Otroci si življenje brez igračk le stežka predstavljajo, staršem pa izdatki zanje pogosto predstavljajo dobršen del družinskega proračuna. Tako vsaj menijo, dokler ne ugotovijo, da igrače pravzaprav niso namenjene zgolj otrokom, temveč jih je precej, s katerimi (ali v katerih) se znajo odlično zabavati tudi sami. A to spoznanje praviloma spremlja šok, ko ugotovijo, koliko takšne igrače stanejo.

Res je, igračke za odrasle, med katerimi so zadnje čase v prvi vrsti športni avtomobili, se merijo v deset tisoč evrih in pogosto se zanje odločijo le tisti, ki imajo globoke žepe. Ti pa so v Sloveniji še vedno v manjšini. Drugim ostajajo zgolj lepi otroški spomini… Med igračke, na katerih piše »to moram imeti«, sodi tudi Mazdin mali športnik MX-5. Že četrta generacija klasičnega roadsterja, ki se je vpisala tudi v Guinnessovo knjigo rekordov, saj so jih v 26 letih prodali že blizu milijona. Roadster prevedeno pomeni prostor za dva potnika in platneno streho, ki je enostavno ročno snemljiva, vsa operacija pa traja največ 10 sekund. Če je bilo le mogoče (beri: primerno vreme), smo streho sneli in se prepustili užitkom zgoraj brez. A pozor, vetrna zaščita ni vredna svojega imena, zato bo pri hitrostih nad 60 kilometrov na uro vetra v laseh več, kot bi si ga mogoče želeli. Lastnik (ali lastnica) mora to vzeti v zakup. Zmenek z MX-5 je namreč zmenek z nekom, ki mu urejena pričeska ni mar. Še več, naravnost uživa, ko jo razkuštra in urejeno pričesko spremeni v sračje gnezdo. Dolgolasci imamo zato le dve možnosti: da se sprijaznimo z rokerskim videzom ali pa si na glavo poveznemo kapo. Od nekdaj smo bili rokerji.

Najprej opozorilo. Če ste višji od 1,86 metra, obrnite pogled, saj kljub morebitni zaljubljenosti na prvi pogled ta mazda ni za vas. Preprosto povedano bo zmanjkalo centimetrov za noge, z glavo pa boste tako rekoč v strehi. Tudi vaša teža utegne biti problem, pa ne zato, ker bi avto pod njo klecnil, temveč ker se bo debelinko le stežka skobacal v sicer udoben školjkasti sedež z izrazitim bočnim oprijemom. Če torej sodite med povprečno raščene Slovence, ste opravili s prvo oviro na poti do misije Želim si jo imeti. Ostane le še cenovna, ki pa na srečo ni enaka misiji Nemogoče, saj naj bi letvico postavili pri sprejemljivih 23.990 evrov. Ko jih boste odšteli, ostane zgolj goli užitek.

Motor spredaj in pogon zadaj prinašata prednosti pri legi na cesti, ki je pri novi generaciji, ki je z dolžinsko mero 3,91 metra deset centimetrov krajša in posledično 100 kilogramov lažja (uporabili so veliko aluminija) od predhodnice, naravnost izjemna. Ker mazda MX-5 ni superšportnica, saj najzmogljivejši dvolitrski bencinski motor premore »le« 160 konjev (šibkejši 1,5-litrski 131), dinamično in zabave polno vožnjo na ovinkasti cesti omogoča že vozniško povprečno podkovanemu Slovencu, kar najbolje pospremi izjava novinarskega kolega, ki je ob testnih vožnjah dejal: »Kdor z njo zleti s ceste, mora biti vsaj malce nor.« Seveda se sedi nizko, kar ni po meri tistih s težavami v križu, saj jih lahko zagrabi pri izstopanju, je bila pa ob prebiranju podatkov moteča prostornina prtljažnika le 130 litrov, ki se v praksi zavoljo globine izkaže za dovolj prostornega, saj pogoltne dva manjša letalska kovčka. Če bi imeli ob sebi zlato ribico, ki izpolnjuje tri želje, bi ji prišepnili, da si želimo volanski obroč, ki je nastavljiv tudi po globini, kakšen predal več za drobnarije in nekoliko manj utesnjeno notranjost, nas je pa prijetno presenetila poraba močnejšega motorja, ki je bila le malce nad sedmimi litri.

P. S.: Po dolgem času smo se znova počutili kot otroci…

Več fotografij na www.dnevnik.si