Od leta 2012 sta občinski parkirni hiši Kozolec in Kongresni trg vedno manj zasedeni, kažejo podatki javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice. V primerjavi z letom 2012 je javno podjetje lansko leto v obeh parkirnih hišah skupno zabeležilo skoraj 25.000 manj vozil. Poslovni načrt družbe pa tudi v letošnjem letu napoveduje upad parkiranja v Kozolcu in Kongresnem trgu, kjer je skupno 968 parkirnih mest.

»Zmanjšanje obsega parkiranja v parkirnih hišah pripisujemo predvsem uvedbi parkomatov oziroma povečanju števila parkirnih mest v conah kratkotrajnega parkiranja,« je povedal Beno Simonič iz Ljubljanskih parkirišč in tržnic. Pojasnil je, da je parkiranje v conah kratkotrajnega parkiranja, ki jih lahko prepoznamo po parkomatih, cenovno ugodnejše kot v parkirnih hišah. Na parkomatih v središču mesta vozniki za uro parkiranja plačajo 0,7 evra, v občinskih parkirnih hišah pa ura parkiranja stane 1,2 evra. Ob tem velja omeniti, da parkiranje pod Kongresnim trgom le prvi dve uri stane po 1,2 evra, za vsako naslednjo uro morajo vozniki odšteti 2,4 evra.

Na vprašanje, ali je upad obsega parkiranj lahko tudi posledica uporabe javnega prometa in koles, ki ju mestna občina poleg pešačenja prav tako podpira in spodbuja, je Simonič odgovoril, da denimo uporaba parkirišč tipa parkiraj in pelji (P+R) ne odtehta zabeleženega zmanjšanja obsega parkiranj v parkirnih hišah in da upada prav tako nikoli niso povezovali z uporabo mestnih koles.

V blagajni dovolj denarja za parkirno hišo Kozolec II

Kljub upadu v parkirnih hišah občina v središču mesta načrtuje še dve novi: pod centralno tržnico in pred Arhivom Republike Slovenije, dokončati pa namerava tudi parkirno hišo Kozolec II. Občina želi poleg teh še v Mostah pod tržnico zgraditi parkirno hišo. Z zaključkom prenove kopališča Kolezija pa je bila nedavno odprta tudi parkirna hiša Kolezija s 86 parkirnimi mesti.

Čeprav so mestni svetniki že maja izglasovali, da občina z Zil inženiringom, ki je bil njen partner pri projektu Kozolec II, enostransko prekine pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu, na občini še vedno ne znajo napovedati, kdaj se bo gradnja na Bavarskem dvoru nadaljevala. Šele ko bodo z arbitražo razrešili vsa odprta vprašanja z Zilom, se bodo na občini odločili, ali bodo gradnjo Kozolca II nadaljevali sami ali pa bodo poiskali novega zasebnega partnerja. Toda mestna uprava je v proračunih za letošnje in prihodnje leto že zagotovila denar, da projekt lahko dokonča tudi sama.

Kdaj lahko občani pričakujejo začetek gradnje parkirne hiše pod centralno tržnico, ni jasno. Občina v tem trenutku še vedno pripravlja novelacijo projektne dokumentacije, saj mora ta vključevati dodatne usmeritve Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, ki je na območju tržnice opravil dodatne arheološke raziskave. Na oddelku za razvojne projekte in investicije so napovedali, da bodo za gradbeno dovoljenje zaprosili predvidoma konec letošnjega leta.

Na občini sicer zagotavljajo, da odločitve o gradnji te parkirne hiše v javno-zasebnem partnerstvu še niso sprejeli, a več znamenj iz proračuna nakazuje, da občina namerava poiskati partnerja. Proračun za letošnje leto namreč financiranje gradnje parkirne hiše v celoti prelaga na bodočega zasebnega partnerja. Poleg tega pa tudi Mahrova hiša ni več na prodaj, kar nakazuje, da bi jo občina utegnila morebitnemu zasebnemu partnerju ponuditi v zameno za gradnjo parkirne hiše. Na občini so sicer dejali, da se o prodaji Mahrove hiše še niso dokončno odločili, »ker obstajajo tudi drugi načrti uporabe tega objekta«.

Občina: Gradnja parkirnih hiš utemeljena

Gradnji parkirnih hiš pod zelenico pred Arhivom Republike Slovenije in pod moščansko tržnico sta predvideni šele v prihodnjih letih, saj občina zanju šele pridobiva zemljišči. Proračun za letošnje leto kaže, da bi občina parkirno hišo pred arhivom gradila sama, tisto pod moščansko tržnico pa v javno-zasebnem partnerstvu. Točnega števila predvidenih parkirnih mest na občini ne morejo povedati, dokler ne bodo dokončani projekti. Ocenjujejo pa, da bi v Mostah parkirna hiša lahko imela od 250 do 300, parkirna hiša pri arhivu pa 200 parkirnih mest. Hkrati menijo, da je gradnja garažnih hiš Tržnica, Kozolec II, Moste in Arhiv utemeljena, saj so prepričani, da bodo te parkirne hiše uporabljali tako okoliški stanovalci kot tudi uporabniki denimo centralne in moščanske tržnice ter drugih družbenih centrov.