Na vlaku je bilo 60 potnikov

Po ugotovitvah policije se je železniška nesreča na območju Gorenjega loga v občini Tolmin zgodila natanko ob 8.07, ko je potniški vlak, ki je pripeljal iz smeri Nove Gorice, trčil v bager znamke takeuchi. Pri tem je 40-letni delavec, ki je upravljal bager, utrpel hude poškodbe. Zagotovo tudi zato, ker se je med trčenjem žlica delovnega stroja zataknila pod vlak, tako da ga je za seboj vlekel še kakšnih 70 ali 80 metrov. »Na srečo se potniški vlak pri tem ni iztiril, prav tako nihče na njem ni bil poškodovan,« je včeraj pojasnil Dean Božnik z novogoriške policijske uprave. V nasprotnem primeru bi bile posledice nesreče zagotovo še precej hujše, saj je bilo po podatkih Slovenskih železnic na vlaku 60 potnikov.

Kljub temu so imeli gasilci in reševalci zaradi nesreče obilo dela, saj se je zgodila na težko dostopnem delu proge, do katerega ne vodi nobena pot. Tako je moral del ekipe na kraj dogodka odpluti kar z motornim čolnom po reki Soči, medtem ko se je drugi del ekipe, ki je na mesto nesreče prenesel vso opremo, do tja prebil peš, deloma po strmi poti, deloma po železniških tirih. Na intervencijo so se podali gasilci iz Tolmina in iz Mosta na Soči, ki so s čolnom do poškodovanega delavca pripeljali tudi ekipo nujne medicinske pomoči iz Tolmina. Nesrečneža so reševalci ob pomoči gasilcev najprej stabilizirali, nato pa so ga s čolnom prepeljali do Mosta na Soči, kjer je nanj že čakal policijski helikopter, ki ga je odpeljal na nadaljnje zdravljenje v ljubljanski klinični center. Kot nam je včeraj povedal poveljnik tolminskih gasilcev Jure Rejec, so podobne reševalne akcije s pomočjo čolna zelo redke, a je bilo včeraj mogoče slišati, da so se gasilci tudi pri tovrstnem reševanju zelo dobro znašli.

Trčenje 13 minut pred napovedano zaporo

Poleg gasilcev in reševalcev so se na mesto nesreče odpravili tudi policisti iz Tolmina in novogoriški kriminalisti, ki so o dogodku obvestili še preiskovalnega sodnika in tožilstvo iz Nove Gorice ter inšpekcijsko službo ministrstva za infrastrukturo. Kljub temu včeraj še ni bilo mogoče izvedeti, kaj je šlo narobe, da je do nesreče sploh prišlo, saj preiskava še ni bila končana. Iz uradnih podatkov pa je bilo mogoče razbrati, da manjša skupina delavcev zunanjega izvajalca, ki so izvajali dela pri projektu vzpostavljanja digitalnega radijskega sistema GSM-R, očitno ni upoštevala napovedi o zapori proge, ki naj bi se začela ob 8.20, ko bi mimo odpeljal potniški vlak, in naj bi trajala do 13. ure. Nesreča se je torej zgodila natanko 13 minut pred napovedano zaporo.

Dodajmo še, da so potnike z vlaka, vpletenega v nesrečo, z mesta nezgode včeraj odpeljali s posebnim vlakom, potovanje pa so zatem nadaljevali z nadomestnimi avtobusi, ki so jih čakali na postaji Anhovo. Progo, ki je bila zaradi neljubega dogodka zaprta, pa so po besedah Janeza Krivca s Slovenskih železnic znova odprli že ob poltretji uri popoldne.