Kako spraviti slona v hladilnik v treh potezah? Precej butasto vprašanje, ki pa tu in tam še vedno »vžge« in je zabavno predvsem otrokom. Saj verjetno poznate odgovor: odpreš hladilnik, postaviš slona noter in zapreš hladilnik. Da, verjetno je odgovor še bolj neumen kot vprašanje samo, a morda tudi zato marsikomu še vseeno vsaj malo hecno. Na podobno vižo sicer obstaja še cel kup šal, na zgornjo pa smo se spomnili, ko smo se pred dnevi na bavarskih in solnograških cestah spoznavali z novo generacijo škode superb combi. V njej je namreč toliko prostora, da bi v šali hladilnik brez težav lahko zamenjali z omenjenim avtomobilom. Le da to potem sploh več ne bi bila prava šala...

Da, novi superb combi je tako prostoren, da bi vanj, če že ne slona, pa zagotovo lahko stlačili vsaj slončka. Saj smo pri Škodi vajeni, da je prav prostornost glavni adut njenih avtomobilov in je bila glavni adut pri superbu že doslej, a z novo generacijo so Čehi vse skupaj dvignili še na višjo, komajda verjetno raven. Brez pretiravanja! Ravno o tem je namreč tekla debata na nedavni predstavitvi, ko smo se usedli na zadnjo klop in imeli, čeprav je bil prednji sedež pomaknjen povsem nazaj, za noge še vedno ogromno prostora. Kar bi še nekako razumeli, če bi na račun tega trpela prostornina prtljažnika – toda ne, ravno nasprotno! Ta je s kar 660 litri osnovne in 1950 litri največje prostornine še za 27 in 85 litrov prostornejši kot doslej, pri čemer je v dolžino pridobil le slabe tri centimetre (zdaj 4,86 metra), a zato kar osem pri medosni razdalji (zdaj 2,84 metra). Vse skupaj seveda zgovorno priča, da je superb zelo velik štirikolesnik, a če za katerega, bi ravno zanj lahko zapisali tisto obrabljeno frazo, da je znotraj še večji kot zunaj. »Na področju prostornosti resnično postavljamo nove mejnike, novi superb ima za svoj razred rekordno veliko prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku. Sami sebe smo zato brez lažne skromnosti poimenovali kar za gospodarje prostora, kar smo ne nazadnje že nekajkrat dokazali. Novi superb pa je v nasprotju s prejšnjim zdaj tudi oblikovno privlačnejši, bolj čustven in znamko s tega vidika na neki način revolucionalizira,« je ob robu predstavitve zaneseno povedal vodja produktnega marketinga za škodo superb Thomas Wöller.

Kar zadeva obliko, smo mu morali kar prikimati, seveda pa vsa prostornost in atraktivnost pri tovrstnih avtomobilih ne štejeta kaj dosti, če ta hkrati ni udoben in prijeten za vožnjo. In tudi na tem področju se superb izkaže na polni črti, saj zaradi prostornosti prav nič ne trpijo sedeži, kot bi morda pričakovali. Ti so namreč veliki in udobni, z dovolj dolgim sedalnim delom tako za višje kot za obilnejše. Vozniki vseh dimenzij tudi ne bodo imeli težav z iskanjem idealnega položaja za volanom, superb pa se precej bolj kot doslej izkaže tudi na področju novih tehnologij. Tako na primer omogoča preslikavo telefonskega zaslona na zaslon vmesnika avtomobila, na voljo pa so tudi aktivni tempomat in številni sistemi, kot na primer za vožnjo v gneči, samodejno zadrževanje vozila na voznem pasu, zaviranje v sili, preprečevanje naleta, prepoznavanje prometnih znakov, nadziranje mrtvega kota, samodejnega parkiranja…

Za pogon nove škode superb combi bo skrbela pisana paleta motorjev, ki jo na bencinski strani predstavljajo 1,4-litrska primerka s 125 ali 150 konji (92 ali 110 kilovati), 1,8-litrski s 180 KM (132 kW) in 2-litrska z 220 KM (162 kW) ali 280 KM (206 kW), na dizelski pa 1,6-litrski s 120 KM (88 kW) ter 2-litrska s 150 KM (110 kW) ali 190 KM (140 kW), pri čemer so nekateri na voljo tudi ali samo s samodejnim menjalnikom ter tudi ali izključno s štirikolesnim pogonom. »Ker nam je avtomobil kljub vsemu naštetemu uspelo narediti za do 75 kilogramov lažjega, je z nekaterimi izmed motorjev tudi do 30 odstotkov varčnejši in z ravno toliko nižjimi izpusti škodljivih plinov,« je ob tem še dodal Wöller.

Še poletje mine in novi superb combi bo naprodaj tudi pri nas – za najmanj 22.803 evre.

Več fotografij na www.dnevnik.si