Popolnoma je internet spremenil tudi nakupni proces novega avtomobila. Po številnih raziskavah namreč ravno svetovni splet za večino kupcev predstavlja prvi stik z želenim avtomobilom. Slovenija seveda pri tem ni izjema, saj pri nas po rezultatih ene izmed tovrstnih raziskav kar 92 odstotkov uporabnikov pred nakupom avtomobila obišče splet in tam išče različne informacije o avtomobilih – od podatkov o znamkah, preverjanja forumov in komentarjev do obiskov uradnih strani, konfiguratorjev in podobno.

To so že zdavnaj spoznali tudi vsi ponudniki avtomobilskih znamk. Ali bi vsaj morali spoznati. Zakaj ta opazka? Zaradi tega, in to zdaj velja že kar za večino, ker so v tej želji šli že predaleč. Pri tem pa pozabili na osnovo. Za povprečnega uporabnika so postale namreč spletne strani ponudnikov avtomobilov absolutno preveč zapletene. In to ni samo moja osebna, temveč tudi izkušnja številnih, ki se v zadnjem času odločajo za nakup novega štirikolesnika. Človek se ob poplavi informacij, ki jih zagleda na proizvajalčevi spletni strani, hitro izgubi, in to še preden sploh pride do osnovnih informacij, kot so cena in tehnični podatki, ki bi morale biti vedno in nemudoma na dosegu oči in prstov. In da ne bo kdo mislil, da je to kritika slovenskih zastopnikov – ko obiščemo tuje strani istega proizvajalca, je zgodba enaka, saj verjetno za zasnovo spletne strani skrbi centrala iz države proizvajalca. Kakor koli, ob vsem naštetem niti ni čudno, da sem v zadnjem času slišal že kar nekaj primerov, ko so potencialni kupci nad vsem skupaj obupali in se raje, kot nekoč, podali v salon.

Kdo ve, morda pa je to celo cilj nekaterih ponudnikov. A hkrati sem slišal tudi za drugačne primere – da so se namreč potencialni kupci obrnili k drugi znamki. To pa bi moralo pri nekaterih ponudnikih že sprožiti alarm...