»Mislim, da je bil sprinterski vlak izpeljan odlično. Bolje bi ga težko izvedli. Hitrost je bila velika, v zadnjem kilometru, ko sem prišel na vrsto, sem že uporabljal verižnike 53-11. Podatki o cesti so bili slabi, John Degenkolb je startal preveč zadržano in to je bila napaka,« je Luka Mezgec opisoval ključne trenutke tretjega dne 70. španske Vuelte, potem ko je z odliko opravil glavni del naloge kot predzadnji mož sprinterskega zaključka, ki je pomagal tretjeuvrščenemu Degenkolbu. Priložnost je izkoristil Peter Sagan, največji Degenkolbov tekmec za sprintersko majico. Slovaškemu zvezdniku s tri milijone evrov vredno letno pogodbo pri Tinkovu je na tritedenski dirki uspelo zmagati po več kot 25 mesecih – zadnjič je zmagal 5. julija 2013 na Touru – in 16 uvrstitvah na drugo ali tretje mesto.

Tema dneva v svetu cestnega kolesarstva je bila nedeljska diskvalifikacija Vincenza Nibalija. Eden od vročih favoritov za skupno zmago si je pri lovu za vodilno skupino, potem ko je bil vpleten v skupinski padec 30 kilometrov pred ciljem, pomagal z vleko klubskega avtomobila Astane. Sicer le okoli dvesto metrov, a komisarji UCI na čelu z Brunom Valčićem iz Istre, starim znancem s slovenskih dirk, so bili do enega največjih zvezdnikov etapnih dirk neusmiljeni, prav tako do športnega direktorja Šeferja. Nibali si je nedovoljeno pomoč, ki je v kriznih situacijah nekakšna siva cona tolerantnosti na dirkah, dovolil preveč očitno. Ni šlo za iskanje zavetrja, temveč za »avtovleko«. Dejanje je bilo storjeno na očeh večje zasledovalne skupine kolesarjev in televizijskih kamer v helikopterju, kar je bilo ključno. Kmalu je posnetek zakrožil tudi po družabnih omrežjih in komisarji z Valčićem na čelu so bili prisiljeni reagirati. Primer Nibali je bil očitno lekcija in opomin. Morski pes si je prizadeval za dobro ime v boju proti dopingu, zdaj pa si je z eno potezo prislužil sloves poredneža.

Na družabnih omrežjih in v medijih je pojasnjeval situacijo, poleg opravičila pa mu pojoča travica za kesanje ni preveč igrala. »V karavani so mnenja o Nibaliju deljena,« razlaga Matej Mohorič. »Nekateri pravijo, da si za tako stvar zasluži izključitev, več pa jih meni, da bi bila dovolj na primer deset- ali dvajsetminutna kazen, ki bi ga izključila iz boja za generalno uvrstitev. Tudi jaz menim, da bi bila to boljša odločitev. Kakor je napisal Nibali, to ni osamljen primer. Sam sem bil že velikokrat priča podobnim dogodkom. Seveda nisem pristaš tega in vsekakor podpiram kazen, a kljub temu je izključitev za moje pojme nekoliko pretirana,« komentira najmlajši iz karavane, ki glede na pričakovani razplet s ciljnim sprintom ni razmišljal o sodelovanju med ubežniki. »Če bi bili komisarji tako strogi vsako gorsko etapo, bi vsak dan odšlo domov kar nekaj kolesarjev,« meni Mezgec. »Kakšna minuta kazni bi bila dovolj. Toliko bi verjetno dobil tudi na Touru. A pravila so jasna in dokazno gradivo nesporno. Žal bo brez Nibalija dirka manj zanimiva.«

Dirka po Španiji, 3. etapa (MIjas–Malaga, 158 km): 1. Sagan (Slk, Tinkoff-Saxo) 4,06:07, 2. Bouhanni (Fra, Cofidis), 3. Degenkolb (Nem, Giant-Alpecin), 53. Mezgec (Giant-Alpecin) vsi isti čas, 132. Mohorič (oba Slo, Cannondale-Garmin) + 1:14.