Morda je zato kar malce krivično, ko tako »odrasla« avtomobila imenujemo za malčka, a po svojih merah in namenu to vendarle ostajata – res pa, da na zgornji meji. Mazdi2 in yarisu bi se tako s 4,06 in 3,95 metra dolžinske mere morda bolj podal naziv primestnih malčkov, pri čemer ciljamo predvsem na to, da se oba suvereno peljeta tudi na odprtih cestah in celo po avtocestah – no, kakšno popotovanje po Evropi z njima ne bo ravno najlepše doživetje, sta pa za našo majhno Slovenijo in njene relacije v vseh pogledih več kot dovolj. Kot taka se obneseta predvsem kot avtomobila za posameznika ali največ par ter seveda kot drugi avtomobil pri družinski hiši. Kar imata še skupnega, sta podobno oblikovana in velika prtljažnika z osnovnima prostorninama 280 (mazda2) in 286 litrov (yaris), s tem pa se njuno obravnavanje v dvojini tudi zaključi. Skorajda v vsem drugem sta si namreč zelo različna.

Razlike so najprej vidne že, ko avtomobila pogledamo: mazda deluje dinamično, atletsko, »pritisnjeno« k tlom, kot bi nam z ostrim pogledom s svojimi lučmi rada pomežiknila, češ, zapeljimo se en krog, da pokažem, kaj znam. Yaris je na drugi strani videti bolj uglajeno, umirjeno in zadržano, pa čeprav z novo prednjo masko bolj karakterno kot doslej. In kot da bi se prvi občutki prenesli tudi za volan, je bilo takšno tudi obnašanje obeh na cesti. Pri mazdi se sedi nižje, bolj športno, volan je med vožnjo izjemno odziven in vijuganje med ovinki podobno tistemu, ki ga poznamo iz legendarnega roadsterja MX-5. Mazdini razvojniki so vozniku in njegovemu užitku med vožnjo resnično dali velik poudarek in to se nemudoma občuti. V yarisu se medtem sedi višje, položaj za volanom je popolno nasprotje mazdinemu, je pa avtomobil preglednejši in navkljub omenjeni krajši dolžini in tudi medosni razdalji (2,57:2,51 metra) prostornejši. V njem se bo tako večje število potnikov počutilo bolje, tudi na zadnji klopi se bo brez težav peljal višji odrasel človek, medtem ko je mazda izrazito k vozniku orientiran avto.

In ta se bo v njej resnično počutil bolje ter užival kot v le malokaterem podobnem avtomobilu. Pri čemer je v testnem primeru k temu občutku pripomogel tudi 1,5-litrski motor s 115 konji (85 kilovati), s katerim smo do stotice pospešili v manj kot desetih sekundah in bi lahko vozili z najvišjo hitrostjo 200 km/h, medtem ko je nekaj šibkejši 1,33-litrski bencinar (99 KM/73 kW) pri yarisu za pospešek do 100 km/h potreboval skoraj 12 sekund in dosegel najvišjo hitrost 175 km/h. A kakor koli smo pri mazdi uživali in se, da ne bo pomote, tudi z yarisom peljali udobno, a na povsem drugačen način, smo na podlagi izkušenj prepričani, da ne bi bilo kaj bistveno drugače, če bi motorja enega in drugega zamenjali – tako zelo je pri mazdi poudarjen občutek »enotnosti« med vozilom in cesto.

Kar nas je ob vsem naštetem presenetilo, pa je bilo dejstvo, da sta, vsemu naštetemu navkljub, oba avtomobila z omenjenima motorjema ob podobnem načinu vožnje porabila do decilitra enako bencina: 6,8 litra na 100 kilometrov. In tudi pri razliki v ceni smo morali kar nekajkrat pogledati, da se nismo zmotili: oba avtomobila sta bila namreč odlično opremljena, s številnimi dodatki, ki bi jih zlahka pogrešali, a je mazda2 G115 revolution top stala 18.890, toyota yaris 1,33 lounge+ pa 13.400 evrov. Že res, da je imela mazda bistveno zmogljivejši in po drugi strani enako varčen motor, a takšna razlika? Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si