Po TEŠ 6; po projektu drugi tir, ki ga je g. Vilar odlično analiziral, pa čeprav ne vem, ali je »stroka«, lahko za kot popolnoma enak projekt označimo dogajanje v primeru umeščanja hitre ceste na relaciji Šentrupert–Velenje po tako imenovani trasi F2-2. Z istimi ljudmi v ozadju.

Vsem, tudi politiki in »stroki«, je znano, da je projekt z vseh vidikov neargumentiran v primerjavi z drugimi možnimi trasami. Dejstva:

- Prometne študije ne opravičujejo investicije v takšnem obsegu, kot je predvidena.

- Projekt je za od 50 do 100 milijonov evrov dražji od drugih morebitnih variant; daleč najdražja cena kdaj koli zgrajenega kilometra ceste v Sloveniji!

- Uničuje 120 hektarjev najboljših zemljišč v Savinjski dolini in posledično kar nekaj usmerjenih velikih kmetij, ki se lahko definirajo kot pomembna gospodarska dejavnost, ki zaposluje in daje kruh ljudem. Kaj bo z njimi, »stroki« ni mar. Minister za promet je to komentiral z »dobiti morajo pošteno odškodnino«. Pika.

- Zahteva rušenje 73 hiš in gospodarskih objektov, ki stroškovno še niso vrednoteni.

- Je edina od variant, ki poteka v do šestodstotni klanec z obeh strani trase. Vsak tovor na tej trasi bo treba dvigniti 115 metrov, s čimer se trajno povečuje strošek transporta in posledično onesnaževanje.

- Degradira celoten gozdni rob Gore Oljke in za poselitev idealno bivanjsko okolje.

- Poteka nad glavami približno 400 državljanov in jim močno poslabšuje bivanjsko okolje.

Še bi lahko našteval.

Množici strokovnih argumentov, ki tej trasi nasprotujejo, smo imeli in še imamo možnost prisluhniti. V nasprotju z argumenti za traso F2-2 imajo vsi ti imena in priimke eminentnih strokovnjakov in uglednih institucij iz različnih področij narodnogospodarske sfere. A vendar karavana gre naprej.

In kakšne strokovne argumente podajajo odgovorni na MOP ministrstvu za infrastrukturo:

1. Argument:

Da ostale variante niso obdelane primerljivo, do enake ravni, in torej niso primerljive. Če to drži, so za to kriva ravno ministrstva in njihovi zaposleni od sekretarjev dalje, ki v osmih letih dela niso uspeli narediti tega, kar od njih zahteva zakon. Zakon pa od njih zahteva, da morata biti primerljivo obdelani najmanj dve varianti iz vseh vidikov, ki so tudi zakonsko predpisani. Šele primerljive študije bi lahko argumentirale takšno ali drugačno odločitev. Predmetno zadevo vseskozi obdelujejo isti ljudje; isti sekretarji, ista stroka. Odločitve pa so očitno odvisne od tega, katerim lobijem je minister podlegel. V zgodovini: Trije ministri, tri različna variante trase!

2. Argument:

Da trasa F2-2 pomeni povezovanje krajev v savinjsko-šaleški regiji, pa absolutno ne zdrži. Z odmikom iz doline proti Letušu na vznožje Gore Oljke se je toliko odmaknila od Zgornje Savinjske doline, da je v celoti izgubila svojo povezovalnost. To je med drugimi priznal tudi minister za promet g. Gašperšič.

Ampak dejavnosti enostavno potekajo naprej nemoteno. Kljub nezakonitim postopkom se umeščanje nadaljuje; uradniki veselo prejemajo plačo, čeprav ne delajo v skladu z uradniškim kodeksom in zakoni. Investitor pa bo po besedah ministra za promet država – DARS.

Ministrstvo za finance, računsko sodišče, protikorupcijska komisija, kje ste?

Res meji na legaliziran kriminal v korist ne vem katerih interesnih skupin. Te se bodo pokazale kot v ostalih naštetih primerih potem, ko bo prepozno.

Martin Podgoršek, Šmartno ob Paki