Tudi v petem izboru Mladi podjetnik leta je veliko možnosti, da bo na piedestal stopila ženska, saj med superfinalisti prevladujejo podjetnice. Komisija je med več kot 60 prijavljenimi podjetji izbrala superfinaliste, ki predstavljajo peterico podjetij. Izmed njih bodo 17. junija izbrali mladega podjetnika oziroma podjetnico leta, ki bo nasledil Jano Fleišer, direktorico Dobre tete, podjetnico leta 2014.
Da izbor, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik, vsako leto pritegne boljša podjetja, potrjujeta tudi njena podjetniška zgodba in razvoj zadnjega leta, saj so lani v zasebnem vrtcu Dobra teta, ki upravlja osem enot, septembra pa odpirajo enoto še v Ljubljani, ustvarili že skoraj pol milijona evrov prihodkov. V Dobri teti deluje tudi Zavod za kreativno varstvo Pri Dobri teti, ki je imel leta 2014 171.436 evrov prihodkov.
Letošnji superfinalisti delujejo na zelo različnih področjih, saj prihajajo iz trgovine z avtodeli, se ukvarjajo z avdiovizualno tehnologijo in prehrano, tako za ljudi kot za živali. Luka Stanovnik je 25-letni podjetnik, ki je leta 2013 skupaj s petimi prijatelji ustanovil avdiovizualno in kreativno agencijo BrightVisuals. Ekipa skozi vizualne zgodbe širi glas o produktih, storitvah in podjetjih svojih naročnikov. Delajo tudi za start upe, agencije in potrebe kampanj na Kickstarterju. Lani so ustvarili 120.000 evrov prihodkov, za letos napovedujejo njihovo podvojitev.
Irenej in Ana Suban iz podjetja Suban skrbita za spletno trgovino z avtodeli Silux.si, kjer je na voljo več kot 65.000 izdelkov. Lani januarja je podjetje vstopilo na hrvaški trg, sledil je italijanski trg, pred kratkim so začeli prodajati tudi na srbskem trgu. Podjetje, ki je začelo kot garažno podjetje, je lani ustvarilo 1,3 milijona evrov od prodaje, za letos pa načrtujejo 2,5 milijona evrov prihodkov. Na trg nekdanje Jugoslavije stavijo tudi v Malinci.si, spletni trgovini za izdelke s področja zdrave prehrane, ki je lani ustvarila dobrih 225.000 evrov prihodkov. Zadnje leto so prisotni tudi na Hrvaškem, mlade podjetnice, ki jih vodi Nastja Kramar, pa so nedavno podpisale pogodbo v Črni gori. Jeseni bo spletna trgovina zaživela tudi v angleščini.
Uspešen skok iz projekta Podjetno v svet podjetništva je naredila Nastja Verdnik, ki je pred dvema letoma odprla prvo pasjo pekarno Hov-hov in je lani ustvarila dobrih 75.000 evrov prometa. Trgovine ima v Mariboru in Ljubljani, franšizo v Novem Sadu, Beogradu in Zagrebu, v načrtu ima širitev v Rusijo, Avstralijo, Mehiko in na Kitajsko. Zadnjega finalista v peterici pa predstavljata Anja in Alen Marić iz podjetja Eko saja z blagovno znamko Woodway. Njena zgodba se je začela, ko je Anja Marić v Stockholmu našla leseno uro, ki jo je navdušila. Decembra 2013 je skupaj s partnerjem ustanovila slovensko spletno trgovino z lesenimi modnimi dodatki, aprila lani pa že odprla prvo trgovino v Radovljici. V vmesnem času sta odprla tudi spletno trgovino za Hrvaško, od letos pa je WoodWay tudi v Skandinaviji. Podjetje Eko saja, ki je lani ustvarilo 105.000 evrov prihodkov, se že pogovarja o postavitvi franšiznega sistema WoodWay v Londonu in Singapurju.
Nad podatkom, da je med superfinalisti izbora Mladi podjetnik leta 2015 toliko deklet, je navdušena Kristina Kočet Hudrap, direktorica podjetja Tiko pro, ki je bila za mlado podjetnico leta izbrana pred dvema letoma. »Sem zagovornica uravnoteženosti tako na vodstvenih položajih kot pri projektnem delu, saj to prinaša izjemno veliko pozitivnega. Vendar pa tega, da je žensk na vodstvenih položajih premalo, zakonsko določene kvote ne bodo spremenile, saj gre za kompleksnejši problem. »Ni težava samo v moških kolegih, nekatere ženske se zavestno odločijo, da ne bodo zasedale vrhnjih menedžerskih pozicij, ker jim odgovarja, da so med srednjim menedžmentom. Velikokrat je ovira tudi družina, saj velik del družinskih skrbi pade na ženske. Zato moramo začeti spreminjati družbene vrednote in razmišljanje posameznic. Nekaj sprememb v tej smeri se že kaže, saj je vedno več uspešnih podjetnic. Če pogledamo samo izbor Mladi podjetnik leta, vidimo, kdo prevladuje.«
Kristina Kočet Hudrap je prepričana, da mlad ambiciozen človek v Sloveniji lahko uspe. »Podjetniško podporno okolje dobesedno cveti. Imamo največji pospeševalnik v regiji ABC, za vse, ki iščejo mentorja, je na voljo aktivna mreža mentorjev, ki deluje na prostovoljni bazi z namenom, da si med seboj pomagamo. Možnost vključitve v podporna okolja je veliko, vendar morajo biti mladi aktivni in zagrabiti priložnosti.