Donar je majhno ljubljansko pohištveno podjetje s 26-letno zgodovino, ki se je zadnja leta iz proizvajalca oblazinjenega pohištva, predvsem pisarniških stolov, razvilo v ponudnika izvirnih rešitev za opremo delovnih prostorov in doma.

Podjetje vodi Matej Feguš, ki se je družinskemu podjetju pridružil leta 1996 kot študent in skupaj z lastnikom tri leta pozneje postavil jasno razvojno strategijo. V letu 2000 je začel Donar sodelovati s Slovenijalesom in prodajati tudi na tujih trgih. Po Feguševem lastniškem vstopu v podjetje leta 2004, nakupu proizvodnih prostorov na sedanji lokaciji ob kamniški progi v Šiški leta 2006, je leta 2011 Feguš kot večinski lastnik prevzel tudi vodenje podjetja. Tega leta so zasnovali tudi ichair, ergonomsko oblikovan stol, ki omogoča predvajanje multimedijskih vsebin z mobilnih naprav, dve leti pozneje pa je postal prava uspešnica beatnik, ki so ga oblikovali skupaj z agencijo Gigodesign, za katerega so prejeli priznanje red dot. Vse to je pripeljalo do tega, da je Donar v letu 2013 zajahal val rasti, ki se nadaljuje v letošnje leto. Po letu 2012, ko so ustvarili 1,4 milijona evrov skupnih prihodkov, so leta 2013 prihodke dvignili za 40 odstotkov, v lanskem letu pa še za 108 odstotkov, ko so ustvarili 4,98 milijona evrov prihodkov. Letos so se tudi kadrovsko okrepili in imajo 25 zaposlenih.

Za nadaljnji razvoj podjetja bosta ključni prihodnji dve leti, je prepričan Feguš. Podjetje si je z vlaganji v tehnološki razvoj, globalna partnerstva in razvoj kadrov ustvarilo veliko priložnosti, ki jih bodo zdaj začeli uresničevati. Donar je lani proizvedel okoli 35.000 stolov. Dve tretjini je prodal v Skandinavijo, od tega je šlo 25.000 stolov na Dansko. Prodajajo tudi v Francijo, pičlih šest odstotkov prodajo v Sloveniji. Na rast in razvoj podjetja pomembno vpliva sodelovanje z oblikovalsko-razvojnimi partnerji, kot so Gigodesign, Desnahemisfera in Mads Odgärd. S kupci si želijo ustvariti dolgoročno sodelovanje, ki temelji na odkritosti in zaupanju. 

Podjetje bi lažje uresničevalo svoje ideje, če bi bilo del večjega poslovnega sistema, ki bi skrbel za vlaganje v razvoj in prodiranje na tuje trge. Ob relativno majhnem obsegu prometa je vsako vlaganje v razvoj zahtevno in neposredno vpliva na konkurenčnost podjetja, poudarja Feguš. Nadaljnja rast podjetja, pri kateri si direktor želi predvsem, da je zmerna in obvladljiva, bo zahtevala skorajšnjo selitev podjetja s sedanjih več kot tisoč  kvadratnih metrov, kjer imajo tudi razvojni studio, v večje prostore. Mikavni so prostori že več let prazne Mostovne v neposredni bližini. 

Med ključnimi kanali za spoznavanje novih kupcev je po Feguševem mnenju sodelovanje na sejmih. Tako so se junija, tokrat v rdeči barvi, predstavili na tradicionalnem pohištvenem sejmu v Milanu, in sicer z reprezentativnim stolom beatnik z vgrajenimi zvočniki in tehnologijo airplay, večnamenskim konferenčnim prostorom room-in-room (Gigodesign), ki so ga predstavili že na ljubljanskem mednarodnem pohištvenem sejmu Ambient Ljubljana.

»Navzočnost na sejmih je nujna, da partnerji sploh vedo, kdo stoji za izdelki, kdo so ljudje, ki skrbijo za razvoj in prodajo. Tako se zgradi zaupanje. Brez tega ni dolgoročnega sodelovanja,« pojasnjuje Feguš. Tako bodo prav po zaslugi sejmov v New Yorku, Milanu in Londonu razširili svojo prodajo v ZDA in Avstralijo. Na temelju dosedanjih dogovorov si  lahko dinamično rast obetajo tudi prihodnji dve leti. Donar vodi filozofija, da merilo uspeha še zdaleč ni zgolj prihodek. Verjamejo namreč v bilanco uspeha, ki bi vključevala tudi, v kolikšni meri razbremeni podjetje državo z zadovoljnimi zaposlenimi, koliko ljudem dajo voljo do življenja, v kolikšni meri trajnostna proizvodnja prispeva k zmanjševanju negativnih učinkov na okolje.

Kot vodja Matej Feguš zaposlene neprestano spodbuja z vprašanji o odgovornosti do družbe in javno komunicira nujnost zelene razvojne strategije in povečanje solidarnosti v Sloveniji. Svoje sporočilo širi tudi z mentorstvom v mreži CEED in aktivno spodbuja mlade h kreativnosti, pogumu in podjetnosti.  jpš