V javni razpravi je predlog novega zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša drastične spremembe na področju urejanja avtotaksi prevozov. Podjetja, ki se ukvarjajo s posredovanjem taksi storitev, po novem ne bodo več potrebovala licenc, te so do zdaj izdajali na gospodarski oziroma obrtni zbornici, ampak dovoljenje občine ali več občin skupaj v obliki podeljene koncesije oziroma gospodarske javne službe.

Pristojnosti z države na občine

Na ministrstvu za infrastrukturo trdijo, da predlagana novost ureditev avtotaksi prevozov izboljšuje, jo dela preglednejšo in določa jasnejše pogoje za pridobitev dovoljenja za opravljanje te dejavnosti. Občine bodo tako z odlokom določile število dovoljenj in postopek podelitve, minimalne standarde kakovosti storitve (pri čemer ne bodo smele določati videza in opreme vozila) in način izvajanja taksi storitev. Še naprej bodo lahko določale tudi maksimalno ceno startnine ter tarifo vožnje in čakalne ure. Po novem naj bi bili tarifi dve: dnevna in nočna oziroma praznična, pri čemer bo moral biti prehod med njima avtomatski, brez posredovanja voznika.

Če bo nova zakonodaja sprejeta v predlagani obliki, bodo morali imeti prosilci za koncesijo poravnane vse davčne obveznosti in prispevke za socialno varstvo. Prosilec za koncesijo bo moral izkazati tudi dober ugled. To pomeni, da bo moral predložiti potrdilo o nekaznovanosti in podati izjavo, da zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti. Pod nosom se bodo lahko za koncesijo obrisali tudi tisti, ki so bili v zadnjih dveh letih več kot dvakrat pravnomočno kaznovani za hujši prekršek – torej za prekršek, za katerega je bila izrečena globa, višja od 2000 evrov za pravno osebo oziroma 250 evrov za posameznika. Ena od pomembnejših predlaganih novosti pa je ta, da dobrega ugleda ne bi moglo izkazati niti podjetje, ki ima zaposlene pravnomočno obsojene voznike oziroma take, zoper katere je bila vložena pravnomočna obtožnica zaradi naklepnega kaznivega dejanja.

Rotovž si je postlal za zeleni taksi

Na Mestni občini Ljubljana so se že pohvalili, da je ministrstvo za infrastrukturo pri pripravi nove zakonodaje v večji meri povzelo prav njihove predloge. Toda na konkretna vprašanja o prihodnji organiziranosti avtotaksi prevozov v Ljubljani niso želeli odgovoriti, češ da je predlog šele v javni obravnavi. »Ko bo zakon o prevozih v cestnem prometu sprejet, bomo spremembe preučili in pristopili k sprejetju novega odloka o avtotaksi dejavnosti. Na kakšen način bo urejen avtotaksi prevoz, bo odvisno od zakonskih sprememb in od pristojnosti, ki jih bodo lokalne skupnosti dobile s spremembami,« so nas odpravili na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Že zdaj pa je jasno, da so si na Rotovžu dobro postlali za morebitno vzpostavitev tako imenovanega zelenega taksija, ki bi deloval pod okriljem Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) in ki ga je župan Zoran Janković napovedoval že pred leti.

Taksi podjetja potegnila kratko?

Tega se boji tudi direktorica taksi podjetja Laguna Nataša Ornek, ki se nikakor ne more strinjati s členom predlagane novele, ki lokalnim skupnostim dopušča organizacijo taksi prevozov v okviru javne gospodarske službe. »To je priprava terena za zeleni taksi oziroma za enotni dispečerski center. Tej zamisli mestne občine smo se v ljubljanskih taksi podjetjih uprli že pred časom. To bi namreč pomenilo, da bi taksisti plačevali mesečno dispečnino javnemu podjetju, mi bi pa propadli,« je prepričana Ornekova. Če bo lokalna skupnost na tak način ustvarila monopol, dodaja sogovornica, to tudi za potrošnike ne bo nikakršna dodana vrednost, saj bi bile posledično cene prevozov višje.

Avtotaksi prevoze bi po njenem mnenju morali opravljati izključno na podlagi podeljenih koncesij, pri čemer je zelo pomembno, poudarja, da je podeljevanje pravično ter da so pogoji za pridobitev koncesije ustrezni in enakopravni za vse državljane. Po drugi strani Ornekova pozdravlja predlagane spremembe, ki urejajo dober ugled in finančni položaj izvajalca taksi službe. Podobno menijo tudi v največjem taksi podjetju v Ljubljani, v podjetju Metro, kjer poudarjajo, da bodo njihovi odvetniki pripombe na predlagane spremembe zakona o prevozih v cestnem prometu oddali do konca avgusta. Takrat namreč poteče javna razgrnitev. Nov zakon naj bi poslanci sprejeli do konca leta.