Avtomobili so za marsikoga nujno zlo, spet za druge način življenja. Kot da gre za verske sekte, se ljubitelji določenih znamk združujejo v klube ljubiteljev, kjer občudujejo redke in predelane primerke. Toda nobena druga avtomobilistična raven ne pooseblja bolje izraza »način življenja« kot ravno avtodomi in počitniške prikolice. Ljudje v njih dejansko živijo. Številni celo več časa kot v stalnem bivališču.

Za kako veliko skupnost dejansko gre, vsako leto potrdi salon počitniških vozil v Düsseldorfu. Za lažjo predstavo – razstavni prostor obsega 195.000 kvadratnih metrov, na njem se letos predstavlja 590 mednarodnih razstavljavcev, od tega je 130 proizvajalcev karavanskih vozil, skupno je predstavljenih več kot 2000 vozil. Obiskovalci prihajajo predvsem iz Evrope, toda razstavljavci radi pripomnijo, da so posle v Düsseldorfu sklepali tudi z Američani, Avstralci, Afričani… Skupno naj bi bilo letos skoraj 200.000 obiskovalcev. Od tega jih približno 60.000 vsaj eno noč prespi v lastnem avtodomu na sejemskem parkirišču. Med njimi so tudi Slovenci.

Močna slovenska udeležba je tudi na strani ponudbe. Med najpomembnejšimi proizvajalci počitniških vozil je Adria Mobil iz Novega mesta, ki ima enega največjih razstavnih prostorov. Na ogled je postavila številne modele, med njimi tudi najpopularnejše, kot so matrix (avtodomi), adora (počitniške prikolice) in serija 600 (predelani kombiji). Veliko pozornosti je požel še luksuzni kombi 600 git, nad katerim bdi slovenski oblikovalec Georg Gedl, ki je član Adrie več desetletij. Med drugim je njegova ideja tudi modra črta na počitniških prikolicah, ki je zaščitni znak novomeškega podjetja.

Adria naj bi v letu 2015 prodala prek deset tisoč enot, od tega bo malce več kot polovica avtodomov in kombijev, štirideset odstotkov prikolic in okoli deset odstotkov mobilnih hišk. Proizvodnja je v letu 2015 narasla za približno dvanajst odstotkov glede na leto 2014. Višji trendi rasti so pri prikolicah in avtodomih, malce manj pri mobilnih hiškah in kombijih. S tem obsegom bo letošnje leto za Adrio po količinskem obsegu najboljše po kriznem obdobju 2008/09.

Kaj pomeni Adria za slovensko gospodarstvo, je potrdil ravno salon v Düsseldorfu. Na njem so se predstavila še štiri slovenska podjetja, ki so vsa povezana z Adrio. Prvič se je predstavilo podjetje Podgorje, ki proizvaja pohištvo višjega kakovostnega razreda in ima kupce po številnih tujih državah. Enako velja za podjetje Plastoform, ki se ukvarja s termoformiranjem plastičnih elementov in proizvodnjo krilnih oken. Poleg Adrie sodeluje tudi s Peugeotom in Citroënom v avtomobilski industriji. V zgodbo sodita še podjetji Aplast in Roto, ki predelujeta plastične mase. Nekaj slovenskega pridiha pa ima tudi nemški proizvajalec počitniških vozil Carthago, ki ima del proizvodnje v Odrancih.

V povsem svojo galaksijo spadajo najbolj luksuzni avtodomi za več sto tisoč evrov. To so vozila, kjer pridejo v poštev najbolj izbrani materiali, po oddanem naročilu pa je treba čakati tudi do leto dni, da kupec dejansko sede za volan. Letos kljub temu ni bilo nobenega vozila, ki bi bilo vredno več kot milijon evrov. Najdražji je bil model volkner mobil performace II, ki je ovrednoten na 940.000 evrov. Luksuzni ferrari ali lamborghini, ki se ga lahko spravi v garažo med prednjimi in zadnjimi kolesi, ni vštet v ceno.

Toda razvoj ne bo zastal. Sektor počitniških prikolic ima precej prostora za napredek predvsem pri dizajnu, na kar je lani opozorila Adria z barvno prikolico altea4four. V kolikor je bil prvotni načrt prodaja 75 enot, so jih kupci nato vzeli skoraj 300. Podobno velja za razmišljanje o novih idejah v notranjosti. V ospredju je zniževanje mase vozil, misliti pa je dala tudi ugotovitev popotniškega para iz Slovenije, da so počitniška vozila prilagojena zgolj ljudem, ne pa tudi domačim živalim. Teh pa je v vozilih vse več.

Krajši intervju z direktorico Adrie Mobila Sonjo Gole, predstavitev preostalih slovenskih razstavljavcev in fotogalerijo si lahko ogledate na www.dnevnik.si.