Pazite, kaj (in kdaj) jeste

Izogibajte se vroče, pekoče in slane hrane. Tudi žgane pijače, rdeče vino in rdeče meso so grelni. Namesto tega uživajte sladke, grenke in trpke okuse, ki pitto pomirjajo. Zajtrk in kosilo pojejte, preden postane vroče. Naš prebavni ogenj je namreč najšibkejši, ko je sonce najmočnejše.

Pazite na hidratacijo telesa

Zaužijte vsaj dva litra tekočine dnevno. V poštev pridejo voda, naravni sokovi in juhe. V hrano in tekočino dodajte po en ščepec (himalajske) soli več, da nadomestite sol, izgubljeno s potenjem.

Bolj kot sončenje je priporočljivo »lunjenje«

Med 10. in 15. uro se izogibajte direktni izpostavljenosti sončni svetlobi. Rekreacija naj bo zmerna in le v zgodnjih jutranjih in poznih večernih urah. Zvečer so zelo dobrodošli sprehodi, saj je nastavljanje luninim žarkom prav tako pomembno kakor sončenje. Lahko oblečete bela oblačila, ki vpijajo hladilne lunine žarke, ki pomirjajo pitto došo.

Nosite primerna oblačila

Oblačila morajo biti lahka in udobna, narejena iz bombaža ali svile. Barve, ki odsevajo sončno svetlobo, so bela, modra, zelena in siva. Uporabna so tudi pokrivala.

Tudi nakit lahko učinkuje hladilno

Koralde iz sandalovine, žad, biseri, ametist, mesečev kamen, malahit in srebro nam lahko pomagajo pri hlajenju.

Uporabite hladilne položaje joge

To so riba, kamela, ladja, kobra, krava in položaji drevesa. Izvajajte jih pod budnim očesom učitelja joge.

Preizkusite »hladilno dihanje« in dihanje skozi levo nosnico

Sitali pranayama je dihalna tehnika, ki se je lahko naučimo pri učitelju joge. Sitali pomeni »hladilni dih«, saj hladi telo. Če vam je ponoči vroče, poskusite spati na desnem boku, da je leva nosnica prehodna. Leva nosnica je namreč povezana z »ida nadijem«, subtilnim energijskih kanalom, ki ustreza hladilnim učinkom lune. Dihanje skozi levo nosnico zato učinkuje hladilno.

Meditirajte

Meditacija zniža našo mentalno in emocionalno temperaturo.

Ohladite vse svoje čute

Poslušajte lepo, umirjeno glasbo. Občutite hladilno kokosovo olje ali rožno vodo na svoji koži. Obkrožite se s svetlo modrimi in zelenimi barvami. Uporabite hladilna, sladka in grenka esencialna olja, kot so naravna vrtnica, vetiver ali (etično pridobljena) sandalovina, ter jih nanesite na vrat, dlani in solarni pleksus.

Vir: www.ayurveda.si