Amerikanizacija. Njen vpliv še zdaleč ni majhen, pa naj gre za kokakolo, glasbo, hollywoodske filme, hitro prehrano, resničnostne šove… Zdi se, da sploh ni več vprašanje, ali ima ameriški način življenja na nas vpliv, temveč bolj, kolikšen je ta. Seveda pa ravno povsod to ne velja in eno tistih, na katerih se amerikanizacija dolgo ni čutila, je področje avtomobilov. A tudi tu se obeta sprememba. In ta ne bo prišla kar v kateri koli podobi…

Ne, v Evropo po petih uspešnih generacijah in dobrih 50 letih proizvodnje v obliki šeste generacije prvič uradno prihaja ameriška ikona ford mustang. K nam bodo prvi sicer zapeljali novembra, naprodaj je že, sami pa smo ga pred dnevi preizkusili na Madžarskem, kjer smo se prepričali o dveh stvareh. Prvič, da so ceste lahko še (bistveno) slabše kot pri nas, in drugič, da je mustang resnično to, kar že pet desetletij govorijo: odličen ameriški športni mišičnjak. Predvsem pa avtomobil z dušo!

Mustang namreč pričakovanj ne le upraviči, temveč jih celo preseže. Oblikovno temu 4,78 metra dolgemu športniku tako ali tako ne moremo očitati ničesar, kar posebej preseneti, pa je vožnja, saj nismo pričakovali, da se bo tak avtomobil tako suvereno spopadel z ovinki. Dobro, zaradi izjemno dolgega nosu se lahko kdaj pojavi nelagoden občutek, a gre resnično samo za to, saj se ceste drži kot klop. Tudi podvozje, tega so za Evropo sicer malce prilagodili in dodelali, je ravno prav trdo in če je tako dobro prebavljalo obupne madžarske ceste, bo na boljših užitek še toliko večji. In tu pridemo do motorizacije. Mustang bo na voljo z dvema motorjema in najlažje bi bilo seveda zapisati, da je pravi mustang samo s 5-litrskim osemvaljnikom, ki premore 421 konjskih moči (310 kilovatov). Saj je dejstvo, da ta v primerjavi z 2,3-litrskim turbobencinskim 4-valjnim motorjem ecoboost s 317 konji moči (233 kW), ki je pri mustangu evropska posebnost, prinese druge dimenzije užitka, rohneč zvok osemvaljnika, ki ga pri takem avtomobilu pričakujemo, za sekudno boljši pospešek do stotice (4,8:5,8 sekunde) in še marsikaj, a tudi evropeiziranemu mustangu, ki smo ga preizkusili v kabrioletski različici, ne manjka prav nič. Že res, da to ni ravno to, je pa zelo blizu »pravi stvari«. In še to – oba motorja smo preizkusili v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki je izjemno natančen, seveda pa bo mustang z obema na voljo tudi s samodejnim.

Mimogrede: prtljažnik kupeja ima prostornino 408 litrov, kabrioleta pa 314, a verjamemo, da je to pri tovrstnih avtomobilih drugotnega pomena. Kot bo za večino drugotnega pomena, da je plastika v notranjosti mestoma še vedno trda in deluje ceneno, a smo Evropejci glede tega pač malce drugačni in je vse skupaj le dokaz več, da je mustang pravi američan. Je pa zagotovo pomembnejša cena. Mustang z 2,3-litrskim motorjem je pri nas naprodaj od 43.100 evrov, kabriolet od 47.800, s 5-litrskim V8 pa stane kupe najmanj 61.200 in kabriolet 67.300 evrov. Da, nesmiselni davki pač naredijo svoje in od tod takšna razlika.

Seveda je jasno, da tako kot ena lastovka še ne prinese pomladi, tudi mustang ne bo amerikaniziral evropskega avtomobilskega trga. Ga pa bogati in lahko si le želimo še več podobnih!

Več fotografij na www.dnevnik.si