Garažna hiša Center Domžale P+R je zgrajena v treh nadstropjih, parkirati je mogoče v kleti, medetaži, dveh nadstropjih in na strehi. Skupno je uporabnikom na voljo 228 parkirnih mest, 12 od teh v pritličju (eno tudi s polnilnico za električna vozila) je namenjenih za invalide. Poleg garaže so v pritličju še kolesarnica, tehnični prostor za kontrolo ob izvozu ter komunikacijsko jedro s stopniščem in javne sanitarije.
Vstop le z mestno kartico
Za vstop v garažno hišo uporabnik potrebuje mestno kartico, ki stane pet evrov. Brez mestne kartice vstop v garažno hišo ni mogoč, a lahko to uporabnik pridobi kar ob vstopu v garažno hišo na vstopnem stebričku, strošek nakupa pa poravna na avtomatski blagajni. Kartica je anonimna in prenosljiva, z njo pa sta uporabniku omogočena parkiranje in uporaba javnega prevoza. V prihodnosti naj bi bilo mogoče z njo uporabljati tudi druge javne storitve, denimo v knjižnici ali na bazenu, napoveduje Gregor Mohar z občine.
Ob izhodu iz garažne hiše uporabnik plača parkirnino na avtomatski blagajni, ki sprejema gotovino, mogoče pa je tudi plačilo s plačilnimi in kreditnimi karticami. Blagajna denarja ne vrača, preplačilo parkiranja se na mestno kartico zabeleži kot dobroimetje.
Z vstopom v garažno hišo in registracijo vozila se vsakemu uporabniku naloži bonus za povratni prevoz z javnim avtobusnim prevoznikom, ki ga lahko izkoristi le isti dan. Ponudnik javnega avtobusnega prevoza, ki mu bo strošek javnega prevoza poravnala občina Domžale, je družba Kam Bus, pojasni Mohar in doda, da se s Slovenskimi železnicami dogovarjajo tudi o možnosti prevoza z vlakom.
Prva ura parkiranja brezplačna
Na občini pojasnjujejo, da lahko mestno kartico pridobi vsak, ki vstopa v garažno hišo, občani Domžal nimajo dodatnih ugodnosti ali morebitne prednosti. Kot še pravijo, bodo lahko v garažni hiši uporabniki parkirali varno in zanesljivo, kar je v mestu, kjer je v središču težko najti brezplačno parkirno mesto, dokaj pomembno. Za nameček bo prva ura parkiranja brezplačna, za dve uri parkiranja bo treba odšteti 70 centov, za vsako naslednjo uro prav toliko. Šest ur parkiranja stane 3,5 evra, parkiranje od devet do 12 ur pa 5,5 evra. »Potniki, ki se bodo pripeljali z avtom do Domžal in od tod v službo v Ljubljano z avtobusom, bodo tako za varno parkiranje doplačali le 90 centov,« razloži Mohar in pojasni, da bi sicer morali plačati 4,6 evra za vožnjo z avtobusom do Ljubljane, kar jim bo zdaj plačala občina. Da bi preprečili dolgotrajno parkiranje, kar je nezdružljivo z namenom garažne hiše P+R, pa stane vsaka nadaljnja ura parkiranja nad 12 ur en evro.
Za gradnjo garažne hiše P+R Domžale, katere vrednost znaša 2,2 milijona evrov, je poldrugi milijon evrov prispevala Evropska unija iz kohezijskega sklada. Poleg garažne hiše bodo občani zagotovo veseli tudi z njo povezane ureditve parka z zelenimi in športnorekreacijskimi površinami, ki bo dobil dokončno podobo do konca avgusta. Še zlasti bo park razveselil stanovalce soseske SPB-1, ki do zdaj v svoji bližini niso imeli večjih urejenih zelenih površin in možnosti za rekreacijo. V parku Masljeva jim bodo na voljo otroško igrišče, igrišči za košarko, fitnes na prostem in plezalna stena na vzhodnem pročelju garažne hiše.