Medtem ko gre h koncu skoraj enoletno preurejanje osrednjega dela Slovenske ceste in ko se je šele dobro začelo lepšanje njenega južnega dela (od Šubičeve ulice do Aškerčeve ceste), so ta teden začeli razkopavati še na severnem delu te nekoč glavne mestne prometnice. Niso se sicer lotili celostnega preurejanja območja Bavarskega dvora – to bo prišlo na vrsto šele prihodnje leto –, ampak le dela od Gosposvetske ceste do Trdinove ulice, kjer bodo avtobusno postajališče z Bavarskega dvora premaknili bliže mestnemu jedru. Hkrati bodo obnovili še pločnik in kolesarsko stezo.

Z avtom le še do Dvorakove?

Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet na naša vprašanja o načrtih za preurejanje območja Bavarskega dvora niso odgovorili, temveč so nas odpravili s pojasnilom, da bodo o severnem delu Slovenske ceste začeli razmišljati šele po obnovi njenega južnega dela. A po naših informacijah naj bi s premeščanjem postajališča Ljubljanskega potniškega prometa na Bavarskem dvoru pripravljali tudi teren za kasnejšo spremembo prometnega režima na tem območju.

Prihodnje leto naj bi sicer osebna vozila z Dunajske še naprej lahko zapeljala na Slovensko cesto, vendar ne več do Gosposvetske ceste, temveč le do Dvorakove ulice. S prepovedjo vožnje osebnim vozilom naj bi pridobili potreben prostor za ureditev kolesarske steze, ki se trenutno pri Kozolcu nelogično in nevarno prepleta s površinami za pešce in pred vrati raznih lokalov oziroma trgovin. V drugo smer – z Gosposvetske ceste proti Bežigradu – pa naj bi avtomobili še naprej nemoteno vozili.

Nagibajo se k salomonski rešitvi

Prestavitve postajališč mestnega avtobusa pa nakazujejo tudi spremembe oziroma preusmeritve posameznih avtobusnih linij. Tako so avtobusno postajališče pred Kolizejem že prestavili bližje mestnemu središču, med Zupančičevo in Slovensko cesto, v bližino Figovca. Pri Ljubljanskem potniškem prometu so za zdaj še skrivnostni, katere avtobusne proge po novem ne bodo več vozile po osrednjem delu Slovenske ceste, potrdili pa so, da vse zagotovo ne bodo več vozile in da urejajo prestopne točke.

Pri mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet pa so potrdili, da bodo 1. septembra avtobusi spet vozili po prenovljenem delu Slovenske ceste, ki je v vmesnem času – od uradnega odprtja 9. maja – postalo priljubljeno sprehajališče in prostor za druženje Ljubljančanov in turistov. A dejstvo je, da je med poletnimi šolskimi počitnicami na okoliških cestah manj prometa in da so tudi vozni redi mestnih avtobusov prilagojeni zmanjšanem povpraševanju v tem času.

S koncem dopustov oziroma z začetkom novega šolskega leta pa bo v mestu spet prometni direndaj, zato si po naših informacijah na mestni občini ne upajo vseh avtobusov pustiti na obvozni Bleiweisovi cesti. To bi bilo tudi v nasprotju s trajnostno prometno politiko, ki predvideva konkurenčnost javnega prevoza. Bodo pa po vsej verjetnosti na občini sprejeli salomonsko rešitev, da bi bil ob koncih tedna, ko ni gneče na cestah, osrednji del Slovenske ceste vendarle rezerviran samo za pešce in kolesarje. »Odločitve o tem še nismo sprejeli. Ta bo odvisna od odziva meščank in meščanov ter strokovnega mnenja,« odgovarjajo v Rotovžu, vendar – kot smo že poročali – naj bi se župan Zoran Janković že ogrel za takšno rešitev.