Google, kmalu »le« še hčerinska družba Alphabeta, ima nov logotip. In? Po uradni razlagi gre za nič manj kot odraz »nove realnosti« oziroma, kakor gre pripoved na googlovem blogu, dejstva, da je bil nekoč, v davnih časih, na svetu le osebni računalnik in z njim razmeroma majhen nabor zaslonov, na katerih je imel uporabnik logotip pred očmi.

Danes je naprav in zaslonov, na katerih podjetje Google ponuja svoje storitve, skorajda brez števila. Novi logo, so prepričani pri Googlu, je povsod videti dobro, vsekakor boljše od dosedanjega, in vam »na še tako majcenem zaslonu« kaže, »kdaj googlova magija deluje za vas«. A tudi magija še ni vse. »Ne pove vam zgolj tega, da uporabljate google, temveč tudi, kako google dela za vas.«

Magija samo za vas

Kako že dela google za nas? Tako, da se odziva na govorjeno ali pisano besedo ali gesto. Tega, da je na nenehni preži za našimi osebnimi podatki, ne boste izvedeli niti iz novega loga niti iz uradne spremne besede. Prav tako ne tega, da se google na vaše ukaze odziva glede na to, kar ve o vas, in da z vsako uporabnikovo interakcijo ve več o njem. Uporabnik pa vedno manj o tem, kaj google ve o njem. Ko google dela za uporabnika, je transakcija, ne glede na logo, neuravnotežena: čeprav denimo najde, kar je iskal, praviloma uporabnik več naredi za google, ki dobi iz interakcije še tisto, česar ni iskal.

Med, pogojno rečeno, baročnim serifnim in asketskim neserifnim logom nista le skoraj dve desetletji (in vrsta novih naprav), temveč tudi tri gospodarske krize, ki so vplivale tudi na (industrijsko) oblikovanje. V tem kontekstu je sprememba Googlovega loga »v trendu«, poleg tega pa je tudi za te reči manj dovzeten uporabnik letos lahko ves čas spremljal nenehno spreminjanje podobe Googlovih aplikacij in storitev ter operacijskega sistema android. Končno, so ob tem dejali poznavalci, se je Google lotil dizajna z zavzetostjo, značilno morda le še za Apple.

Material design se v koncernskem žargonu pravi »oblikovalskemu jeziku«, v katerem od lanskega leta nastaja nova, »poenotena« podoba vsega, kar iz Googla pride uporabniku pred oči. Ne le na zaslonih, ampak tudi v »pravi« resničnosti, recimo v obliki ur ali avtomobilov (brez voznika). Nič več namreč nima vsaka Googlova storitev ali izdelek svojih oblikovalcev (ali pa sploh nobenih), nova oblikovalska strategija pa ima žensko ime: Evelyn Kim. V Google je prišla pred osmimi leti, nekajkrat ji je spodletelo pri prepričevanju vodstva, da je treba oblikovanje s produktne povzdigniti na koncernsko raven: kar je edino štelo, je bila hitrost, sleherne oblikovalske finese bi lahko samo upočasnile odziv in uporabnika odgnale na druge spletne strani.

Projekt Kennedy

Pred štirimi leti je Kimovi nazadnje prisluhnil eden ob obeh ustanoviteljev Googla Larry Page. Kajpak, spremenili so se tudi časi: počasni klicni dostop do interneta je bil skoraj že v celoti preteklost, hitrosti prenosa pa tudi v mobilnih omrežjih dovolj visoke, da tudi morebitni malce »težji« dizajn ne bi vplival na odzivnost strani. No, pa še Apple je medtem dokazal, da »lepota ne škoduje funkcionalnosti«. Oblikovalski projekt, za katerim je stal Page, je dobil interno oznako Kennedy, kar naj bi simboliziralo, da gre za podoben izziv kot pristanek človeka na Luni. Kar je Google storil z novim logotipom. Ko bo, trenutek ni več tako daleč, Googlov logo zasvetil tudi z vašega hladilnika ali na vaši armaturni plošči, kot vselej in povsod brezplačno, ga boste najbrž prav tako kot tega novega zaznavali le nekaj dni. Pravzaprav je logo namenjen prav temu, da ga pozabite, da vas ne moti, da je prijazen, saj drugače ne bi mogli pozabiti, da vi naredite za google več kot google za vas. or