Domačin Johnny Begue, ki v mestu Saint Andre na otoku Reunion v Indijskem oceanu skrbi za zelenice, se je v sredo ob devetih zjutraj med malico sprehodil ob obali in iskal primeren kamen za mletje začimb. Na produ je zagledal razbitine in poklical sodelavce, da so dobra dva metra dolg del letalskega krila potegnili višje na obalo. Letalsko krilo je bilo delno preraščeno s školjkami, čeprav je bilo v vodi očitno zelo dolgo, pa nekateri vijaki niso zarjaveli. Takoj je pomislil, da gre za ostanke letala, ni pa se mu niti sanjalo, da gre zelo verjetno celo za del poldrugo leto pogrešanega malezijskega letala, katerega izginotje je marca lani pretreslo ves svet.

Skrivnost izginulega malezijskega letala, s katerim je marca lani izginilo tudi 239 ljudi, ki so potovali iz Kuala Lumpurja v Peking, ostaja nerazvozlana, kljub temu pa bi najdba dela krila letala lahko pomenila majhen, vendar pomemben napredek v preiskavi fantomskega izginotja. Včeraj še ni bilo uradno potrjeno, da naplavljeni dobra dva metra dolgi flaperon (del krila, ki služi kot krilce in zakrilce) pripada prav boeingu 777 malezijske letalske družbe, s katerim so nadzorniki letov izgubili stik pri zračni meji med Malezijo in Vietnamom, kasneje pa naj bi letalo spremenilo smer in nato še pet ur letelo v rahli krivulji. Toda po prvih informacijah vse bolj kaže, da gre prav za del poldrugo leto pogrešanega letala.

Vsak del označen s serijsko številko

Letalo oziroma razbitine letala so do zdaj iskali predvsem v 50.000 kvadratnih kilometrov velikem pasu Indijskega oceana ob Avstraliji, v sredo pa so razbiti flaperon našli ob obali Reuniona, na povsem drugem (zahodnem) delu Indijskega oceana, približno 600 kilometrov vzhodno od Madagaskarja in skoraj 4000 kilometrov zahodno od iskalnega pasu. Na obali otoka z 850.000 prebivalci, ki so si ga že v 17. stoletju prisvojili Francozi, so te dni našli tudi ostanke kovčka. Razpadajoči prtljagi ni nihče posvečal pretirane pozornosti, v kontekstu s školjkami poraščenega najdenega flaperona pa je postala tudi najdba kovčka precej zanimivejša.

Namestnik malezijskega prometnega ministra Abdul Aziz Kapravi je včeraj povedal, da je »skoraj zagotovo«, da najdeni del krila pripada boeingu 777. Glede na to, da drugih nesreč tega tipa letala v tem delu sveta ni bilo, pa sklepajo, da gre prav za boeing malezijske letalske družbe. Uradni in zanesljivi odgovor naj bi bil znan v dveh dneh, kot nam je povedal slovenski poznavalec letalskih nesreč, ki želi ostati neimenovan, pa z identifikacijo ne bi smelo biti težav. Na letalih je namreč vsak del označen s serijsko številko. Iskalno akcijo za pogrešanim letalom vodi Avstralija, kjer je minister za promet Warren Truss že ocenil, da gre za pomembno najdbo. Čeprav so del krila našli na povsem drugem koncu Indijskega oceana, kamor so ga najverjetneje odnesli morski tokovi, iskalnega območja ne bodo spreminjali. Po vseh izračunih na podlagi znanih podatkov bi morala glavnina letala ostati na območju, ki ga že ves čas preiskujejo.

Izvirni greh takoj po radarskem mrku

O izginotju letala je zakrožilo več morebitnih scenarijev, kot najverjetnejša pa se je sčasoma prijela teorija o hipoksiji (padec delnega tlaka v kisiku v zraku), po kateri je letalo do strmoglavljenja letelo s pomočjo avtopilota z nezavestno ali celo mrtvo posadko in potniki, dokler ni zmanjkalo goriva. Ali je do hipoksije prišlo zaradi fizične poškodbe tehnične napake ali pa celo zaradi človeškega dejavnika, pa tudi ta teorija ne pojasnjuje. Naš sogovornik opozarja, da je bil pri obravnavi leta izvirni greh storjen že takoj, ko je letalo spremenilo smer in se nato še nehalo javljati. Že tedaj je bil razlog za alarm in ukrepanje, ki bi lahko vsaj kasneje pojasnilo dogajanje na letu MH370. Glede na to, da je malezijski boeing s sekundarnih radarjev (ko letalo neha oddajati signal) nenadoma izginil, primarni civilni radarji (ti pošljejo signal, ki se odbije od letala) pa ga niso več zaznali, je po mnenju našega sogovornika vprašljiva tudi radarska pokritost območja, kjer je letalo »izginilo«.