Kako zamegljen je pogled voznika, ki je za volan sedel pod vplivom alkohola, in kako težko se na vožnjo osredotoči nekdo, ki je pravzaprav preutrujen, da bi še lahko vozil, sta le dve med okoliščinami, v katerih so se poskušali včeraj za Bežigradom v Ljubljani znajti najmlajši udeleženci v prometu – otroci. Ekipa zavoda Varna pot je namreč v sodelovanju z Lidlom Slovenija izvedla prvo od letošnjih desetih delavnic, na katerih bodo otroke in starše poučili o pomembnih ukrepih, s katerimi lahko sami pripomorejo k večji varnosti v cestnem prometu.

Predstava o pomenu prometnih znakov

Prihodnji teden si bodo šolarji ponovno oprtali šolske torbe in prestopili pragove učilnic, med njimi pa bo tudi več kot 21.800 otrok, ki se bodo v šolo odpravili prvič. Ker so otroci najbolj nepredvidljivi in tudi zato med najbolj ranljivimi udeleženci v prometu, so v zavodu v želji, da bi bila njihova pot v šolo čim bolj varna, zanje pripravili posebne izobraževalne delavnice o prometni varnosti ter poučno predstavo z naslovom Prometni junak in pravljični peskovnik. Na delavnice, ki bodo potekale na parkiriščih pred izbranimi Lidlovimi trgovinami, bodo vse do konca septembra vabili v devetih slovenskih mestih. Z akcijo želijo voznike pozvati k varni vožnji in jih opozoriti na najmlajše udeležence v prometu, ki bodo ponovno zavzeli šolske poti, hkrati pa tudi šolarje poučiti, kaj lahko za varno pot v šolo naredijo sami. »Želimo pa si tudi, da prometna varnost in varnost otrok pristojnih ne bi skrbeli le prvi teden septembra,« je ob tem poudaril direktor zavoda Varna pot Robert Štaba.

Otroci iz ljubljanskega vrtca Jelka so tako včeraj prisluhnili predstavi, kjer so s pomočjo pravljičnih junakov spoznali prometne znake in pravila obnašanja v prometu, na posebnih tehtnicah videli, kakšna bi bila njihova naletna teža, če bi se pozabili pripeti in bi se zgodila prometna nesreča, prav tako pa so lahko na poligonu s pomočjo posebnih očal preverili, kakšno je vidno polje voznika, ki je za volan sedel preutrujen ali z 1,5 promila alkohola v krvi. »Z delavnicami o prometni varnosti želimo otrokom omogočiti, da spoznajo in se naučijo pravilnega ravnanja in obnašanja v prometu, ki sta ključna za njihovo ravnanje v prometu pozneje v življenju,« je pojasnil Štaba.

Za varnost bodo skrbeli tudi policisti

Kot pojasnjujejo na policiji, statistike, koliko otrok, namenjenih v šolo, je udeleženih v prometnih nesrečah, ne vodijo, se pa v začetku šolskega leta običajno zgodi malo prometnih nesreč z udeležbo otrok in mladostnikov. »Tudi posledice v teh nesrečah so blažje in se končajo v večini primerov z lahkimi telesnimi poškodbami ali brez poškodb,« je sporočila vodja sektorja za odnose z javnostmi na policiji Vesna Drole. Lani je bilo tako v prvih dveh tednih šole v prometnih nesrečah udeleženih osem otrok, mlajših od sedem let, ter deset otrok, starih od sedem do štirinajst let. Dva sta se huje poškodovala, ostali so utrpeli lažje telesne poškodbe.

Da bi bile v začetku letošnjega septembra številke še nižje, bodo policisti še pred začetkom šolskega leta pregledali cestnoprometno signalizacijo v okolici šol in v prvih šolskih dneh pred šolami poostreno nadzirali promet. »Veliko otrok, ki se bodo v šolo podali prvič, še ne pozna nevarnosti, ki nanje prežijo na šolski poti in v vsakdanjem prometu. Prvošolcem se bodo pridružili tudi drugi učenci, ki so po dolgih počitnicah razigrani in zato manj pozorni na cesti,« je nedavno pojasnil Matjaž Leskovar, predstavnik sektorja prometne policije pri generalni policijski upravi. »Policisti bodo preverjali tudi varno hojo otrok in prečkanje ceste, opremljenost otrok z odsevnimi telesi za večjo varnost ob zmanjšani vidljivosti, opremljenost učencev 1. in 2. razreda z rumenimi ruticami in brezhibnost koles. Redno bodo preverjali tudi pravilno uporabo varnostne čelade,« so ob tem še zapisali na policiji.