Po treh tednih kolektivnega dopusta so v Revozu v začetku tedna znova zagnali proizvodne linije, s katerih dnevno odpelje 600 vozil, od tega 60 odstotkov twingov in 40 odstotkov smartov. V letošnjem prvem polletju so v Revozu izdelali 70.000 vozil, kar je 20 odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju. Tudi konec leta naj bi proizvodne količine za petnajst odstotkov presegale lanske, ko so izdelali 118.578 vozil (25 odstotkov več kot leto prej), vendar se naročila še niso povsem ustalila, ugotavljajo.

Medtem ko se novomeški twingi vozijo zgolj po evropskih cestah, večinoma v Franciji, Španiji, Nemčiji, Belgiji, pa naj bi se smart forfour kmalu pojavil tudi drugod po svetu, prihodnje leto celo na milijardnem kitajskem trgu. A v Revozu so previdni. »Napovedi prodaje trenutnih modelov twinga in smarta forfour so zmerne, gibale naj bi se na trenutni ravni.«

Prihodnje leto več delovnih sobot

Revoz doslej za kitajski trg ni proizvajal, bi pa predvidena prodaja »zelo pozitivno vplivala na proizvodnjo v Revozu, če bodo razmere na tem trgu naklonjene«, so dejali v novomeški tovarni. Kitajska sicer trenutno beleži upad avtomobilskega trga, vendar je to tržišče, kot pravi predsednik sindikata delavcev Revoza Slavko Pungeršič, še vedno tako veliko, da tam enostavno moraš biti navzoč. Tako se prihodnje leto obeta kar nekaj delovnih sobot. »Letos je sicer predvidenih še nekaj nedelovnih dni, ki pa se bodo pokrivali s prerazporeditvijo delovnega časa ter s tako imenovanimi x-dnevi. Sicer pa proizvodnja za zdaj ostaja v takih količinah, kot so trenutno, torej dve izmeni in 600 vozil na dan.«

Tudi napovedi prodaje twinga niso slabe, dodaja Pungeršič. V zadnjih mesecih je prodaja večja od proizvodnje, zaloge vozil se praznijo, pravi. Se pa zavedajo, da se lahko situacija obrne skorajda čez noč. »Evropski trg, na katerega smo vezani, ta trenutek še raste, medtem ko avtomobilski trg po svetu pada. Za prihodnje leto pa so napovedi boljše, tako da trenutno veje neki optimizem.«

Do nadaljnjega v dveh izmenah

Med 2500 zaposlenimi v Revozu trenutno dela nekaj več kot 400 agencijskih delavcev, ki večinoma prihajajo iz dolenjsko-belokranjsko-posavskega bazena. Morebitna odpuščanja po Pungeršičevih besedah niso predvidena, kot tudi ne nove zaposlitve, razen tistih, ki so določene v 22,5 milijona evrov vredni pogodbi o državnem sofinanciranju 450-milijonskega projekta Edison. Gre za 51 delavcev, ki jih mora Revoz zaposliti do konca leta. V juliju se je tako v Revoz prezaposlilo prvih sedemnajst agencijskih delavcev, še dvakrat toliko jih bodo prezaposlili v prihodnjih dveh mesecih. V skladu z omenjeno pogodbo mora Revoz do konca leta 2016 zaposlovati vsaj 2105 delavcev (brez agencijskih).

V novomeški tovarni do nadaljnjega torej delajo v dveh izmenah. Nazadnje je bila tretja, to je polovična nočna izmena, na delu od decembra lani do 1. marca letos. Kot smo takrat poročali v Dnevniku, je bilo že januarja jasno, da se je Revoz pri napovedih o prodaji novega twinga uštel in da lahko povpraševanju zadosti z običajnima dvema izmenama. Tako je moral že po slabih treh mesecih nočnega dela odsloviti 450 agencijskih delavcev.