Po vsega treh letih, ko sta informativni oddaji Dnevnik in Odmevi »zasijali« v novem studiu in z novo uvodno špico, so se na Televiziji Slovenija (TVS) spet odločili za prenovo dnevnoinformativnih oddaj. Če so leta 2011 na Kolodvorski napovedovali moderno scenografijo in sodobno infografiko, s katerima naj bi se TVS približala drugim evropskim javnim televizijam, je tokratni glavni cilj prenove »predvsem posodobiti načine priprave oddaj in jih uskladiti s sodobnimi trendi, tako da bomo lahko delali bolje«, poudarjajo v javnem servisu, kjer sicer zaradi racionalizacije stroškov s prvim septembrom ukinjajo dopisništvo v Zagrebu.

V uvodni špici tudi melodija slovenske himne

Ker je prenova še v izvedbeni fazi, nam na Kolodvorski niso znali pojasniti, koliko bo posodobitev scenskih, grafičnih in glasbenih elementov javni zavod natančno stala. Zagotavljajo pa, da se bo skupni strošek prenove gibal znotraj 28.000 evrov in da bo približno polovico tega zneska predstavljal strošek zamenjave studijske mize – po novem bo namreč ta okrogla in bo tako »znova omogočila soočenje večjega števila gostov«. Mizo menjujejo, kljub temu da že zdajšnja omogoča tudi postavitev v krogu.

Začetek dnevnoinformativnih oddaj bo sicer naznanila tudi nova uvodna špica, pod katero se bosta podpisala Patrik Greblo in Simfonični orkester RTV Slovenija, v uvodnih taktih melodije pa bo mogoče prepoznati akcent slovenske himne. »S pomočjo sodobnejše grafike se bo najbolj spremenil zunanji videz oddaj,« napovedujejo na javni televiziji, ki jo po gledanosti informativnega programa že vrsto let z naskokom prehiteva konkurenčna televizijska hiša Pro plus s svojima programoma (Pop TV in Kanal A).

Skupni stroški zadnjih investicij v informativni program – prenova se je končala leta 2012 – so sicer znašali 2,7 milijona evrov, javni zavod pa je tedaj samo za prenovo scenografije dnevnoinformativnih oddaj, ki jo zdaj spet spreminjajo, odštel 770.000 evrov.

Bo moral Filli razrešiti Biziljevo?

Zaradi varčevanja na drugih področjih, nerešenega položaja številnih honorarnih sodelavcev, nenavadnih kadrovskih rošad in pomanjkanja strategije razvoja nekateri naši sogovorniki s Kolodvorske razlogov za tokratno, že drugo prenovo dnevnoinformativnih oddaj v zadnjih treh letih ne razumejo.

»Temu se reče prenova zaradi prenove. Ali bomo s tokratno prenovo res kaj pridobili pri gledanosti? Je bila sploh opravljena kakšna analiza? Se tokratna prenova izvaja v skladu s celostno podobo javnega zavoda? Zdajšnja scena se je prijela, sprejeli smo jo za svojo, zato ne vidim nobene potrebe, da bi jo spet spreminjali. Prenova je v tej finančni situaciji popolnoma odveč,« je kritičen neimenovani zaposleni na RTV Slovenija. V nasprotju s preteklimi leti je namreč na javnem zavodu vse več takšnih, ki si ne upajo več izpostavljati javno, z imenom in priimkom.

Je pa očitno tudi vse več nezadovoljnih s trenutnimi razmerami. Del kolektiva iz vrst ustvarjalcev vsebin namreč po naših informacijah razmišlja o tem, da bi generalnega direktorja Marka Fillija po poletnih počitnicah pozval k razrešitvi direktorice Televizije Slovenija Ljerke Bizilj. »Varčuje se na vseh področjih, denarja za določene projekte in ljudi pa nikoli ne zmanjka. To je privatizacija javne televizije,« so jasni.

Naši sogovorniki ob tem ne izključujejo niti prijave na protikorupcijsko komisijo, v kar naj bi jih »prisilila« razvedrilna oddaja Ne se hecat', ki je zaradi slabe gledanosti ne bo več na sporedu nacionalne televizije. Kot smo v Dnevniku že poročali, je TVS za enajst oddaj, za katere je najela kar štiri zunanje voditelje, porabila vsaj 435.497 evrov, pri njenih izvedbah pa je med številnimi zunanjimi sodelavci sodeloval tudi Bine Bizilj, sin direktorice javne televizije. Naši sogovorniki ob tem pravijo, da še vedno ni znano, koliko denarja je TVS za oddaje dejansko porabila, to pa naj bi že dalj časa zanimalo tudi nadzorni svet RTV Slovenija.