Vzemimo za primer avtomobila, ki smo ju imeli na testu. Audi A1, torej najosnovnejši in najmanjši predstavnik znamke, je po nedavni prenovi, vsaj na slovenskem trgu, naprodaj le še v petvratni različici, s priponko sportback. Zanimanja za trivratno enostavno ni bilo več, prodajala se je skoraj izključno petvratna. Za njegovega tokratnega tekmeca minija bi si po drugi strani upali trditi, da bo v trivratni različici zaradi več razlogov vselej imel najpomembnejšo ali v najslabšem primeru zelo pomembno vlogo znotraj znamkine modelne palete. Še več, pred časom jih zagotovo ne bi bilo malo, ki bi trdili, da klasičnega petvratnega minija nikdar ne bo s proizvodnih trakov, saj to sploh ne bi več bil mini. A bi se ušteli – zdaj je na cestah tudi ta in je že prepričal veliko kupcev, tistim, ki pravijo, da to ni več mini, pa se dobesedno smeje v brk, saj združuje vse pozitivne lastnosti »osnovnega« minija, z odličnimi voznimi lastnostmi na čelu, ob tem pa ponuja tudi več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku. Za nekatere idealna kombinacija in zdaj tudi edini pravi tekmec Audijevemu malčku. Če si tak naziv avtomobil blizu štirih metrov dolžine seveda sploh zasluži...

A recimo, da si ga, če ne zaradi drugega zato, ker so meje med premijskimi znamkami postavljene malo višje. Dolžina blizu štirih metrov pomeni, da je mini od te meje oddaljen dva centimetra (3,98 metra), A1 pa tri (3,97), a ima slednji za kar deset centimetrov krajšo medosno razdaljo (2,47:2,57 metra), kar se pri prostoru na zadnji klopi že mora poznati. In tudi se, čeravno manj od pričakovanj, saj tudi A1 ponuja povsem korektno količino prostora. Če že, pa se vse skupaj bolj občuti pri prostoru za glavo, ki jo je zaradi oblike (bolj ravne strehe) pri miniju več in nas je s tega vidika pozitivno presenetil. Petero vrat pri obeh avtomobilih ob tem pomeni, da sta bolj uporabna in imata precej lažji dostop do zadnjih sedežev, pri prtljažniku pa je razlika skoraj neznatna, saj ima minijev prostornino 278, audijev pa 270 litrov.

Kar zadeva vožnjo, je obema avtomobiloma težko kar koli očitati, je pa res, da se mini izkaže za precej trdega, za slabe ceste celo pretrdega, medtem ko je A1 s tega vidika kar precej udobnejši in manj naporen. Tehnika pa pri obeh v ničemer ne zaostaja za preostalim, višje rangiranim Audijevim in BMW-jevim sorodstvom, kar lahko uporabnike le razveseli. Motorja se tako pokažeta v najboljši luči – 1,6-litrski dizelski štirivaljnik pri A1 in 1,5-litrski pri miniju, oba s po 116 konji moči (85 kilovati) nimata težav ne s težo vozila ne z njunimi zahtevami, pri čemer audijev sodeluje s 7-stopenjskim samodejnim, minijev pa s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Pod črto sta z obema kombinacijama oba avtomobila dovolj odzivna in je razlika v pospešku do hitrosti 100 kilometrov na uro le desetinka (9,5 sekunde pri audiju in 9,4 pri miniju), zelo podobno imata tudi najvišjo hitrost (audi okroglih 200, mini pa 203 km/h), poraba pa je s 5,5 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov pri A1 in 5,9 pri miniju prav tako tam, kjer naj bi bila. Skratka, mala mestna dirkača znata presenetiti tudi kakšno na papirju močnejšo konkurenco in če sta ob tem še tako šik, je to lahko le velik bonus.

A kaj, ko na koncu vse to tudi nekaj stane. Cena je pri obeh dodobra zasoljena, ne glede na vse, kar ponujata – 25.040 evrov v osnovni različici za audija A1 1,6 TDI sport in 22.750 evrov za minija 5 vrat cooper D sta vse prej kot denarnici prijazni številki. A tudi to ni nič novega, na čustvene strune namreč oba zaigrata malce drugače, predvsem pa odločneje kot kakšen drug tekmec. Kar pa seveda ni njuna slabost, ampak prej prednost. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si