Potem ko je maja na tekmi svetovnega pokala na Bledu osvojil drugo mesto, na EP na Poljskem pa bronasto kolajno, je 28-letni Izolan lahki enojec zamenjal za dvojnega dvojca. »Ker enojec ni olimpijska disciplina, sem ga bil prisiljen zamenjati, če se želim potegovati za vozovnico za Rio. Sprememba je velika, saj gre za drugačen slog veslanja, čoln je precej hitrejši. V določenih delih treninga sem še malce prepočasen pri zavesljajih, saj sem doslej veslal v enojcu. Za zdaj sem še v obdobju pridobivanja pravih občutkov, a z Markom Bolho dobro napredujeva,« ocenjuje Rajko Hrvat, ki je imel pri izbiri sotekmovalca dve možnosti – Marka Bolho ali Aleša Jalna.

Hrvat, član izolskega Arga, se je odločil za klubskega sotekmovalca Bolho, ki je pet let mlajši od njega. »Odločitev je logična, saj ga kot klubskega kolega dobro poznam in imava istega trenerja Iztoka Butinarja. Ker sva v istem klubu, se lažje dogovarjava za treninge. Tudi finančno je ugodneje, saj se mi ni treba voziti drugam na treninge. Lažje je vse usklajevati in vse je pri roki,« pojasnjuje Rajko, ki kot enega izmed razlogov za takšno odločitev navaja, da je Jalen šele prvo leto med mlajšimi člani (U23), z Bolho pa sta lani že skupaj veslala v Zagrebu.

Prvo resno preizkušnjo bosta imela konec prihodnjega tedna, ko bo v Luzernu tekma za svetovni pokal. A glede na to, da skupaj veslata šele en mesec, rezultat ne bo v ospredju. Glavni cilj je avgustovsko SP v Franciji, kjer bo treba za olimpijsko vozovnico osvojiti vsaj 11. mesto. »Posadke se uigravajo leta in leta, midva pa bova do SP skupaj veslala le dober mesec in pol. Priznam, da so možnosti minimalne, a če bova vztrajna in trdo trenirala, nama lahko uspe. V enojcu sem dokazal, da lahko človek s treningom in vztrajnostjo veliko doseže. Podobnega scenarija se nadejam tudi v dvojnem dvojcu,« upa Izolan (na začetku junija je bil tudi v Nemčiji pri proizvajalcu čolnov in preizkušal nov model), ki si je pred dvema letoma pridobil tudi uraden naziv trenerja veslanja.

Ker je Rajko tudi sladkosned, je imel v lahkem enojcu nekaj težav, da ni presegel dovoljene telesne teže 72,5 kilograma. Na vprašanje, ali si lahko v dvojnem dvojcu privošči kakšno sladkarijo več, Primorec pojasnjuje, da to ne pride v poštev. »V novem čolnu je skupna dovoljena teža obeh tekmovalcev 140 kilogramov, kar pomeni, da v povprečju nihče od naju ne sme biti težji od 70 kilogramov. Če bi jaz nastopal s težo, ki sem jo imel v enojcu, bi to pomenilo, da bi moral Marko za toliko shujšati in priti pod 70 kilogramov, da ne bi presegla skupne dovoljene teže. Zame je manjša težava, ker sva bila v enojcu tako moje telo kot jaz vajena določene teže, ki pa jo moram zdaj zmanjševati z dodatnimi treningi in še bolj paziti na prehrano, kar ni ravno prijetno. A to ni nič nenormalnega in na to sem bil pripravljen že takrat, ko sem se podal v veslanje,« priznava Rajko, ki je letos uspešno končal študij ekonomije, naslov njegove diplomske naloge pa je bil Organizacija in trženje mednarodne veslaške regate v Izoli.