Programska ekipa ob snovanju festivala ne sledi vnaprej zastavljenemu konceptu, glavno besedo prepušča »trenutnemu duhu umetnosti«. Kljub temu je po njihovi oceni opaziti, da iz predstav letošnjih gostov veje optimistično upanje na spremembe, hkrati pa se umetniki vračajo h kulturnemu izročilu in velikim temam.

Od Čehova do partizanske poezije

Gornjo tezo potrjuje uvodni večer festivala. Dvodelna predstava What if they went to Moscow, sestavljena iz filma in gledališke uprizoritve, brazilske režiserke Christiane Jatahyse naslanja na Tri sestre Čehova. Režiserka skuša odgovoriti na vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi se Maša, Olga in Irina v rusko prestolnico dejansko odpravile in po njej ne bi le hrepenele.

Od Rusije se bo festival obrnil zahodneje. Med drugim in zadnjim dnem festivala bodo po Ljubljani potekale intervencije mednarodnega kolektiva Caucasus-Balkans. Umetnike Tanjo Radež (Slovenija), Giorgija Khasaia (Gruzija), Vilmosa Koterja (Romunija) in Vaheja Budumyana (Armenija) še posebej zanima problematika javnega prostora. K temu se rad obrne tudi festivalski povratnik Benjamin Verdonck, ki v Ljubljano prihaja z miniaturko One more thing in predstavo Notallwhowanderarelost. Akcije omenjenih umetnikov so primeren uvod v četrtkovo razpravo z naslovom Repolitizacija javnega prostora.

V ponedeljek zvečer bo na sporedu predstava Katarina po naročilu avtorjev Jureta Novaka, Urške Brodar in Katarine Stegnar. Naročilo je hkrati osrednji pojem predstave À la Cart: Mladi levi častijo slovenskih ustvarjalk Nine Jan in Urše Sekirnik. Na petkov večer bo uprizorjena po javnem razpisu izbrana predstava, za katero je festival namenil 1600 evrov.

Torek bo prinesel nastop Iva Dimcheva, ki je v letih od zadnjega gostovanja na festivalu postal mednarodna zvezda. Če je z Lili Handel rovaril po dušah zapetih meščanov, se tokrat vrača z interaktivnim P project, ki temelji na besedah, ki se začnejo na p. Glavni poudarek večera bo na plačani participaciji publike. Že tretjič se na festival vrača italijanski kolektiv Motus, to pot s predstavo Mdlsx (Middlesex), osredotočeno na problematiko spolne identitete.

Pod naslovom To nije crvena, to je krv bo Bojan Đorđev, član beograjske platforme za teoretsko in umetniško raziskovanje Teorija koja hoda, ustvaril hepening, organiziran okoli jugoslovanske komunistične, partizanske in revolucionarne poezije. Bolj heterogeno je zastavljena zadnja predstava festivala Youarenowhere newyorškega umetnika Andrewa Schneiderja, saj v njej spaja visoko filozofijo in Hollywood ter gledališče, video in instalacije.

Dogajanje bo zaokrožil koncert dvojice Natriletno kolobarjenje s praho.

Dogodki festivala brezplačni

Za izvedbo tokratne edicije festivala je ekipa Bunkerja pridobila 142.750 evrov. Od tega znaša delež ministrstva za kulturo in Mestne občine Ljubljana 92.000 evrov, okoli 41.000 evrov je prispeval evropski program Ustvarjalna Evropa, 10.000 evrov pa je Zavod Bunker pridobil z donacijami posameznih ustanov. Tudi tokrat so dogodki festivala brezplačni, kar pa ne pomeni, da obiskovalci niso povabljeni k donacijam. Gre za solidarnostno gesto s tistimi, ki si obiska sicer ne bi mogli privoščiti, hkrati pa ekipa Bunkerja verjame, da umetnost ni rezervirana le za socialno elito.