Napovedi Janeza Janše o ustanovitvi nove medijske hiše oziroma njegova pričakovanja, da bodo člani in simpatizerji za ta projekt kar se da na široko razprli denarnice, dobivajo konkretnejšo obliko. Tako so po naših informacijah najbolj zaupanja vredni Janševi podporniki pred dnevi dobili pisma, v katerih jih prvak SDS poziva, naj postanejo ustanovni člani nove medijske hiše.

A očitno ustanovno članstvo ne bo ravno poceni. Neuradno smo izvedeli, da SDS od družbenikov, ki naj bi soustanavljali novo televizijo, pričakuje sredstva od nekaj tisoč do 40.000 oziroma 50.000 evrov. Nekoliko nižji vložek naj bi bil predviden za zagon radijske postaje – ustanovitelji naj bi prispevali od nekaj sto evrov do dobrih dvajset tisočakov. Kot je mogoče slišati, v SDS pričakujejo, da jim bo uspelo nagovoriti vsaj 50 ustanovnih družbenikov in na tak način pridobiti od 200.000 do 300.000 evrov. Dodatna sredstva pa naj bi zbrali s prodajo delnic, katerih vrednost naj bi bila po sto evrov. V SDS nam včeraj na številna vprašanja o novem medijskem projektu niso odgovorili.

Ukvarja se z mediji in čokolado

Kot smo že poročali, je Janša na festivalu strankinih seniork in seniorjev konec maja napovedal ustanovitev medijskega centra, ki bi združil novičarsko televizijo, radijsko postajo in močan spletni portal. Po besedah prvaka SDS naj bi od začetka septembra do sredine oktobra zbirali denar za prvi dve leti delovanja, v tem času pa naj bi strateškega partnerja poiskali v kakšni močni evropski medijski hiši. »Vsi, ki s tem medijskim prostorom nismo zadovoljni in se zavedamo, kakšen ključni problem je to, bomo imeli možnost, da bomo eno delnico kupili za 100 evrov, tudi dve, tri... delnice,« je k sodelovanju pri ustanovitvi svoje medijske hiše seniorje tedaj nagovarjal prvak SDS.

Janša naj bi zdaj v pismu potencialne vlagatelje pozval, da se o pristopu k ustanavljanju nove medijske hiše odločijo do konca tega meseca, julija pa naj bi nato prejeli vabilo z datumom ustanovne skupščine. Koordinator medijskega projekta je Boris Tomašič, član SDS in nekdanji sekretar strankine poslanske skupine, ki se je kasneje podal v podjetniške vode. Ob njegovi javni podpori programu SDS pred volitvami leta 2011 so na spletni strani slovenskih demokratov zapisali, da je svoje podjetniške izkušnje pridobival kot direktor radia Gorenc ter podjetij Slovenijales trgovina in Natura. Druga Janševa vlada ga je že po izglasovani nezaupnici marca 2013 postavila za nadzornika novogoriškega Hita, a ga je vlada Alenke Bratušek že mesec dni po prevzemu oblasti razrešila. Tomašič je bil v času druge Janševe vlade uspešen tudi na razpisu kulturnega ministrstva za sofinanciranje programskih vsebin medijev. Kot samostojni podjetnik si je za oddajo Pogovor in pika, v kateri so na novomeški televiziji Vaš kanal gostovali ministri Janševe vlade in veleposlaniki, prislužil slabih 24.000 evrov davkoplačevalskega denarja. Danes je Tomašič direktor podjetja, ki se ukvarja s proizvodnjo čokolade.

Tomašič nam je včeraj dejal, da v SDS nima nobene funkcije in da pri projektu sodeluje kot poznavalec: »To ni strankarski projekt. Nimamo namena narediti strankarske televizije. Postaviti hočemo normalno televizijo, normalen medij, ki bo prinesel nekaj novega, odpirali bomo teme, ki jih drugi mediji ne. Naša želja je biti čim širši, saj drugače ne bomo mogli preživeti. Nimamo nobene želje prepričevati prepričanih.«

»To je pač naš posel«

V iniciativni skupini za vzpostavitev novega medijskega projekta so tudi Uroš Urbanija, Uroš Novak in Andrej Kregar. Urbanija je postal v času prve Janševe vlade urednik notranjepolitične redakcije na Slovenski tiskovni agenciji – tedaj je bila direktorica STA nekoč vidna članica SDS Alenka Paulin. Pred tem je Urbanija služboval v Vatikanu, od koder je poročal za slovenski tednik Družina in nekatere druge medije. Leta 2009, ko so Radiotelevizijo Slovenija vodili Anton Guzej (generalni direktor), Jože Možina (direktor televizije) in Vinko Vasle (direktor radia), je bil Urbanija s pomočjo programskega sveta in vodstva RTVS ter brez podpore novinarjev (dobil je le en glas od devetih) imenovan za odgovornega urednika Multimedijskega centra (MMC) javnega servisa.

Ko so s statutarnimi spremembami RTVS v začetku leta 2012 ukinili mesto odgovornega urednika MMC, se je Urbanija od javnega servisa poslovil z neuspešno ovadbo zoper generalnega direktorja RTV Marka Fillija in devet novinarjev MMC. Preselil se je na portal Siol.net in Planet TV, kjer pa so se mu kmalu zahvalili za sodelovanje. »Ko svetovalec od Alenke Bratušek kupi Delo... in so novinarji lepo tiho... hkrati pa nekaj nakladajo ob idejah o novem desnem mediju...« se je Urbanija v začetku junija na svojem profilu na twitterju odzval na poročanja o novem Janševem medijskem centru.

Uroš Novak je predstavnik za odnose z javnostmi pri Združenju za vrednote slovenske osamosvojitve, lani pa se je v imenu društva Toneta Krkoviča dogovarjal z RTV Slovenija za izvedbo festivala Mati Domovina. Je pa tudi direktor in solastnik kočevskega radia Univox, v bazi podatkov Ajpes registriranega kot podjetje za produkcijo RTV. Na sestankih iniciativne skupine je sodeloval tudi Andrej Kregar, direktor Videoprodukcije Kregar (VPK). A kot pravi, ga projekt zanima zgolj s komercialnega vidika, saj je VPK sodeloval pri zagonu skorajda vseh slovenskih televizij: »To je pač naš posel.«