Različni proizvajalci avtomobilov drug drugemu radi mešajo štrene in si hodijo v zelje. Ko nekdo v določenem razredu predstavi nov avtomobil in se pohvali, da je z njim najboljši v tem in onem, za drugega ni večjega užitka, kot da na predstavitvi svojega poudari enake adute, s katerimi je še presegel dotlej najbolj izpostavljenega konkurenta. Ko nekdo predstavi vozilo, ki je prvo svoje vrste, se pravi, da predstavlja začetek novega razreda (in takih je v zadnjih letih veliko), se drugi rad pohvali, da prvi sicer ni, je pa v vsem boljši. In tako naprej.

A ravno omenjeni vedno novi in med seboj prepletajoči se razredi so v zadnjem času poskrbeli tudi za to, da so si v zelje začeli hoditi posamezni avtomobili iste znamke. Tega pa si razvojniki seveda ne želijo. Primerov bi lahko našteli kar nekaj, za hip pa smo pred časom pomislili, da so si nekaj takega zakuhali tudi pri Volkswagnu. Ko je na ceste namreč zapeljal njihov novi manjši enoprostorec golf sportsvan, se je po svojih dimenzijah močno približal takrat aktualnemu kompaktnemu enoprostorcu touranu, od katerega je bil krajši vsega šest centimetrov. A da ni šlo za pomoto, temveč skrbno načrtovan manever, je potrdila nova generacija slednjega, s katero smo se spoznali pred dnevi. Ta je namreč v primerjavi s prejšnjo v dolžino zrasla za 13 centimetrov, s čimer ima novi touran dolžinsko mero 4,53 metra, z njo pa je stvari znova postavil na pravo mesto. »Poleg zunanje dolžine smo touranu za 11 centimetrov podaljšali tudi medosno razdaljo, kar omogoča precej več prostora za noge v drugi vrsti, omenjenim prirastkom navkljub pa je avtomobil za 62 kilogramov lažji od predhodnika,« je ob tem povedal produktni vodja Piotr Mitka in ob omembi sedežev poudaril njihovo preprosto zlaganje, ki omogoči povsem ravno dno prtljažnika.

Ko že omenjamo sedeže in prtljažnik, je treba dodati, da je prvih lahko pet ali sedem, pri čemer so vsi ločeni, šesti in sedmi v tretji vrsti si ob tem zaslužita pohvalo zaradi lahkega dostopa, pa tudi zaradi tega, ker se na njih lahko več kot le spodobno peljejo tudi odrasli do višine 175 centimetrov. A če jih boste uporabljali, bo seveda trpel prtljažnik, ki v tem primeru pogoltne 137 litrov (16 več kot prej), medtem ko je največja prostornina pri 7-sedežnem touranu ob vseh podrtih sedežih 1857 litrov. Pri petsedežnem so osnovno prostornino povečali na kar 743 litrov (48 več kot prej), največja pa znaša 1980 litrov. »To je dovolj, da v avtomobil spravite celo spalnico priljubljenega švedskega proizvajalca pohištva, kar smo tudi preizkusili. Ob tem pa ne smemo pozabiti na številne odlagalne prostore in predale,« je ob tem poudaril vodja razvoja novega tourana Marc Scholtes.

Ves dodatni prostor seveda pomeni, da bo novi touran še privlačnejši za družine, aktivne ljudi in starejše – za slednje predvsem zaradi položaja za volanom, saj se v touranu še naprej sedi višje, občutek pa je precej enoprostorski, kar morda ni povsem v trendu, a po drugi strani sami to touranu štejemo v plus. Enoprostorec naj bo pač enoprostorec! Seveda pa to ne pomeni, da se touran ne pelje dobro – ravno nasprotno, vožnja z njim je tako za voznika kot potnike udobna in sproščujoča, predvsem pa so razvojniki zelo dobro uglasili podvozje, ki cestne nepravilnosti blaži tako dobro, da jih popolnoma izniči. Izničili pa so še nekaj – škodljive snovi, ki bi se lahko izločale ob delovanju prezračevanja. »Klimatska naprava je prva svoje vrste opremljena s posebnim filtrom, ki prečisti in zaustavi vse alergene snovi in omogoči čistejši zrak v kabini,« je poudarila vodja produktnega komuniciranja Christine Roch.

Kot se za novo generacijo avtomobila v letu 2015 tudi spodobi, je novi touran ob vsem naštetem lahko opremljen še s celo vrsto dodatkov, od odpiranja prtljažnika s kretnjo noge pod zadnji odbijač, devetih zračnih blazin in številnih asistenčnih sistemov, ki jih poznamo iz passata, do povezljivosti s pametnimi telefoni, ki med drugim omogoča tudi preslikavo domačega zaslona telefona na velik zaslon v sredini centralne konzole. K nam bo avtomobil zapeljal konec septembra, na voljo bo s po dvema bencinskima (1,2- in 1,4-litrski) in dizelskima (1,6- in 2-litrski) motorjema, pri čemer imata manjša v obeh primerih 110 konjev (81 kilovatov) moči, večja pa 150 KM (110 kW). Stal bo najmanj 21.513 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si