»Prvega septembra, to je torej torek, bo izšla revija Jana,« je v začetku julija v Dnevniku napovedal Bojan Požar, novi lastnik edicij propadle družbe Delo Revije. A bralke in bralci bodo danes po policah v kioskih zaman iskali revijo s 40-letno tradicijo, ki jo snuje nova novinarska ekipa.

»Ta teden prvič po več kot 40 letih ne bo izšla Jana. Izšli ne bodo niti Stop, niti Lady, niti množica drugih revij, nekatere med njimi s podobno 40-letno tradicijo. Čisto potihoma so izginile s polic trafik. In povsem mogoče je, da ne bodo nikoli več izšle. Bojan Požar, ki je odkupil te blagovne znamke, prelaga rok izhajanja teh revij, verjetno na november – če mu bo sploh vse uspelo urediti. Medtem je Martinu Odlazku, ki je bil najemnik teh blagovnih znamk, v zadnjih dveh mesecih uspelo povsem uničiti revije, za katere naj bi skrbel do 1. septembra,« zadnji boj na revijalnem trgu komentira medijski strokovnjak dr. Marko Milosavljević.

Požar bo zaprosil za začasno soglasje

Vprašanje, kdaj bodo izšle revije z večdesetletno tradicijo, smo včeraj zastavili tudi Požarju, a smo ostali brez konkretnega odgovora. »Upam, da čim prej,« je odvrnil novi lastnik blagovnih znamk Dela Revij, ki trenutne težave z izidom edicij povezuje s postopki pred ministrstvom za kulturo in agencijo za varstvo konkurence (AVK).

A če bi se lahko postopek vpisa sprememb v razvid medijev, ki ga vodijo na ministrstvu za kulturo, končal v dobrih dveh tednih, bi lahko postopek pred AVK po mnenju naših sogovornikov trajal bistveno dlje, tudi do pol leta. »Bomo pa zaprosili za izdajo začasnega soglasja,« napoveduje Požar, ki se v novo medijsko avanturo podaja z Jocem Pečečnikom. In prav zaradi uspešnega ljubljanskega poslovneža, ki bo solastnik nove izdajateljske hiše in ki je lani s svojimi družbami presegel 35 milijonov evrov letnega prometa, je treba po Požarjevih besedah AVK priglasiti koncentracijo. »Poleg tega pa kupujeva blagovne znamke, ki so vredne več kot milijon evrov,« zapletene birokratske postopke pojasnjuje Požar, ki bo nove revije najverjetneje tiskal v dveh tiskarnah. Da bi imel pri tem kadrovske in tehnične težave, sicer zanika.

V skupini Media24 zadovoljni s prodajo novih revij

Pri dosedanji najemnici blagovnih znamk Dela Revij, torej skupini Krater (Media24), kjer so prejšnji teden še zadnjič izdali revije Jana, Lady in druge ter jih tudi že umaknili s trga, so s prodajo svojih novih edicij zadovoljni oziroma je ta »nad pričakovanji«.

Kot je znano, je skupina Media24 že konec junija začela izdajati trinajst vzporednih revij (Zarja, Zvezde, Maja, Avenija, Vklop...), da bi se pripravila na Požarjev septembrski prevzem starih blagovnih znamk, hkrati pa je obstoječe naročnike obvestila, da bo s 27. avgustom nehala izdajati Jano, Lady, Kih, Obraze... Po besedah direktorja skupine Media24 Gregorja Repiča se je 90 odstotkov obstoječih naročnikov že (pre)naročilo na nove revije, kot pomemben razlog, da so in bodo preživeli na revijalnem trgu tudi v prihodnje, pa poleg tiskarskih zmogljivosti omenja enotno in nižjo ceno novih revij – 1,59 evra. Čeprav so v skupini Krater formalno izpolnili pogodbo z NKBM oziroma KBM Leasingom (ta naj bi jih stala nekaj več kot 3,5 milijona evrov) in so revije izdajali do konca avgusta, pa so po mnenju Marka Milosavljeviča »v resnici storili vse, da bi odvrnili kupce in bralce, uničili stare revije in pustili za seboj pogorišče«.

A zgodba z blagovnimi znamkami Dela Revij tudi za skupino Krater še ni zaključena. Kot smo že poročali, je Požar zaradi morebitnega zavajanja potrošnikov in suma nezakonite obdelave osebnih podatkov naročnikov revij izdajatelja novih edicij prijavil tako tržnemu inšpektoratu kot informacijskemu pooblaščencu. Medtem ko je informacijski pooblaščenec že končal inšpekcijski postopek – ugotovitev, ali je bil zakon o varstvu osebnih podatkov kršen ali ne, bo znana v teh dneh –, postopek tržnega inšpektorata še poteka.