Predlog novega zakona o prevozih v cestnem prometu, ki uvaja drastične spremembe na področju urejanja taksi prevozov, so taksisti pričakovano pričakali na nož. Najbolj jim gre v nos, da v predlogu nove zakonodaje država pristojnosti prelaga na občine, ki naj bi izdajale dovoljenja v obliki koncesije oziroma gospodarske javne službe.

Najbolj bo oškodovan potrošnik

»Takšen predpis bi občinam omogočil možnost nezakonitega vstopa na trg prek lastnih podjetij, posledično bi gotovo prišlo tudi do pridobitve prevladujočega položaja, njegove zlorabe in posledično uničenja preostale konkurence. Zato predlog v sedanji obliki ne sme biti sprejet,« so v štirih največjih ljubljanskih taksi podjetjih (Laguna, Metro, Intertours in Rondo) zapisali v skupnem pozivu ministrstvu za infrastrukturo. To je pri pripravi nove zakonodaje v večji meri sledilo predlogom Mestne občine Ljubljana, s čimer so se na Rotovžu že pohvalili: s predlaganimi spremembami so si namreč postlali za morebitno vzpostavitev tako imenovanega zelenega taksija, ki bi deloval pod okriljem Ljubljanskega potniškega prometa (LPP). Direktorica taksi podjetja Laguna Nataša Ornek poudarja, da bi to prineslo tudi enotni dispečerski center in enotno ceno v tem dispečerskem centru, ter pojasnjuje: »To pa pomeni, da bo konkurenca povsem izbrisana, kar je v izrecnem nasprotju z določbami zakona o preprečevanju omejevanja konkurence.« Po njenem mnenju bo v tem primeru najbolj oškodovan potrošnik, saj mu ustanovitev javne gospodarske službe ne bo onemogočila proste izbire ponudnika, »prav tako pa bo cena zanj na koncu nedvomno višja«.

Taksisti bi se utopili v birokraciji

Tudi ugotovitev ministrstva za infrastrukturo, da se s predlaganimi spremembami zmanjšujejo birokratske ovire – zdaj morajo podjetja, ki se ukvarjajo s posredovanjem taksi storitev, pridobiti licenco na gospodarski oziroma obrtni zbornici – po mnenju taksistov ne drži vode. »Po predlagani noveli, ki definira taksi prevoze kot prevoze lokalnega pomena, bi moral vsak taksist, če damo za primer Ljubljano, pridobiti vsaj 50 dovoljenj, da bi lahko svoje delo opravljal nemoteno. Dejstvo je, da večina taksistov svoje stranke dnevno prevaža iz ene v drugo občino in ravno tako opravlja tudi povratne prevoze iz teh občin. Omejitev prevozov z dovoljenji za posamično občino bi pomenila izjemno hud tako časovni kot tudi finančni in birokratski udarec za vse nosilce taksi dejavnosti, birokratske nevšečnosti pa bi predlagana zakonska sprememba povzročila tudi občinam,« je prepričana direktorica podjetja Laguna.

Ornekovi se zdi nesprejemljivo tudi, da država z novo zakonodajo pristojnosti prelaga na lokalne skupnosti. »Način in pogoje pridobivanja dovoljenj naj bi občine določile z odloki, pri čemer področja, ki naj bi jih uredili, sploh niso definirana. Če bi bilo na državni ravni podrobno določeno, kakšna so pravila igre, potem so za nas koncesije sprejemljive. Če pa si bo vsaka občina lahko po svoje izmišljevala pogoje za pridobitev dovoljenj, bo nastal kaos.«

Ministrstvo za infrastrukturo je v začetku avgusta napovedalo, da naj bi novelo zakona poslanci sprejeli do konca leta.