»Če bi vedel, da bodo nekoč spet tako priljubljene in naprodaj po toliko višji ceni, bi pred dvajsetimi leti naredil zalogo in jih danes prodajal,« se je pred časom pridušal kolega, ki mu ni jasno, kako so lahko športni copati iste znamke, enake kakovosti in materiala ter identičnega dizajna trikrat dražje kot pred dvema desetletjema. A dandanes je to pač v modi, retro je »in«, bi lahko dejali, in to se še zdaleč ne nanaša zgolj na športne copate, temveč na skorajda vse – od oblačil do pohištva in da, tudi avtomobilov.

A pri tem obstaja bistvena razlika: če si dandanes brez težav obujemo enak, le da nov čevelj, kot pred desetletji, in se usedemo na identičen, le da nov stol, kot v prejšnjem stoletju, si razvojniki pri avtomobilih niti pomotoma ne morejo privoščiti, da bi na trg poslali enak izdelek kot pred leti ali desetletji. Varnostne in udobnostne zahteve so pač naredile svoje. A po drugi strani razvojnikov to ni ustavilo, da ne bi s številnimi elementi v sedanjost prenesli duh in obliko nekaterih legendarnih avtomobilov. In verjetno to nikomur ni uspelo do te mere in tako uspešno kot Fiatu z modelom 500. Tega so v novi podobi predstavili leta 2007, mu do danes namenili številne posebne različice, ga z modeli, kot so 500L, 500L living, trekking in 500X, razširili v celo družino ter ga uspešno razširili na sto različnih tržišč po svetu. Zdaj pa je napočil čas, da ga malce posodobijo. In tega so se pri Fiatu lotili zelo previdno…

To je bil seveda edini pravilni in tudi edini možni pristop. Spreminjati nekaj, kar je tako uspešno, priljubljeno, kar ima nenazadnje dušo, bi bilo namreč nelogično in bi lahko imelo le nasprotni učinek. Zato so pri Fiatu ravnali prav, ko so ga zunanje le malce olišpali, mu znotraj namenili dva digitalna zaslona za volanom in na sredini armaturne plošče, mu dodali nekatere sodobne tehnologije in omogočili vse prednosti povezljivosti s pametnimi telefoni, v celoti pa je avtomobil ostal nezgrešljivo to, kar je. »In to je ne le avto, temveč ikona,« se je ob atraktivni predstavitvi prenovljene petstotice pridušal marketinški direktor za družino fiata 500 Antoine Burguiere in nadaljeval: »Ikona pa se ne spreminja, temveč se razvija. Zato je prenovljeni fiat 500 evolucija ikone, pa čeprav smo skupno spremenili kar 1900 posamičnih komponent avtomobila.«

Da je avtomobil ostal to, kar je bil, so poskrbeli tudi v notranjosti, saj so sodobne zaslone vgradili tako, da se povsem skladajo z retro občutkom, k čemur pripomore tudi dejstvo, da niso spreminjali oblike stikal in gumbov, vzglavniki sedežev so še naprej okrogli… »Avtomobil smo želeli modificirati, a ne spremeniti, ga posodobiti, a zadržati enakega. To nam je uspelo z detajli, a zanje sam pravim naslednje: detajl ni nikdar samo detajl,« je pojasnil direktor dizajna pri Fiatu Andreas Wuppinger. Vse skupaj seveda pomeni tudi, da je fiat 500 zadržal skorajda identične mere (3,57 metra dolžine, 2,3 metra medosne razdalje, 185 litrov osnovne prostornine prtljažnika) in enak občutek prostornosti v potniški kabini, ki je dovolj udobna za posameznika ali par, pri čemer bodo višji vozniki pogrešali, da se sedeža ne da spustiti nižje in/ali volana dvigniti višje, pri iskanju idealnega položaja pa še naprej pogrešamo možnost nastavitve po globini.

A to so skorajda malenkosti, ki kupcev od nakupa ne bodo odvrnile. Fiat 500 se namreč vozi zaradi podobe, oblike, izražanja osebnosti, k čemur zdaj pripomore še veliko možnosti personalizacije s številnimi barvnimi kombinacijami in vzorci… Pri tem je zelo pomembno tudi, da se pelje dobro, odzivno in zabavno. Motorji, ki so pri tem v pomoč, so za mestno vožnjo in vsakdanje opravke v bližini, čemur je fiat 500 tudi namenjen, vsi po vrsti dovolj zmogljivi, medtem ko na avtocesti prav pridejo močnejši. Na začetku bo fiat 500 sicer na voljo s tremi po moči različnimi bencinskimi motorji, 1,2-litrskim z 69 konji (51 kilovati) ter 0,9-litrskima dvovaljnima turbobencinskima s 85 ali 105 KM (63 ali 77 kW), pri čemer prvi tudi v različici s pogonom na plin. Pri nas bo naprodaj od septembra, tako v klasični kot v različici s premično platneno streho, pri čemer se cene ne bodo spreminjale, tako da bo stal najmanj dobrih 10.000 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si