V opernih hišah po svetu se slab mesec dni pred začetkom nove sezone že precej zagreto pripravljajo na nove produkcije. Pregledali smo, kaj bodo za uvod ponudile svojim obiskovalcem.

V hamburški Državni operi, denimo, se lahko v novi sezoni pohvalijo tudi z novim generalnim glasbenim direktorjem Kentom Naganom, ameriškim dirigentom japonskega rodu, ki je sicer že šef dirigent Hamburških filharmonikov. Postavljajo novo produkcijo Berliozove opere Trojanci, ki jo bo Nagano tudi dirigiral, medtem ko produkcijo režira Michael Thalheimer. Nov v tej operni hiši je tudi intendant Georges Delnon. V Muziektheater v Amsterdamu trenutno potekajo priprave na Straussovega Kavalirja z rožo, ki ga po petih letih nacionalna opera postavlja na novo. Režijo so zaupali mlademu režiserju Janu Philippu Glogerju, dirigiral bo nemški dirigent Marc Albrecht, premiera pa bo 5. septembra.

Od Donizettija do Hitchcocka

V bruseljskem Theatre de la Monnaie režiser Damiano Michieletto postavlja Donizettijevo opero Ljubezenski napoj, velška nacionalna opera v Cardiffu pa bo 7. septembra začela z novo produkcijo Bellinijeve opere Puritanci. Novo produkcijsko podobo bo uzrl tudi Bergov Wozzek v Opernhaus v Zürichu, kjer bo dirigiral Fabio Luisi. V Royal Opera House v Londonu bo maestro sir John Eliot Gardiner dirigiral novi postavitvi Orfej in Evridika Hofesha Shechterja, v belgijski Operi Gent pa Calixto Bieito na novo režira Wagnerjevega Tannhäuserja; dirigiral bo Dmitri Jurovski, pela pa bosta Burkhard Fritz in Annette Dasch.

Sodobnejši začetek operne sezone so si omislili v Göteborški operi. Keith Warner na oder postavlja moderno operno predstavo Razvpita, ki je navdahnjena z istoimenskim Hitchcockovim filmom iz leta 1946. Napisal jo je švedski komponist srednje generacije Hans Gefors, ki je v tej operi pred časom užival status rezidenčnega skladatelja. V drugi švedski operi, Kraljevi operi v Stockholmu, začenjajo nekoliko bolj preverjeno, in sicer s Straussovim Kavalirjem z rožo v režiji Christofa Loya.

Novo produkcijo s septembrom napovedujejo tudi v Aalto-theatru v Essnu, ko bo na sporedu Martinujev Grški pasijon, v francoski operi Bordeaux pa v režiji Charlesa Roubarda nastaja nov Verdijev Don Carlos. Čez lužo, v Civic Opera House v Chicagu, začenjajo sezono z novo postavitvijo Mozartove Čarobne piščali, v sloviti newyorški Metropolitanski operi pa bodo sezono odprli z novo produkcijo Verdijevega Otella; režijo so zaupali uveljavljenemu ameriškemu režiserju Bartlettu Sheru, dirigiranje pa mlademu francosko-kanadskemu dirigentu in pianistu Yannicku Nézet-Séguinu. Kot zanimivost povejmo, da bo eno glavnih vlog odpel srbski baritonist Željko Lučić, ki smo ga julija letos slišali tudi na Ljubljana Festivalu, ko je ob njem nastopila še hrvaška sopranistka Evelin Novak, članica Državne opere v Berlinu, spremljal pa ju je Orkester Slovenske filharmonije.

V opero k sosedom

Kako pa je pri naših sosedih? Na Dunaju bodo v Theater an der Wien sezono začeli z novo produkcijo romantične Marschnerjeve opere Hans Heiling, medtem ko v tamkajšnji nacionalni operi sezono v začetku septembra začenjajo s ponovitvami Verdijevega Rigoletta in Wagnerjevega Letečega Holandca. 6. septembra se sezona uradno začne s tako imenovanim dnevom odprtih vrat, prva prava premiera v novi sezoni pa bo šele 4. oktobra, ko bodo postavili Verdijevo opero Macbeth; dirigiral bo Alain Altinoglu, režiral pa Christian Räth.

V milanski Scali bodo morali na prvo premierno produkcijo počakati kar do decembra, takrat bodo uprizorili sedmo Verdijevo opero po vrsti, Devico Orleansko. Sloviti italijanski maestro Riccardo Chailly bo dirigiral, naslovno vlogo pa bo pela operna zvezdnica Ana Netrebko. Slednja je to opero za Deutsche grammophon lani posnela s Plácidom Domingom in Münchenskim radijskim orkestrom. V nam najbližji graški operi pa bodo za začetek uprizorili Schrekerjevo opero Das ferne Klang (Oddaljeni zvok) z začetka 20. stoletja, premiera bo 26. septembra.

Za slovenske obiskovalce sta zaradi bližine najatraktivnejši dve hrvaški operni gledališči, v Zagrebu in na Reki. Čeravno bodo tudi v zagrebškem HNK začeli sezono z Verdijem, so se odločili za njegovo precej redko izvajano opero, Sicilijanske večernice iz leta 1855, gre pa za prvo tako imenovano grand opero tega skladatelja. Janusz Kica bo režiral, Nikša Bareza dirigiral, premiera pa bo 24. oktobra. V HNK Ivan pl. Zajc na Reki pa začenjajo z novo postavitvijo opere Andrea Chénier Umberta Giordana v režiji Nenada Glavana in pod glasbenim vodstvom Finca Villeja Matvejeffa, glavnega gostujočega dirigenta reškega opernega orkestra.