»Zmagal sem na etapi na Touru, to je fantastično. A hudo mi je za Tonyja. To je usoda. Uvodni kronometer je končal drugi za sekundo, naslednji dan je bil znova sekundo za majico, ko je zmagal na etapi in oblekel majico, je padel manj kot kilometer pred ciljem. Noro,« so se pri Čehu Zdeneku Štybarju, junaku šestega dne Toura, mešali občutki sanjske sreče in nesrečnega razočaranja. Kolesarsko nebo in pekel sta sicer stalnica Toura, a sta se združila v vsega nekaj metrih in pri članih iste belgijske ekipe Etixx.

Štybar je kariero gradil kot specialist za blatne in garaško intenzivne ciklokrose. Prav z odlikami te prvine je do potankosti uresničil strategijo Lefevrove ekipe, ki zaradi izredno močne zasedbe vedno najde moža, ki mu teren najbolj ustreza. Težji sprinterski zaključek v klanec je bil kot nalašč za trikratnega svetovnega prvaka v ciklokrosu. Ko je napadel na vso moč kilometer pred ciljem, so se Peter Sagan, John Degenkolb in tekmeci le malce preveč spogledali in bil je neulovljiv. »Ta zmaga je za sina Lewisa. Zmagati na etapi na Touru so bile moje velike sanje,« je dodal Štybar. Belgijska ekipa Etixx, ki ima zaradi podpore češkega bogataša Zdeneka Bakale močan češki pridih, je potrdila sloves najuspešnejše ekipe na Touru v zadnjem času. Od leta 2010, ko so bili znani pod imenoma Quick.step in Omega Pharma, so zbrali 12 etapnih zmag. Za njimi sta z enajstimi britanski Sky (Froome, Wiggins, Boasson Hagen) in ukinjena ekipa HTC, kjer sta zmagovala Mark Cavendish in Tony Martin, z osmimi pa sledita še Lotto in Giant.

»Kaj morem, sreča in smola sta na Touru tesno povezani. Tokrat mi Fortuna ni bila naklonjena,« je zavzdihnil tragični junak dneva Tony Martin, ki so ga po padcu kolegi iz zmagovite zasedbe pririnili skozi ciljno črto. Ironija je, da je bil nosilec rumene majice za padec 900 metrov pred ciljem kriv sam. »Sploh se ne spomnim, kaj se je zgodilo. Mislim, da sem z obročnikom zadel kolesarja pred sabo. Hitrost je padla in se temu nisem zmogel izogniti,« je opisal Martin, potem ko je podrl prvega zasledovalca Chrisa Frooma, Vincenza Nibalija, Naira Quintano in Tejaya van Garderena.

Na srečo hitrosti v klanec niso bile velike in razen Martinove zlomljene ključnice ni bilo hujših poškodb. Nemec je po pravilih UCI o treh kilometrih obdržal rumeno majico (razglasitev je izpustil), a o posledicah padca ni bilo treba čakati na zdravniški pregled. »Zlomljeno je,« je tvitnil, a še upal. Na letošnjem Touru je rumena majica kot uročena. Nosilci se menjajo skoraj vsak dan. Že zelo dolgo se ni zgodilo, da rumena majica ni zmogla na pot. Nadomestnega nosilca pravila ne predvidevajo. Kristijan Koren se je predvsem zaradi okvare kolesa s sprednjim elektronskim menjalnikom in menjave kolesa v zaključku izognil potencialni nevarnosti. »Etapa je bila le malce mirnejša, ker ni bilo pričakovanega vetra in tudi utrujenost se je v mnoge že zarezala. Škoda, ker zaradi okvare kolesa nisem bil spredaj, ker se res dobro počutim,« pravi Kristijan Koren.

Izidi, 6. etapa (Abbeville–Le Havre, 191 km): 1. Štybar (Češ, Etixx) 4,53:46, 2. Sagan (Slk, Tinkoff) + 0:02, 3. Coquard (Fra, Europcar), 4. Degenkolb (Nem, Giant), 5. Van Avermaet (Bel, BMC), 79. Koren (Slo, Cannondale) vsi isti čas, skupno: 1. Martin (Nem, Etixx) 22,13:14, 2. Froome (VB, Sky) + 0:12, 3. Van Garderen (ZDA, BMC) + 0:25, 4. Sagan + 0:27, 5. Gallopin (Fra, Lotto) + 0:38, 26. Koren + 4:40.