepričati, ali so stranska vrata kombija dobro zaprta, ter na pravilno vključevanje v promet. »Pred leti se je v naši občini zgodila huda nesreča s smrtjo otroka, ko voznik ni preveril, ali so vsi otroci varno izstopili in zaprli vrata za seboj,« pove Kolić.

Zaradi torej precej zahtevnih predpisov o prevozih otrok do 15. leta starosti se društva pa tudi šole večkrat obrnejo na pomoč staršev, ki otroke na želeno mesto odpeljejo v svojih osebnih avtomobilih. V tem primeru veljajo splošni predpisi o cestnem prometu in torej ne gre za prevoze skupin otrok. Tudi v primeru morebitne nesreče odgovarja samo voznik udeleženega vozila, ne pa tudi organizator prevoza. Društvom najbolj odleže, ko otroci presežejo 15. leto starosti, saj zanje zgoraj navedeni predpisi o opremi kombijev in izkušnjah voznikov ne veljajo več.