Ko so na televiziji na sporedu oglasi, po nekaterih raziskavah mnogi preklopijo na drug program. Kljub temu se vsem ne da izogniti, treba pa je priznati, da so nekateri tako dobri, da se vtisnejo v spomin. Zlasti v teh vročih dneh se tako večkrat spomnimo na star oglas za sladoled Max, ki so ga pospremili s sloganom »nesramno dober«. In čeprav danes sladoleda s tem imenom ni več v ponudbi, spomin nanj ravno zaradi oglasa živi naprej.

Naključje ali ne, pred časom bi lahko vožnjo avtomobila z enakim imenom zaključili prav s temi besedami: »Max, nesramno dober.« Tako zelo nas je namreč prepričala druga generacija Fordovega avtomobila S-max, ki je prvo nadomestila po dolgem in uspešnem desetletju, kar je v današnjem avtomobilskem svetu zelo dolga doba. Pa še pri tej zamenjavi imamo občutek, da se je zgodila bolj zaradi tega, ker se je po tolikem času že spodobilo, da fordovci ponudijo novega aduta. Prva generacija je namreč predvsem oblikovno in po voznih lastnostih tako dobro kljubovala času in tekmecem, da bi na cesti lahko mirno vztrajala še nekaj let. A da ne bo pomote – nova generacija ni tu le zato, da lahko pri Fordu rečejo, da jo zdaj imajo, temveč je dejansko še boljša in postavlja nove mejnike v segmentu.

Vse to še najmanj velja za obliko, saj so bile spremembe dokaj nežne, najbolj pa za nekatere napredne tehnološke pripomočke in sisteme. O tem je več povedal naš sogovornik v pogovoru, zato naštejmo nekaj drugih dejstev. Novi ford S-max v dolžino meri štiri milimetre manj od 480 centimetrov, kar je le tri centimetre več kot do zdaj, medtem ko je medosna razdalja z 285 centimetri ostala na ravni predhodnika. Ker je bilo prostora pri starem S-maxu v izobilju in ga je toliko tudi pri novem, bi težko rekli, ali je avto bolj prostoren. Na papirju ima malo manjši prtljažnik, a dodatnega prostora ob 700 litrih osnovne prostornine pri 5-sedežni konfiguraciji zagotovo ne bo nihče pogrešal. Pri sedmih sedežih S-max v prtljažnik spravi solidnih 285 litrov prtljage, ob vseh podrtih sedežih, ki se zložijo v ravno dno, pa se s prostornino prtljažnika več kot dva kubika spremeni v pravi dostavni avtomobil, ki se za nameček še odlično pelje.

In pri tem mislimo resnično odlično! S-max na tem področju namreč precej odstopa od konkurence. Vozi se bolje od marsikatere limuzine in v njem voznik resnično lahko uživa. Še bolj pa bo lahko užival v različicah, ki bodo na ceste zapeljale malce pozneje in bodo imele volan z aktivnim krmiljenjem ter aktivno podvozje. Jasno je, da se užitek med vožnjo stopnjuje sorazmerno z močjo motorja, a S-maxu zadostuje tudi osnovni. Pri bencinskih je to 1,5-litrski s 160 KM (118 kW), na voljo bo še 2-litrski z 240 KM oziroma 176 kW, pri dizelskih pa je osnovni 2-litrski s 120 KM (88 kW), medtem ko bodo na voljo še enako veliki s 150, 180 in 210 KM (110, 132 in 154 kW). Skupno bo torej na voljo šest motorjev, 6-stopenjska menjalnika sta dva, ročni in samodejni, po moči srednja dizelska motorja pa bosta naprodaj tudi s 4-kolesnim pogonom. Ford S-max bo k nam pripeljal oktobra, glede cen pa lahko za orientacijo navedemo nemško: tam stane od dobrih 30.000 evrov naprej.