Med več kot 246.500 projekti, katerih avtorji so skušali zagonska sredstva zbrati na kickstarterju od njegove ustanovitve v letu 2009, jih je uspelo dobrih 89.700, neuspešnih kampanj pa je bilo doslej občutno več, število se približuje 150.500. Pa vendar niso vse neuspešne kampanje ponujale slabih izdelkov ali storitev, kot tudi ne bi mogli reči, da vse uspešno financirane rešujejo uporabnikove probleme, mu lajšajo vsakdanje življenje oziroma resnično prispevajo k razvoju družbe.

Res je, da gre, kot pravi tudi Tadej Jevševar, soustanovitelj Chipola, prav tako uspešno financiranega projekta na kickstarterju, za subjektivno odločitev posameznika, ali mu je projekt všeč oziroma ali ga je pripravljen podpreti ali ne.

Tako denimo milijonske vsote dosegajo (računalniške) igre, povečini namenjene bolj ali manj kakovostnemu preživljanju časa. Tretji najbolj financiran projekt na kickstarterju je strateška igra s kartami Exploding Kittens, ki so ji podporniki namenili 8,7 milijona dolarjev. A se na spletni platformi za množično financiranje najdejo tudi projekti, za katere pravzaprav nihče ne ve, zakaj so zbrali (vsaj) želeno vsoto denarja. Takšna je bila denimo kampanja Anti Zombie Soap, milo, ki uporabnika obvaruje pred zombiji, ali pa 5 O'clock Shadow, ročno pletena »funkcionalna brada«, ki si jo uporabnik z elastikami namesti okoli glave, pa milo iz mesa ali pa plastična zapestnica v obliki rezine slanine, ki sta prepričala, očitno, navdušence nad mesnimi izdelki.

Kolikor ljudi, toliko različnih okusov, gre sklepati pri tovrstnih čudaških kampanjah, poleg tega je za številne avtorje projektov edini cilj zbrati sredstva na kickstarterju, ugotavljata tudi Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja knjige »Startup Branding Funnel«. Takšnim zato ne bomo dajali posebne pozornosti, saj kickstarter ponuja tudi zelo pester nabor revolucionarnih izdelkov, s katerimi se želijo njihovi avtorji prebiti na trg in postati stabilno podjetje. Med številnimi smo jih izbrali nekaj, ki so jim podporniki namenili več kot milijonov dolarjev in po naši oceni izstopajo iz množice že tako inovativnih izdelkov. Je pa res, da gre pri teh projektih bodisi zaradi visokega števila prednaročil ali pa izboljšav izdelka, ki jih avtorjem omogočijo sredstva, zbrana na kickstarterju, skorajda praviloma za večmesečno zamudo pri predvideni dostavi »daril« podpornikom.

Next Thing Co.: C.H.I.P., prvi računalnik za 9 dolarjev

C.H.I.P. je prvi računalnik, malce večji kot spominska kartica, ki ga podjetje vsem uporabnikom, ne le podpornikom na kickstarterju ponuja za pičlih 9 dolarjev. Vgrajen ima 10-gigaherčni procesor, ima 512 MB delovnega pomnilnika in 4 GB spomina, vgrajena ima bluetooth in wifi. Dela računalniške stvari, ga predstavljajo v podjetju. Računalnik se da povezati z vsemi zasloni, prednastavljenih ima že nekaj aplikacij, orodij in iger, pri čemer bodo lahko nove prispevali tudi uporabniki sami. C.H.I.P. je namenjen študentom, učiteljem, starim staršem, otrokom, umetnikom, hekerjem in inovatorjem. Resnično vsem, trdijo v podjetju Next Thing Co.

C.H.I.P. je kampanjo zaključil 6. junija 2015. Zbrali so 2,071.928 dolarjev, projekt je podprlo 39.560 uporabnikov.

Prynt: Prynt, prvi ovitek za telefon, ki tiska fotografije

Vstavi telefon, posnemi fotografijo in jo natisni v nekaj sekundah. Potem glej fotografije, kako postanejo žive, so podpornike nagovorili člani ekipe Prynt. Vsaka natisnjena fotografija namreč ni zgolj fotografija, temveč tudi video, in sicer se s tem, ko uporabnik lečo telefona usmeri na stiskano fotografijo, na telefonu prikaže video posnetek trenutka, ko je bila fotografija posneta, kar omogoča posebej zasnovana aplikacija. Nad izdelkom so bili navdušeni tudi najpomembnejši mediji v svetu visoke tehnologije. Engadget je denimo prynt case ocenil za največjo stvar, ki se je v svetu fotografije zgodila po instagramu, techcrunch ga primerja s fizično različico snapchata, v Forbesu pa ocenjujejo, da je to najboljši način za tiskanje fotografij kmalu za tem, ko jih uporabnik posname.

Emotiv: Emotiv Insight, naprava, ki meri možgansko aktivnost

Emotiv insight je brezžična naprava, podobna slušalkam, ki sledi in meri možgansko aktivnost ter EEG pretvori v uporabne in posamezniku razumljive podatke, s katerimi uporabnik lahko optimizira delovanje in učinkovitost možganov, meri in spremlja svoje kognitivno zdravje in splošno počutje. Emotiv insight namreč meri in spremlja ter hkrati pomaga izboljšati posameznikovo pozornost, osredotočenost, vpletenost, interes, navdušenje, afiniteto in sproščanje ter pomaga znižati raven stresa. Uporabnik tako lahko sledi svoji dnevni produktivnosti in jo na podlagi teh podatkov, zbranih v mobilni aplikaciji, lahko izboljša. Tuji mediji so poročali, da je podjetje Emotiv naredilo nemogoče, v podjetju pa pravijo, da gre za revolucionarno priložnost rokovanja s tehnologijo in napovedujejo, da se bo čez kakšno desetletje svet okoli nas odzival na naše miselne ukaze.

Giroptic: prva Full HD 360* kamera

Prva kamera, ki uporabnikom omogoča snemanje in fotografiranje posnetkov celotne okolice, sicer še ni pri podpornikih, saj v podjetju Giroptic z dostavo že več kot pol leta zamujajo, a so podpornike kljub vsemu navdušili z vodotesnim izdelkom, ki omogoča tudi video prenos v živo po brezžičnem spletnem omrežju. Poleg tega ima kamera vgrajene tudi GPS, mikrofone, mikro SD-kartico in mikro USB in je tako vsestransko uporabna, jo predstavljajo v podjetju.

Trunkster: potovalni kovček z vgrajenim GPS, baterijo in tehtnico

Trunkster napoveduje revolucijo pri udobnosti potovanja. Kovček je prvi, ki za odpiranje ne uporablja zadrge, temveč vodoodporna drsna »vrata«, tako da lahko uporabnik do prtljage dostopa hitro in enostavno. Poleg tega na letališčih ne bo več treba iskati polnilnic za telefone, saj ima trunkster vgrajeno baterijo, katere kapaciteta omogoča do devet polnjenj telefona. Prav tako je za enostavno pakiranje oziroma tehtanje prtljage vgrajena tehtnica, kot dodatek je možno vgraditi GPS napravo, s katero bodo lastniki vsak trenutek vedeli, kjer se nahaja njihov kovček in se izognili frustracijam ob morebitni izgubi prtljage med potovanjem. Pritrjena kolesa so primerna za vse terene, ročaj pa izhaja iz stranic kovčka in tako uporabniku omogoča enostavnejše prevažanje prtljage.

Trunkster je bil uspešno financiran 17. januarja 2015, zbral je 1,395.370 dolarjev, podprlo pa ga je 3566 uporabnikov.

WobbleWorks: 3Doodler, prvo 3D-pisalo

3Doodler je prvo pisalo, s katerim uporabniki lahko rišejo po zraku. Z njim namreč ustvarjajo 3D-modele, saj ima pisalo vgrajeno plastiko, ki jo uporablja tudi večina 3D-tiskalnikov. Le da 3Doodler za delovanje ne potrebuje nobene programske opreme. Uporabnik ga samo vklopi in prične risati 3D-skulpture v nekaj minutah.

Flint & Tinder: 10-letna jopa s kapuco

Prvi projekt iz sveta mode, ki je na kickstarterju presegel milijon dolarjev zbranih sredstev, je desetletna jopa s kapuco. Avtorji pred dvema letoma izstreljenega oblačila namreč zagotavljajo, da bo to preživelo vsaj deset let, če se uporabniku kdaj koli kaj strga, pa mu ga bodo brezplačno zakrpali. Zgodba podjetja Flint & Tinder, ki je uspešno izpeljalo še tri druge oblačilne kampanje, je sila preprosta. Šivati želijo oblačila, katerih poreklo bo v celoti ameriško, poleg tega pa morajo biti kakovostna in zdržati dlje od le kakšne sezone. Večina tekstilnih podjetij je namreč v vseh letih znižala pričakovanja porabnikov glede kakovosti oblačil in čas je, da se to preneha, trdijo v podjetju, kjer so ob tem postavili tudi uporabniku dostopne cene izdelkov. Omenjena jopa s kapuco denimo stane 99,5 dolarja.

10-letna jopica s kapuco je bila uspešno financirana 21. aprila 2013, zbrala je 1,053.831 dolarjev, podprlo jo je 9226 ljudi.

Baubax LCC: jakna baubax

Kampanja za »najboljšo popotniško jakno na svetu«, ki med drugim vsebuje vrsto žepov za sodobne tehnološke naprave, napihljiv ovratnik in pokrivalo za oči, sicer še teče, a so ji podporniki že zdaj namenili več kot 3 milijone evrov. Gre za švicarski nož pri oblačilih, pravijo avtorji jakne, ki jo ponujajo v več različicah, kot vetrovko, suknjič, športno jopico in podloženo jakno. S tem želijo rešiti »dvome«, kaj vse vzeti s sabo na daljše potovanje in kam vse pripomočke tudi pospraviti.

Kampanja Baubax se je začela 7. julija in do zdaj presegla tri milijone dolarjev, zaključila pa se bo 3. septembra. Do zdaj je projekt podprlo več kot 17.500 ljudi.