Hrvaški režiser Oliver Frljić, ki se ga slovenska javnost spomni po odmevnem avtorskem projektu 25.671 o izbrisanih in predstavi Preklet naj bo izdajalec svoje domovine, ponovno buri duhove, tokrat na Hrvaškem in v Srbiji. Tamkajšnji mediji so se razpisali o najnovejšem in šele nastajajočem Frljićevem mednarodnem koproducentskem projektu Kompleks Ristić, ki bo doživel premiero 20. septembra na srbskem gledališkem festivalu Bitef, nato na skopskem festivalu Mot, 1. oktobra v ljubljanskem SMG, na koncu pa še v HNK Ivana pl. Zajca v Reki.

Ljubiša Ristić je jugoslovanski gledališki režiser, ki je pustil v osemdesetih letih v SMG močan pečat s predstavami Misse in a minor, Levitan, Resničnosti... Z ustanovitvijo gledališkega neinstitucionalnega gibanja KPGT je z novimi estetskimi in ideološkimi premisami zatresel temelje jugoslovanske gledališke produkcije, tudi s predstavo Osvoboditev SkopjaDušana Jovanovića.

Ob napovedi najnovejšega Frljićevega projekta pa srbski in hrvaški mediji ne morejo mimo političnih provokacij. Hrvaški mediji Ristiću še vedno niso oprostili kolaboracije z Miloševićevim režimom v devetdesetih letih, Frljiću pa zdaj očitajo izdajalstvo – škandalozno se jim zdi, da želi Frljić, tudi sam tarča napadov srbskih in hrvaških nacionalistov, Ristića promovirati.

Pobudo za predstavo Kompleks Ristić je dalo Slovensko mladinsko gledališče, ki želi ob svojem šestdesetem jubileju začeti razpravo o svoji vlogi v slovenskem in širšem jugoslovanskem kulturnem prostoru. Njihov namen nikakor ni ustvariti predstave o Ristićevi osebnosti, temveč o nekdanjem in današnjem času z vidika neke druge generacije umetnikov, ki se v ostankih jugoslovanskega kulturnega prostora z gledališčem ukvarja danes. »Tako izhodišče nam bo odprlo možnosti za novo gledališko študijo konteksta, skupne gledališke dediščine in njenega vpliva – njenih neposrednih posledic na današnjo gledališko sceno postjugoslovanskih držav.«