Bellabeat, ki sta ga ustanovila Slovenka Urška Sršen in njen hrvaški partner Sandro Mur, je prejel nagrado The Europas za najboljše zagonsko podjetje s področja zdravstva. Podjetje, ki razvija tehnološke rešitve za sledenje zdravju uporabnic, sicer zadnje tedne osvaja z novim izdelkom leaf, napravo za sledenje aktivnosti, spanja, stresa, menstrualnega ciklusa in nosečnosti. Prvo pošiljko novega produkta so razprodali v nekaj dneh, tik pred tem pa je tudi zaloga, ki jo bodo razposlali julija.

Da bo leaf, zasnovan v obliki lista, ki ga uporabnice lahko nosijo kot broško ali obesek na verižici oziroma zapestnici, uspešnica, je bilo razbrati že iz odzivov na družbenih omrežjih, ko je Sršenova napovedala prihod leafa na trg, saj je številne uporabnice celo skrbelo, da ne bi zamudile prvega dne predprodaje leafa.

»Ženske so spregledani del uporabnikov. Na trgu je bila velika luknja, potrebe uporabnic pa nepokrite,« je o razlogih za razvoj leafa še pred njegovim prihodom na trg povedala Sršenova. Pri tem je poudarila, da izdelek ni še eden v vrsti, ki spremlja uporabnikovo gibanje, temveč je zasnovan posebej za ženske, saj ga lahko uporabljajo kot modni dodatek v kombinaciji z različnimi stili oblačenja in ga nosijo praktično ob vsaki priložnosti.

Pomembna je blagovna znamka

»To pa je smisel teh naprav, da se nosijo vsak dan,« razliko med leafom in drugimi napravami za spremljanje uporabnikove dnevne aktivnosti opiše Sršenova. »Poleg tega s spremljanjem menstrualnega ciklusa, nosečnosti in stresa ne želimo zagotavljati nekega slepega sledenja podatkom o njihovi telesni pripravljenosti, tako da smo razvili novo napravo, ki je nadgradnja obstoječim napravam na trgu,« dodaja Sršenova, ki ocenjuje, da so pri uporabnicah dobro opaženi zaradi gradnje blagovne znamke, čemur so posvetili dobro leto časa.

Po njenem mnenju bi bil namreč leaf lahko še tako dober izdelek, a če uporabnice zanj ne bi slišale, ga tudi ne bi mogle kupiti. In rezultati prvih razprodanih pošiljk novega izdelka kažejo, da se jim je uspelo na trgu, predvsem ameriškem, dobro pozicionirati in postati prepoznavna blagovna znamka.

Več kot samo modni dodatek

O leafu in Bellabeatu so se razpisali tudi pomembni ameriški (spletni) mediji, med njimi tudi Forbes, ki ugotavlja, da so naprave za ženske lahko več kot samo modni dodatek. Sicer so se na to že pred tem osredotočali avtorji fitnes zapestnic fitbit in misfit, ampak Bellabeatu dajejo prednost ravno zaradi aplikacije, ki uporabnicam omogoča spremljanje reproduktivnega sistema. Res je, da je na trgu že ogromno tovrstnih aplikacij, vendar Bellabeat zajame ključne kazalnike ženskega zdravja, ki vplivajo drug na drugega, zato si uporabnice lažje pomagajo, saj poznajo vzrok slabega počutja.

Sršenova je za Forbes že napovedala tudi nove parametre, ki jih bo meril leaf, vendar želijo pred njihovo vpeljavo najprej dobro testirati prvo različico naprave. Da bi od uporabnic dobili čim več odzivov pa so pripravili tudi nagradni program, in sicer uporabnice leafa z vsako »govorico« o leafu zbirajo točke, ki jih bodo lahko zamenjale za eno od nagrad, ki bodo na voljo le Bellabeat skupnosti.