Težko je ločiti realnost in fikcijo. Danes, ko svet drvi vedno hitreje in ko računalniške tehnologije realnost spreminjajo v sanje in obratno, smo ljudje verjetno zelo veseli, če dobimo v roke kaj »konkretnega«, kaj oprijemljivega. In da lahko ob tem vseeno tudi malce sanjamo. Oba testna avtomobila, peugeot 2008 in suzuki vitara, spadata v rubriko »realnega sveta«, oba dovoljujeta tudi nekaj malega sanj, pri čemer eden več stavi na pojavo, drugi na dejanske stvari okoli nas. Oba pa sta čistokrvna predstavnika tistega, kar po navadi imenujemo zrnje. Plev v tem primeru ne boste našli.

Tako 2008 kot vitara spadata v priljubljen segment terencev za prosti čas, pa čeprav francoz to le nakazuje in je obogaten z elektroniko, ki omogoča kolesnemu paru boljši oprijem s podlago. Na drugi strani je japonka tisto, kar kupec v tem segmentu pričakuje, torej vsaj štirikolesni pogon. Kolikokrat in v kakšnih pogojih ga potrebuje, pa je drugo vprašanje. Oba testna kandidata sta zelo podobnih zunanjih dimenzij, pri čemer je 2008 s 416 centimetri za vsega dva centimetra krajši od vitare, a ima nekoliko daljšo medosno razdaljo (254 centimetrov, vitara 250), kar se zelo pozna na zadnjih sedežih. V 2008 je vožnja enostavno udobnejša, tudi zaradi dobrega podvozja. Na drugi strani vitara stavi bolj na klasiko, in to v vseh pogledih in podrobnostih. Je malce manj radoživa, manj izvirna. Za kupce, ki ne želijo izstopati in ki ne želijo poskušati kaj preveč korenito novega. Notranjost je izredno klasična, mogoče celo preveč »plastična«, kar zna ubiti duha nekoga, ki išče kakšen dodatek več. Sicer so z analogno uro na sredini armaturne plošče šli malce bolj v smer drugačnosti, a tukaj se vse skupaj tudi konča. Celo vožnja sama je nekoliko bolj okorna, celo plavajoča, česar potniki ne bodo vedno sprejeli z odobravanjem.

Peugeot 2008 pa je avtomobil, ki je narejen za drugačnost. Dimenzijsko je zelo dober kompromis, zunanjost drugačna, sveža, notranjost pa je tista, ki bo delila okus potencialnih kupcev. Njihov recept z majhnim volanom in pogledom na merilnike nad njim je nekaj, kar v prvem trenutku deluje več kot moteče. Nekaj, za kar bi klasike navajen voznik lahko rekel, da se tega ne bo navadil nikoli. Mogoče se nekateri ne, a z ustrezno nameščenim volanom, ki vseeno nekoliko bolj leži vozniku v naročju, zadeva lahko deluje, in to zelo dobro. Majhen volan le še doda piko na i igrivosti in živahnosti celotnega avtomobila. Kdor se tega volana in zasnove armaturne plošče navadi, bo v 2008 lahko našel dobrega prijatelja. Ker se tudi vozi živahneje, lepše leži na cesti in daje bolj kompakten občutek. Je enostavno avtomobil, ki zna prirasti k srcu.

Za to poskrbi tudi 1,6-litrski dizelski motor. Zmore 88 kilovatov (120 KM), natanko toliko jih zmore tudi vitarin prav tako 1,6-litrski dizelski pogonski agregat, pa vendar v 2008 ti konjiči delujejo bolj živahno (192:180 km/h, 9,6:11,5 s pospeška do stotice), so bolj željni svobode in da se jih malce spusti z vajeti. Vitarin je nekoliko bolj umirjen, kot je umirjen cel avtomobil, svoje seveda doda še 6-stopenjski ročni menjalnik, ki v 2008 nekako bolj sodeluje z voznikom. In rezultati so očitni ne samo na papirju. Že občutek potnikom pove, da je 2008 enostavno bolj iskriv. Pri tem pa ni nič bolj potraten, saj je na testu porabil 5,7 litra goriva, vitarin pa desetinko več.

Pri opremi sta oba tekmeca bila zelo blizu, imela sta vse elektronske pripomočke, pri čemer je vitara seveda s svojim štirikolesnim pogonom v določeni prednosti, a peugeot se zato oddolži na drugih področjih. Vitara ponuja zelo podobno opremo, od klime, elektronskih pomagal do 17-palčnih platišč, ki pa so pri peugeotu na voljo za doplačilo dobrih 250 evrov. Pa tudi sicer ne prvi ne drugi nista »podhranjena«, ko je govora o opremi, kar bi pri ceni 21.300 evrov za 2008 in 22.900 evrov za vitaro lahko tudi pričakovali. Pri čemer je bila vitara opremljena s paketom urban, ki vključuje okvir za meglenke, vratne letvice in strešni spojler, kar pa je za ceno 581 evrov močno zasoljeno. In tudi dvobarvna kombinacija za 800 evrov je vse prej kot nežna do kupčevega žepa. Pri peugeotu 2008 je bilo poleg platišč nekaj malega dodatkov (samodejni parkirni sistem za 305 evrov in kovinska barva za 417 evrov), a vseeno je kot skupek vsega cenejši. Zato tudi, ocenjeno preko prsta, bolj zanimiv, čeravno vitara zna kupce, ki potrebujejo štirikolesni pogon, razvajati na svoj način. Le ravno poceni ni. V ostalih disciplinah, prostornosti in vsakodnevni uporabnosti, pa sta si veliko bližje, kot bi ocenili na prvi pogled.

Več fotografij na www.dnevnik.si